Методична робота
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ: КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

-
дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
-
до трьох років у дитини не з՚явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
-
з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
-
дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам՚ятовує вірші;
-
у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
-
Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі;
-
у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;
-
педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;
-
дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу;
-
дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ПРОВОДИТЬСЯ ФАХІВЦЯМИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ІНДИВІДУАЛЬНО ЗА ТАКИМИ НАПРЯМАМИ:
-
оцінка фізичного розвитку дитини / визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Таку оцінку проводить вчитель-реабілітолог;
-
оцінка мовленнєвого розвитку дитини / визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Таку оцінку проводить вчитель-логопед;
-
оцінка когнітивної сфери дитини / визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Таку оцінку проводить практичний психолог;
-
оцінка емоційно-вольової сфери дитини / виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Таку оцінку проводить практичний психолог;
-
оцінка освітньої діяльності дитини / визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог.
ЯКА Ж ОСНОВНА УМОВА УСПІШНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В СІМ՚Ї:
-
поважати свою дитину;
-
сприймати її такою, як вона є;
-
дозволяти їй бути собою;
-
хвалити і заохочувати до пізнання нового;
-
стимулювати до дії через гру;
-
розмовляти з дитиною, слухати її, спостерігати за нею;
-
підкреслювати її сильні сторони;
-
впливати на дитину проханням – це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
3 грудня — Міжнародний день людей з інвалідністю

Міжнародний день усунення насильства проти жінок 2024

Просвітницько – профілактичний захід ««Превентивні компоненти щодо протидії торгівлі людьми».

Проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо ігрової залежності (лудоманії)

Метою державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор є створення умов для зниження соціальних ризиків, пов’язаних з їх організацією та проведенням, а принципами такої політики є, зокрема, захист прав, законних інтересів, життя та здоров’я громадян, боротьба з ігровою залежністю (лудоманією).
З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор, а також враховуючи рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20.04.2024 р. «Щодо протидії негативним наслідкам функціонування азартних ігор в мережі Інтернет», уведеного в дію Указом Президента України від 20.04.2024 №234/2024, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» інформує. Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ), яка є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей, розроблено:
-
електронна брошура «Азартні ігри – це незвичайна гра: чому варто бути обережними» для формування свідомого та відповідального ставлення до азартних ігор серед молоді: http://surl.li/kniskb;
-
соціальний ролик «Стоп «ДРОП» для протидії використання зловмисниками реквізитів банківських карток/рахунків громадян: http://surl.li/pagueh.
Більш детальна інформація про використання зловмисниками реквізитів банківських карток/рахунків громадян розміщена на офіційному вебсайті КРАІЛ: https://www.gc.gov.ua/ua/Informatsiini-povidomlennia/35440.html.
Хто такі дропи та як вони допомагають збагачуватися нелегальним онлайн-казино?
Дропи – це люди, які за винагороду надають зловмисникам доступ до своїх банківських реквізитів: до карток/рахунків, включно з пін-кодами і доступом до інтернет-банкінгу. Є ті, хто свідомо продає свої реквізити та доступи, і ті, хто діє під впливом введення в оману та соціальну інженерію.
Саме нелегальні оператори онлайн-казино, у тому числі й ті, що пов’язані з державою-агресором, використовують фінансову схему обслуговування тіньової економіки, яка полягає у використанні дропів.
У зоні ризику перебувають студенти, безробітні, переселенці та представники економічно й соціально вразливих груп.
Які наслідки створює ця схема:
1. Шкодить українській економіці, адже бюджет не отримує від такого бізнесу прибутку.
2. Спричиняє витік персональних даних людей, які погоджуються надати в користування свою картку, у тому числі такі дані можуть потрапити до рук спецслужб російської федерації.
3. Робить дропів співучасниками злочину.
Отже, якщо вам пропонують за грошову винагороду здати в тимчасову оренду свою банківську картку – не погоджуйтесь! Адже ви точно стаєте дропом, тобто частиною шахрайської схеми, і працюєте на збагачення нелегального бізнесу.
Наголошуємо, що подолання схеми з використанням дропів – це правильний крок у боротьбі з нелегалами, захист прав гравців та запобігання ігровій залежності.ф
РЕГІОНАЛЬНИЙ КРУГЛИЙ СТIЛ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ І СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ВІЙНИ»

29 травня 2024 р. заступниця директора з виховної роботи Наталія МОШЕНСЬКА, методист виховної частини Наталія АНДРІЄВСЬКА, соціальний педагог коледжу Лілія ТРЕТЬЯК та практичний психолог Людмила ШЕВЧЕНКО взяли участь у роботі регіонального круглого столу «Актуальні проблеми психолого-педагогічного супроводу і соціальної адаптації осіб, які постраждали від війни».
Мета круглого столу – створення відкритого майданчика для обміну досвідом та пошуку оптимальних шляхів посилення соціально-економічної резильєнтності громад у контексті повоєнного відновлення України, зокрема імплементації позитивного досвіду реабілітації та соціальної адаптації в умовах воєнного стану та повоєнної відбудови України.
Напрями роботи круглого столу:
- виявлення основних викликів у реабілітації та повоєнній адаптації соціально не захищених осіб, зокрема доступу до медичної допомоги, психологічної підтримки, освіти, працевлаштування та соціальної інтеграції;
- обмін досвідом та найкращими практиками з реабілітації і адаптації, які вже реалізовуються на Харківщині;
- стимулювання співпраці між університетами, науковими установами, органами місцевого самоврядування, державними, приватними громадськими організаціями для реалізації спільних проєктів;
- формування рекомендацій і розробка стратегій для підвищення ефективності програм і заходів з реабілітації і повоєнної адаптації.
Міжнародний день боротьби за скасування рабства 2023

- Ознайомити здобувачів освіти з протиправними явищами торгівлі людьми у сучасному суспільстві, як соціальним явищем;
- Сприяти формуванню особистості, що буде протистояти злу, насильству, несправедливості та руйнуванню навколишнього світу;
- Навчати учнів використовувати знання по праву в різних життєвих ситуаціях;
- Виховувати активну позицію щодо можливостей захисту своїх прав;
- Розвивати навички безпечної поведінки.
Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» 2023

Міжнародний день толерантності 2023

Тренінг: «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні. Як підтримати дітей, які втратили одного з батьків чи сиблінга»

Тренінг «Реагування на самопошкоджуючу поведінку та суїцидальні наміри дітей»

Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти

День психічного здоров’я або ментального здоров’я 2023

День психічного здоров’я або ментального здоров’я у світі та в Україні відзначається щороку 10 жовтня. Свято покликане звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини та підтримки людей з подібними захворюваннями.
За ініціативи першої леді Олени Зеленської в Україні реалізується Національна програма з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, в якій вагомого значення набуває забезпечення якісного освітнього процесу та створення психологічно комфортного освітнього простору.
З метою підвищення рівня обізнаності щодо проблем ментального здоров’я та задля забезпечення психологічної стійкості здобувачів освіти 10 жовтня 2023р у ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО було проведено Всеукраїнський урок з ментального здоров'я “Ти як?”.
Мета уроку:
- розповісти учням про те, що таке ментальне здоров’я, та як вони можуть піклуватися про нього;
- навчити учнів розпізнавати свої емоції та пояснити, що робити, якщо вони не можуть впоратися з ними;
- навчити учнів деяких вправ та практик, щоб допомогти впоратись зі страхом, тривогою, опанувати злість, заспокоїтися, почуватися впевненіше;
Результати уроку:
- в учнів є розуміння того, що таке ментальне здоров’я, та як його можна підтримувати;
- учні знають та користуються техніками та вправами, презентованими на уроці;
- учні знають, до кого звернутися, якщо вони не справляються зі своїми почуттями.
Міжнародний день Ненасильства

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) – це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
Інклюзивно-ресурсні центри:
-
проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
-
надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
-
забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.
Інклюзивно-ресурсні центри є у всіх областях України, тож діти з особливими освітніми потребами та їхні батьки можуть отримати відповідні послуги за місцем проживання.
До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
Що роблять інклюзивно-ресурсні центри:
-
Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
-
Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
-
Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
-
Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
-
Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
-
Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
-
Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
-
Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.
Що входить у комплексну оцінку розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі (комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами):
-
оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
-
оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
-
оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
-
оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
-
оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
-
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;
-
переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
-
рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
-
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
-
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
Всесвітній день боротьби з прокрастинацією 2023

Освітня година "Медіаграмотность та інформаційна гігієна"

Міжнародний день протидії булінгу

Вивчити алгоритм дій, якщо ти став жертвою булінгу.
Профілактичний захід «Номофобія: вплив мобільного телефону на психіку»

Онлайн-курс «Знати як допомогти»

«Better Learning Programme: підходи та інструменти освітян для підтримки дітей, які постраждали від психологічного стресу»

“Токсична особистість: хто вона та що з нею робити?”

Вебінар «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психотерапевта»

Румінація

Просвітницько – профілактична година профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків «Життя людини – найвища цінність!»

20.03.2023р. у Харківському фаховому коледжі спорту під керівництвом практичного психолога ШЕВЧЕНКО Людмили серед здобувачів освіти закладу була проведена просвітницько – профілактична година психолога на тему профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків «Життя людини – найвища цінність!».
Мета заходу: переконати здобувачів освіти в тому, що життя має найбільшу цінність. Спонукати підлітків до обміну думками про вибори рішень, впевнити в тому, що кожна ситуація має вихід. Виховати толерантність, почуття співпереживання та взаємодопомоги до інших.
Якщо ви помітили, що ваші близькі або знайомі відчувають надмірну тривожність, депресію, зневіру, відчувають за щось провину, неодмінно поговоріть із ними.
В Україні працюють локальні гарячі лінії допомоги, які допомагають людям справлятися з емоційними проблемами. Список опубліковано на сайті українського МОЗ.
Телефон екстреної психологічної допомоги при кризових центрах медико-психологічної допомоги: +38 0687703770, +38 0996321818, +38 0936093003;
“Лінія допомоги”: (067) 975 76 76, (066) 975 76 76, (093) 975 76 76;
“Ла Страда-Україна”: 0 800 500335 або 386 (з мобільного);
Лінія психологічної допомоги для учасників АТО та членів їхніх сімей: 0 800 505 085.
22 лютого – Міжнародний день підтримки жертв злочинів

Семінар «Удосконалення діяльності фахівців психологічної служби»

День спонтанного прояву доброти

“Разом для найкращого Інтернету”

7 лютого 2023 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю.
З нагоди цієї дати в ХФКС практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО, 07.02.2023р. для здобувачів закладу, дистанційно проведено тематичну годину спілкування «Безпечний інтернет: як уникнути неприємностей у мережі».
Година спілкування на тему: «Гендерна рівність».
