Методична робота
«НЕБЕЗПЕЧНІ ҐЕНДЕРНІ СТЕРЕОТИПИ: ШКОЛА РІВНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ»
Сучасні особистісно-орієнтовані позиції психології та педагогіки щодо ставлення особистості не можуть вважатися досконалими та ефективними, якщо в них не враховано специфіку статі. У старшому дошкільному віці триває розвиток тієї ланки самосвідомості, яка характеризує дитину як хлопчика чи дівчинку. Це можна спостерігати в щоденному вільному спілкуванні дітей, не започаткованому та неконтрольованому дорослими, де вони реалізують відповідний спосіб поведінки, особливо, коли оточення різностатеве. У подальшому освітньому процесі відбувається й відповідна гендерна соціалізація особистості підростаючого покоління.
Детальніше
28 квітня – Всесвітній день охорони праці (дистанційний урок)
Ідея проведення Всесвітнього дня охорони праці бере початок від Дня вшанування пам’яті працівників, які загинули на роботі. Він уперше був організований американськими та канадськими робітниками в 1989 році. Всесвітній день охорони праці відзначається щороку 28 квітня за ініціативою Міжнародної організації праці (МОП). Ця організація була заснована в 1919 році урядами різних країн для забезпечення миру в усьому світі на основі усунення соціальної несправедливості та поліпшення умов праці.
МОП розробляє міжнародні трудові норми у формі конвенцій і рекомендацій, що встановлюють мінімальні стандарти основних трудових прав: робочий час, час відпочинку, оплата праці, здорові та безпечні умови праці, рівні можливості чоловіків і жінок тощо.
Детальніше
Організація роботи гуртожитку закладу фахової передвищої освіти (практичний семінар)
28 квітня 2021 року заступник директора з виховної роботи ХФКС Мошенська Н.В., завідувач гуртожитку Цовма Г.О., комендант Тітушкіна С.В., методист виховної частини Андрієвська Н.Г. та співробітники виховної частини коледжу взяли участь у практичному семінарі «Організація роботи гуртожитку закладу фахової передвищої освіти», організованому Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», який проходив з використанням відеохостингу YouTube.
Детальніше
Всеукраїнська науково-практична конференція до Дня охорони праці «Сучасна парадигма освіти з охорони праці»
Щорічно 28 квітня у понад 100 країнах світу, з метою привернення уваги суспільства до проблеми безпеки людини на робочому місці, відзначають Всесвітній День охорони праці. Це свято започаткувала Міжнародна організація праці (МОП), яка вирішила розширити масштаби своєї діяльності з просування ідеї охорони праці в сучасному суспільстві. Одним з головних аспектів цієї роботи є розробка заходів щодо зниження рівня смертності на виробництві.
Детальніше
Круглий стіл «Український тиждень імунізації-2021: рутинна вакцинація в умовах COVID-19»
Щороку з ініціативи Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) в останній тиждень квітня відзначається Всесвітній Тиждень імунізації, який має на меті привернути увагу до імунізації та сприяти використанню вакцин для захисту людей різного віку від хвороб. Ця практика існує і в Україні: останні декілька років проводяться Національні тижні з імунізації.
В цьому році тиждень імунізації проводиться під девізом «Запобігти. Захистити. Прищепити». Цей тиждень відзначається для сприяння імунізації, яка є життєво необхідною для профілактики інфекційних захворювань та захисту життя, а також покликаний привернути увагу громадськості до імунізації, як одного з головних заходів, що дозволяє уберегти людство від інфекційних захворювань.
Детальніше
«#35_РОКІВ_УРОКІВ» (до 35-х роковин Чорнобильської катастрофи)
19 квітня 2021 року відбулося засідання Організаційного комітету з підготовки та проведення у 2021 році заходів, пов’язаних з 35-ми роковинами Чорнобильської катастрофи.
Чорнобиль – набагато більше, ніж просто катастрофа. Ми маємо переосмислити його вплив на Україну. Адже трагедія незабаром стала темою для дискусій щодо прав людини, прав громадян, демократії та збереження природи. Після 26 квітня 1986 року світ розділився на «до» і «після». Мета сьогодення – підняти питання важливості меморіалізації Чорнобилю, а також внесення Зони відчуження до світової спадщини ЮНЕСКО, що надасть можливість продемонструвати всьому світу вагу цієї спадщини та зберегти її для майбутніх поколінь (Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко).
Детальніше
Про організаційні заходи в закладі освіти в умовах карантинних обмежень, спричинених поширенням коронаврусу COVID-19
26 квітня 2021 року заступником директора з виховної роботи Мошенською Н.В. для співробітників виховної частини, практичного психолога ХФКС були проведені роз’яснення та інструктаж щодо заходів профілактики, реагування на виявлені симптоми коронавірусної хвороби, а також дій у випадку захворювання. Додатково обговорювалися питання з кампанії по вакцинації проти COVID-19, зазначено важливість превентивних заходів у боротьбі із захворюванням.
Детальніше
КОНТАКТИ СПЕЦІАЛЬНИХ УСТАНОВ І ЗАКЛАДІВ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЛЯ МОЖЛИВОСТІ СВОЄЧАСНОГО ОСОБИСТОГО ЗВЕРНЕННЯ ДИТИНИ ПРО НАДАННЯ ДОПОМОГИ
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації надає для можливості своєчасного особистого звернення дитини про надання допомоги, покращення обізнаності дітей, куди їм можна звертатися по допомогу першочергово, контакти служб у справах дітей сільських, селищних, міських територіальних громад Харківської області.
Повний перелік спеціальних установ та закладів соціального захисту з контактними даними по районах Харківської області, міських ОТГ та м. Харкову наданий нижче.
Детальніше
Педагогічний діалог «Домашнє насильство. Булінг (цькування): інтеграція ресурсів, відновлювальний підхід» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Згідно з концепцією Нової української школи, ключовими компетентностями, які мають бути сформовані в школі, є соціальні й громадянські. Йдеться про всі форми поведінки, потрібні для ефективної й конструктивної участі в громадському житті, в сім’ї, на роботі; про вміння працювати з іншими на результат, попереджати й вирішувати конфлікти, досягати компромісів. Формування саме цих компетентностей, а також поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі й гідності, фізичного або психічного насильства, до дискримінації за будь-якими ознаками визначено як одну із засад державної політики у сфері освіти відповідно до Закону України «Про освіту».
Детальніше
«ТИ НА ЗЕМЛІ – ЛЮДИНА!»
Детальніше
Круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Свобода від насильства – одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Насильство завдає тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для подальшого психосоціального благополуччя людини.
На виконання заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 №145 у ХФКС за участю практичного психолога зі співробітниками виховної частини у рамках циклу навчальних семінарів і тренінгів за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності був проведений круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база». Мета заходу: підвищення рівня поінформованості про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та насильства за ознакою статі, його природу.
Детальніше
Тренінг за темою «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Для будь-якої соціальної інституції: закладу освіти, установи, організації, родини тощо характерні різноманітні конфлікти, що неминуче виникають у процесі їх функціонування. Сфера родинного виховання не є виключенням. Саме конфлікти часто є рушійною силою насильства. Освітня діяльність являє собою сукупність всіх видів цілеспрямованого формування зростаючої особистості, а її суть – передача та засвоєння соціального досвіду підростаючого поколінню. Тому навчання молоді оптимальному поводженню у конфліктних ситуаціях різних видів і проявів є однією з умов забезпечення сприятливої протидії домашньому насильству.
Детальніше
Тренінг за темою «Ненасильницька поведінка, ненасильницьке розвʼязання конфліктів у сімейних і міжособистісних відносинах»
Зростання напруженості у сучасному суспільстві обумовлює збільшення різноманітних конфліктів та необхідність їх всебічного вивчення з метою нівелювання негативних наслідків та якнайповнішого використання закладених у них позитивних можливостей для розвитку особистості. Знання чинників, які обумовлюють виникнення міжособистісних конфліктів, дозволяє розробити комплекс методів, спрямованих на їх профілактику та формування навичок успішного вирішення. Така робота дозволяє не лише допомогти особистості одержати знання про ефективні способи розв’язання конфліктів, але і надає їй інформацію про основні психологічні особливості, які зумовлюють виникнення міжособистісних конфліктів, про можливості саморегуляції у складних життєвих ситуаціях, здійснює цілеспрямований вплив на особистість з метою гармонізації її психічного та соціального життя.
Детальніше
«НАСИЛЬСТВО – ЦЕ СМІТТЯ, ЯКЕ ТРЕБА ВИНОСИТИ З ДОМУ!»
Ситуація, коли насильство в сім’ях стало майже буденним явищем, завдає суспільству великої соціальної та моральної шкоди. Виховання дітей в умовах насильства призводить не лише до втрати найдорожчого для людини життя та здоров’я, а також програмує нове покоління на здійснення насильства, утвердження аморальних стандартів поведінки в сім’ї, колективі, у суспільстві в цілому. Від того, наскільки чуйно, зважено та відповідально буде ставитися до проблеми насильства суспільство, громадськість, залежить, значною мірою, моральне здоров’я суспільства. А тому одним з основних завдань виховної роботи в ХФКС є протидія насильству в сім’ї, роз’яснення учнівству про можливі наслідки вчинення насильницьких дій та попередження їх вчинення у майбутньому.
Детальніше
БАТЬКАМ ДО УВАГИ: ЯК ПРАВИЛЬНО КРИТИКУВАТИ ДІТЕЙ
Детальніше
Торгівля людьми поруч
ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБʼЄДНАННЯ ВИХОВАТЕЛІВ 23.03.2021
23 березня 2021 р. відбулося планове засідання методичного об’єднання вихователів ХДВУФК №1. Під час роботи методичного обʼєднання заслухали звіти вихователей про проведені відкриті виховні заходи.
Заступник директора з виховної роботи Мошенська Н.В. ознайомила присутніх із новим Санітарним регламентом. Повідомила, що Міністерство охорони здоров’я України розробило новий Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти. Документ набув чинності 1 січня 2021 року. Зауважила, що попередній аналогічний документ – «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» (ДержСанПіН), який був розроблений ще у 2001 році, з 1 січня 2021 року перестає діяти. Зазначила, що вимоги нового Санітарного регламенту обов’язково треба враховувати під час будівництва й експлуатації закладів освіти, щоб безпечно облаштувати та обладнати їхню територію й приміщення. Регламент стосується закладів усіх типів і форм власності (крім спеціальних), а також приміщень структурних підрозділів інших юридичних осіб, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти. Надала коротку характеристику загального змісту документу.
Методист виховної частини Андрієвська Н.Г. у своєму повідомленні зазначила основні аспекти діяльності співробітників виховної частини, які будуть враховуватися під час інституційного аудиту закладу. Зробила узагальнююче інформаційне повідомлення щодо процедури інституційного аудиту як зовнішнього оцінювання діяльності школи, яке базується на ґрунтовному вивченні освітніх та управлінських процесів.
Детальніше
Відзнака ХФКС від «БО БФ «Щаслива лапа» (результати Всеукраїнського конкурсу «БлагоДІЙники в дії»)
Добрі справи легше робити разом!
Протягом листопаду 2020 р. – лютого 2021 р. учнівська спільнота ХФКС брала участь у масштабному благодійному Всеукраїнському конкурсі для закладів загальної середньої освіти «БлагоДІЙники в дії», який був оголошений Благодійною організацією «Благодійний фонд «Щаслива лапа» спільно з Фокстрот та ТМ «Purina» в рамках освітньо-виховного проєкту «Біоетика».
Мета конкурсу – пропедевтика гуманного ставлення до тварин в суспільстві, поглиблення знань школярів про правила догляду за домашніми тваринами та волонтерство; залучення учнів до практичної допомоги тваринам; виховання в учнів відповідальності, альтруїзму, емпатії та чуйності.
Детальніше
Увага! Незаконне працевлаштування!
«ЗАКОН І МОЛОДЬ» (зустріч з представниками правоохоронних органів)
Правове виховання є провідною ланкою системи роботи закладу освіти. Сьогодні, як ніколи, зростає співпраця школи з працівниками правоохоронних органів. Адже профілактична робота дає можливість виробляти у дітей уміння діяти в конфліктних ситуаціях, приймати правильні рішення, володіти навичками самозбереження, знати свої права та обов’язки. Відтак, на запрошення адміністрації ХФКС з метою попередження та профілактики правопорушень, розвитку правової та здоров’язберігаючої компетенції заклад відвідали співробітники відділу превенції Харківського районного управління поліції №3 – інспектор сектору ювенальної превенції майор поліції Марина Локтіонова та дільничий офіцер поліції сектору дільничних офіцерів поліції лейтенант поліції Андрій Смирнов. У заході брали участь дівчата відділень легкої атлетики та вільної боротьби, адміністрація, вчителі зі спорту коледжу.
Детальніше
«МАСЛЯНА ДО НАС ПРИЙШЛА, МЛИНЦІВ ГОРУ ПРИНЕСЛА»
З особливим нетерпінням завжди чекали люди приходу весни і вірили, що птахи приносять її на своїх крилах. У лютому, останньому місяці зими, з давніх-давен улаштовували народні гуляння. Називали це свято – Масляна. Веселе і розгульне! Продовжувалося це свято цілий тиждень. В ці дні люди пригощали один одного смачними млинцями, просили у рідних та знайомих пробачення за нанесені образи, а потім співали пісні-веснянки!
Душа ти моя, Масляна, приїжджай ти до нас у гості на широкий двір з гірок покататися, у млинцях повалятися, серцем потішитися!
Детальніше
«ЖІНКА І ЧОЛОВІК – ДВІ ПОЛОВИНКИ ЛЮДСТВА: У КОЛІ ҐЕНДЕРНИХ РОЛЕЙ. МАНІФЕСТ РІВНОСТІ» (позакласний виховний захід – урок правового виховання)
У ХХІ столітті Україна обрала свій шлях у напрямку європейської інтеграції та докладає зусиль для того, аби організувати українське суспільство за європейськими цінностями на принципах рівності, паритетної демократії та толерантності. Разом з тим, українському суспільству доводиться долати архаїчні стереотипи, сексизм, ксенофобію, расизм і все ще змагатись з упередженнями минулого, які не відпускають та тримають у напруженні та стагнації усе суспільство. Ми думаємо про економічне зростання та добробут, прагнучи здобути його тут і тепер, але забуваємо, що без еволюції суспільної думки, соціальних взаємин прогрес неможливий.
Детальніше
«ВЕЛИКІ ПРАВА МАЛЕНЬКОЇ ДИТИНИ: ПРАВОВА КУЛЬТУРА ДЛЯ КОЖНОГО»
Детальніше
УРОК-ЗАСТЕРЕЖЕННЯ «ІНТИМНЕ СЕЛФІ В ІNTERNET – ЖАРТ ЧИ НЕБЕЗПЕЧНИЙ РИЗИК?» (до Міжнародного дня безпечного Інтернету (Safer Internet Day)
Інтернет – це потужний інструмент з величезними можливостями для навчання, дозвілля, підвищення кваліфікації та набуття нових здібностей і знань, а також громадської діяльності. Однак з можливостями … приходять і ризики.
У лютому кожного року відбувається подія, яка популяризує безпечне та відповідальне використання Інтернету дітьми та молоддю, а саме – відзначається Міжнародний день безпечного Інтернету (Safer Internet Day). Дата визначається другим вівторком місяця і цьогоріч припала на 9 лютого. У 2021 році День безпечного Інтернету проходить під гаслом «Разом для найкращого Інтернету».
Екран смартфону чи компʼютера створює ілюзію захисту і безпеки. І ми, не замислюючись про якісь ризики для власної безпеки та здоровʼя, залишаємося з ними один на один. Проте, надіславши кому-небудь світлину свого оголеного тіла, ти одразу втратиш можливість контролювати подальший шлях цього зображення і не зможеш запобігти негативним та небезпечним наслідкам цього вчинку у власному реальному житті.
Детальніше
«ТИ СЕБЕ УКРАЇНКОЮ ЗВАЛА …» (до 150-річчя від дня народження Лесі Українки)
25 лютого 2021 року виповнюється 150 років від дня народження видатної української літераторки, яку називають геніальною дочкою українського народу, красою і гордістю нації, духовним вождем української інтелігенції, Лесі Українки.
Леся Українка – українська поетеса, драматург і громадська діячка, класик української літератури – одна з найвизначніших постатей в історії української літератури. По собі вона залишила великий літературний доробок – вражаючі поеми, прозові твори, вірші, публіцистичні статті, переклади світової класики.
Детальніше
«БУЛІНГ – СПОСОБИ ПРОТИДІЇ»
Підлітковий вік – один з найбільш складних періодів розвитку людини. Не дивлячись на відносну короткочасність, він практично багато в чому визначає все подальше життя індивідуума. Саме в підлітковому віці переважно відбувається формування характеру та ціннісних основ особи. Ці обставини: перехід від опікуваного дорослими дитинства до самостійності, зміна видів соціальної діяльності, а також бурхлива гормональна перебудова організму роблять підлітка особливо уразливим і податливим до негативних впливів середовища. При цьому необхідно враховувати властиве підліткам прагнення вивільнятися з-під опіки – контролю рідних, учителів та інших вихователів. Нерідко це прагнення приводить і до заперечення духовних цінностей і стандартів життя взагалі. Саме в підлітковому віці переважно відбувається формування характеру, що нерідко супроводжується агресивними проявами.
Агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується фізичним і психологічним тиском, визначається, у т.ч. й на законодавчому рівні, як булінг. Протидія булінгу у шкільному колективі є сьогодні вкрай актуальною та важливою темою.
Детальніше
«Я ЦІНУЮ СВОЄ ЖИТТЯ ЗА …» (Стоп дитячий суїцид)
Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи коротке, воно триває лише від народження і до смерті, його не можна прожити двічі. Людське життя … Неповторне та звичне, радісне й сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин.
Життя ... У кожного воно різне. У когось воно радісне, багате на події, емоції, враження, активне, а в декого – пасивне, тому сумне і неяскраве. Є люди, які переконані: якщо в житті щось не вдається, то таке життя нічого не вартує. У чому ж його сенс? Узагалі краще тоді не жити. Інші ж дотримуються думки, що життя – найвища цінність, і яким би воно не було, – це безцінний дар, яким людина повинна дорожити навіть тоді, коли в ньому більше смутку, ніж радощів.
Детальніше
«ЇХ ДУХ НЕЗЛАМНИЙ І БЕЗСМЕРТНИЙ ПОДВИГ» (до Дня Героїв Небесної Сотні)
Щорічно 20 лютого згідно з Указом Президента України «Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні» Україна відзначає День пам’яті Героїв Небесної Сотні.
Революція Гідності стала наймасштабнішим протестом у новітній історії України, боротьбою українських громадян за свої права і демократичний європейський вибір.
Під час Революції Гідності понад сотня людей загинули від куль, побиття або відійшли у вічність пізніше від отриманих на Майдані поранень. Їх назвали Героями Небесної сотні.
У ХФКС до роковин трагічних подій проходила тиха акція на згадку про загиблих під час Революції Гідності «Герої не вмирають!». У бібліотеці коледжу була організована літературна інтервенція «Україна в боротьбі за державність».
Їх дух незламний і безсмертний подвиг накреслив шлях до мирного життя.
Детальніше
«АФГАНІСТАН: ПОДВИГ, БІЛЬ, ПАМ’ЯТЬ…»
15 лютого в Україні відзначається День вшанування учасників бойових дій на території інших держав (Указ Президента України від 11 лютого 2004 року №180/2004). Після Другої Світової війни війська СРСР брали участь у 24 локальних війнах і збройних конфліктах на території 16 іноземних держав. Найбільш масштабною та трагічною була війна в Республіці Афганістан. 10 років – з 25 грудня 1979 року по 15 лютого 1989 року тривала війна.
З метою ознайомлення учнів ХФКС з трагічною сторінкою нашої історії, виховання патріотичних почуттів, поваги до людей, які виконували інтернаціональний обов’язок, формування патріотизму, милосердя, набуття учнями навичок аналізу історичних фактів, формування власної точки зору вихователями Морозовою С.В., Крохою Р.М. та Школьною Г.А. була проведена хвилина памʼяті «Забули б люди назавжди всі війни, але Героїв не забути нам».
Летять, вiдлiтають у вічність роки … Роки, скільки б їх не минуло, не зітруть у народній пам’ятi імена воїнiв-афганцiв. Пам’ятайте ветеранів, виявляйте розуміння до тих, хто пройшов через війну, і для кого вона триває й досі! У спогадах, снах, думках ...
Детальніше