тел./ факс (057) 763-21-51     |    61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3     |  e-mail: hfks1971@gmail.com
Харківський фаховий коледж спорту
Харківський фаховий коледж спорту

Інформаційна сторінка

Методична робота

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ: КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ: КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ
  • дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
  • до трьох років у дитини не з՚явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
  • з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
  • дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам՚ятовує вірші;
  • у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
  • Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі;
  • у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;
  • педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;
  • дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу;
  • дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.

КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ПРОВОДИТЬСЯ ФАХІВЦЯМИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ІНДИВІДУАЛЬНО ЗА ТАКИМИ НАПРЯМАМИ:

  • оцінка фізичного розвитку дитини / визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Таку оцінку проводить вчитель-реабілітолог;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини / визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Таку оцінку проводить вчитель-логопед;
  • оцінка когнітивної сфери дитини / визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Таку оцінку проводить практичний психолог;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини / виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Таку оцінку проводить практичний психолог;
  • оцінка освітньої діяльності дитини / визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог.

ЯКА Ж ОСНОВНА УМОВА УСПІШНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В СІМ՚Ї:

  • поважати свою дитину;
  • сприймати її такою, як вона є;
  • дозволяти їй бути собою;
  • хвалити і заохочувати до пізнання нового;
  • стимулювати до дії через гру;
  • розмовляти з дитиною, слухати її, спостерігати за нею;
  • підкреслювати її сильні сторони;
  • впливати на дитину проханням – це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

3 грудня — Міжнародний день людей з інвалідністю

3 грудня — Міжнародний день людей з інвалідністю
В рамках всеукраїнської акції 16 днів проти насилля, в цей день у ХФКС під керівництвом практичного психолога закладу за участі здобувачів освіти було проведено просвітницько- профілактичний захід: "Безбар'єрність. Ми єдині!"
Мета: усвідомлення життєвих проблем людей, які потребують особливої уваги та милосердя; розвиток толерантності, милосердя, активної соціальної дії, доброчинності при спілкуванні з однолітками, які мають обмежені фізичні властивості.
Було створено пам'ятку "Залишаймося чуйними"
1. Що важливо врахувати у взаємодії з людьми з обмеженими фізичними властивостями?
Не поспішай «рятувати» або допомагати без запиту.
Наприклад, ти бачиш людину на кріслі колісному біля пандуса й хочеш допомогти. Не хапай крісло одразу - це порушення особистих кордонів людини.
Запитай: «Чи потрібна вам допомога?». І поважай відповідь, навіть якщо це буде «ні».
2. Звертайся напряму.
Якщо людина прийшла з супроводжуючим, говори саме з нею, а не з її супутником.
Наприклад: не «Що вона хоче замовити?»,
а «Що ви хочете замовити?». Це базова повага до особистості.
3. Слова мають значення.
Не використовуй слова, які можуть принижувати. Замість «інвалід», «неповносправний» скажи «людина з інвалідністю».
Це не просто про коректність — це про людяність.

Міжнародний день усунення насильства проти жінок 2024

Міжнародний день усунення насильства проти жінок 2024
Щорічно 25 листопада відзначається Міжнародний день усунення насильства проти жінок – Міжнародний день ООН, встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 17 грудня 1999 року. Символ цього Дня – біла стрічка. Біла Стрічка символізує особисту присягу ніколи не вчиняти, не замовчувати та не виправдовувати насильства у відношенні жінок. В цей день чоловіки/хлопці прикріплюють до одягу білу стрічку, як символ підтримки у прагненні викорінити насильство щодо жінок/дівчат і таким жестом закликають інших підтримати цю ініціативу.
З цієї нагоди, здобувачі освіти та педагогічний колектив чоловічої статі ХФКС приєдналися до цієї акції, висловлюючи свою солідарність в протистоянні насильницьким діям проти жінок/дівчат.
У змішаному форматі, та за допомогою платформи Google Meet під керівництвом практичного психолога закладу Людмили ШЕВЧЕНКО та виховательки відділення футболу Лариси ТРАЧ було проведено ряд заходів, присвячених Міжнародному дню усунення насильства проти жінок.
Основними завданнями заходів є:
- привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства над жінками, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків;
- активізація партнерського руху органів державної влади, державних закладів, громадських організацій щодо викорінення домашнього насильства;
- підвищення обізнаності здобувачів освіти з питань запобігати насильству в сім'ї, жорсткого поводження з жінками, формування свідомості щодо нетерпимого ставлення до насильства.

Просвітницько – профілактичний захід ««Превентивні компоненти щодо протидії торгівлі людьми».

Просвітницько – профілактичний захід ««Превентивні компоненти щодо протидії торгівлі людьми».
18 жовтня відзначається Європейський день боротьби з торгівлею людьми який започаткований у 2007 році Європейським Парламентом як день консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми та небайдужості громадськості до цього явища.
З цієї нагоди, під керівництвом практичного психолога ХФКС Людмили ШЕВЧЕНКО, для педагогічних працівників закладу був проведений просвітницько – профілактичний захід «Превентивні компоненти щодо протидії торгівлі людьми».
Мета заходу – привернути увагу педагогічних працівників коледжу до проблематики протидії торгівлі людьми та підвищити рівень поінформованості до усвідомлення цієї проблеми (сприяння самоідентифікації постраждалих осіб); опанувати алгоритм дій у випадку, якщо вчитель/вихователь підозрює ситуацію торгівлі людьми, та ознайомитись з правовою базою та Законом України «Про протидію торгівлі людьми».

Проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо ігрової залежності (лудоманії)

Проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо ігрової залежності (лудоманії)

Метою державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор є створення умов для зниження соціальних ризиків, пов’язаних з їх організацією та проведенням, а принципами такої політики є, зокрема, захист прав, законних інтересів, життя та здоров’я громадян, боротьба з ігровою залежністю (лудоманією).

З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор, а також враховуючи рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20.04.2024 р. «Щодо протидії негативним наслідкам функціонування азартних ігор в мережі Інтернет», уведеного в дію Указом Президента України від 20.04.2024 №234/2024, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» інформує. Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ), яка є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей, розроблено:

Більш детальна інформація про використання зловмисниками реквізитів банківських карток/рахунків громадян розміщена на офіційному вебсайті КРАІЛ: https://www.gc.gov.ua/ua/Informatsiini-povidomlennia/35440.html.

Хто такі дропи та як вони допомагають збагачуватися нелегальним онлайн-казино?

Дропи – це люди, які за винагороду надають зловмисникам доступ до своїх банківських реквізитів: до карток/рахунків, включно з пін-кодами і доступом до інтернет-банкінгу. Є ті, хто свідомо продає свої реквізити та доступи, і ті, хто діє під впливом введення в оману та соціальну інженерію.

Саме нелегальні оператори онлайн-казино, у тому числі й ті, що пов’язані з державою-агресором, використовують фінансову схему обслуговування тіньової економіки, яка полягає у використанні дропів.

У зоні ризику перебувають студенти, безробітні, переселенці та представники економічно й соціально вразливих груп.

Які наслідки створює ця схема:

1. Шкодить українській економіці, адже бюджет не отримує від такого бізнесу прибутку.

2. Спричиняє витік персональних даних людей, які погоджуються надати в користування свою картку, у тому числі такі дані можуть потрапити до рук спецслужб російської федерації.

3. Робить дропів співучасниками злочину.

Отже, якщо вам пропонують за грошову винагороду здати в тимчасову оренду свою банківську картку – не погоджуйтесь! Адже ви точно стаєте дропом, тобто частиною шахрайської схеми, і працюєте на збагачення нелегального бізнесу.

Наголошуємо, що подолання схеми з використанням дропів – це правильний крок у боротьбі з нелегалами, захист прав гравців та запобігання ігровій залежності.ф

РЕГІОНАЛЬНИЙ КРУГЛИЙ СТIЛ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ І СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ВІЙНИ»

РЕГІОНАЛЬНИЙ КРУГЛИЙ СТIЛ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ І СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ОСІБ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ВІЙНИ»

29 травня 2024 р. заступниця директора з виховної роботи Наталія МОШЕНСЬКА, методист виховної частини Наталія АНДРІЄВСЬКА, соціальний педагог коледжу Лілія ТРЕТЬЯК та практичний психолог Людмила ШЕВЧЕНКО взяли участь у роботі регіонального круглого столу «Актуальні проблеми психолого-педагогічного супроводу і соціальної адаптації осіб, які постраждали від війни».

Мета круглого столу – створення відкритого майданчика для обміну досвідом та пошуку оптимальних шляхів посилення соціально-економічної резильєнтності громад у контексті повоєнного відновлення України, зокрема імплементації позитивного досвіду реабілітації та соціальної адаптації в умовах воєнного стану та повоєнної відбудови України.

Напрями роботи круглого столу:

  • виявлення основних викликів у реабілітації та повоєнній адаптації соціально не захищених осіб, зокрема доступу до медичної допомоги, психологічної підтримки, освіти, працевлаштування та соціальної інтеграції;
  • обмін досвідом та найкращими практиками з реабілітації і адаптації, які вже реалізовуються на Харківщині;
  • стимулювання співпраці між університетами, науковими установами, органами місцевого самоврядування, державними, приватними громадськими організаціями для реалізації спільних проєктів;
  • формування рекомендацій і розробка стратегій для підвищення ефективності програм і заходів з реабілітації і повоєнної адаптації.

Міжнародний день боротьби за скасування рабства 2023

Міжнародний день боротьби за скасування рабства 2023
2 грудня відзначається Міжнародний день боротьби за скасування рабства. У цей день 1949 року на 4-й сесії Генеральної Асамблеї ООН було прийнято Конвенцію про боротьбу з торгівлею людьми і з експлуатацією проституції третіми особами. В України документ набрав чинності 15 лютого 1955 року. За даними ООН в світі налічувалося понад 40 мільйонів осіб, які є жертвами сучасних форм рабства, при цьому 71 відсоток з них – жінки та дівчата.
Сьогодні рабство набуває таких сучасних форм, як поневолення через походження, примусова праця, дитяча праця, побутове рабство, примусові шлюби, боргова кабала, торгівля людьми з метою експлуатації, включаючи сексуальну експлуатацію, примусове вербування дітей для участі у збройному конфлікті.
2 грудня 2023р. у ХФКС під керівництвом практичного психолога коледжу Людмили ШЕВЧЕНКО за допомогою сервісу зв’язку Google Meet у Всесвітній день боротьби з рабством відбувся захід - година психолога на тему: «Сучасне рабство».
Мета:
  • Ознайомити здобувачів освіти з протиправними явищами торгівлі людьми у сучасному суспільстві, як соціальним явищем;
  • Сприяти формуванню особистості, що буде протистояти злу, насильству, несправедливості та руйнуванню навколишнього світу;
  • Навчати учнів використовувати знання по праву в різних життєвих ситуаціях;
  • Виховувати активну позицію щодо можливостей захисту своїх прав;
  • Розвивати навички безпечної поведінки.

Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» 2023

Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» 2023
25 листопада в ХФКС стартувала Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Вона проводиться щорічно в Україні, адже у світі постійно відбуваються війни, напади, дискримінація, приниження. Саме тому важливо збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у суспільстві, нагадати людям про те, що насильству немає виправдання, а також створити в конкретному регіоні соціальний простір, вільний від насильства.
17 грудня 1999 року Генеральна Асамблея ООН оголосила 25 листопада Міжнародним днем боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок, але відзначатися він почав ще з 1981 року в пам’ять про трагічну загибель трьох сестер Мірабаль, які були жорстоко вбиті під час диктатури домініканського правителя Рафаеля Трухільо у 1960 році.
У всьому світі, представниці жіночої статі стають жертвами ґвалтувань та зазнають побутового насилля. Більше того, справжні масштаби та істинна природа цього явища нерідко приховані. Задля підвищення інформованості суспільства щодо питання насилля, уряди країн та міжнародні організації започаткували щорічну акцію «16 днів проти насильства». Символом проти будь-яких форм насильства над жінками стала біла стрічка. Вона символізує намір ніколи не залишатися байдужими до цієї проблеми. Цивілізований світ має викорінити це ганебне і небезпечне явище.
Наприкінці вересня ООН оприлюднили звіт у якому зафіксовано понад сотні випадків сексуального насильства із початку бойових дій.
Важливо кожному і кожній усвідомити — про проблему не треба мовчати! Жертвам насилля варто звертатися за допомогою до поліції та інших компетентних органів. Кривдник має понести покарання.
Скажіть насильству СТОП!!
25 листопада 2023 р. у Харківському фаховому коледжі спорту під керівництвом практичного психолога закладу Людмили ШЕВЧЕНКО за допомогою сервісу зв’язку Google Meet відбувся захід «Скажи насильству над жінками СТОП!».
Мета:
привернути увагу здобувачів освіти до проблем подолання насильства в сім’ях, жорстокого поводження з жінками.
збільшити розуміння та обізнаність про форми насильства над жінками;
популяризувати серед освітнього середовища цінності ненасильства та взаємної поваги.

Міжнародний день толерантності 2023

Міжнародний день толерантності 2023
16 листопада Україна відзначає Міжнародний день толерантності. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО. Цього ж дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри. Ці принципи закріпили у Загальній декларації прав людини, що проголошує неприйняття усіх форм дискримінації, недопущення геноциду і покарання за нього.
З цієї нагоди, 16.11.2023р. у ХФКС під керівництвом практичного психолога закладу Людмили ШЕВЧЕНКО для здобувачів освіти за допомогою платформи Google Meet відбувся просвітницько – профілактичний захід : «Толерантність врятує світ!»
Мета: показати значущість толерантності під час взаємодії з іншими, закріпити знання учасників про компоненти толерантності, зрозуміти й поважати один одного, удосконалювати вміння толерантного спілкування.

Тренінг: «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні. Як підтримати дітей, які втратили одного з батьків чи сиблінга»

Тренінг: «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні. Як підтримати дітей, які втратили одного з батьків чи сиблінга»
На виконання розпорядження Департаменту (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Закладів післядипломної педагогічної роботи, згідно з рекомендаційним листом Міністерства освіти і науки України від 04.10.2023 № 6/141-23, 2 листопада 2023 р. практичний психолог Харківського фахового коледжу спорту Людмила ШЕВЧЕНКО взяла участь у тренінгу: «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні. Як підтримати дітей, які втратили одного з батьків чи сиблінга», заснованого громадською організацією «Дівчата» за сприянням Міністерства освіти і науки України для практичних психологів і педагогічних працівників закладів освіти для підвищення їх резистентності та розширення компетенцій у надані психосоціальної підтримки здобувачам освіти та їхнім родинам.

Тренінг «Реагування на самопошкоджуючу поведінку та суїцидальні наміри дітей»

Тренінг «Реагування на самопошкоджуючу поведінку та суїцидальні наміри дітей»
На виконання розпорядження Департаменту (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Закладів післядипломної педагогічної роботи, згідно з рекомендаційним листом Міністерства освіти і науки України від 04.10.2023 № 6/141-23, 24 жовтня 2023 р. практичний психолог Харківського фахового коледжу спорту взяла участь у тренінгу «Реагування на самопошкоджуючу поведінку та суїцидальні наміри дітей», заснованого громадською організацією «Дівчата» за сприянням Міністерства освіти і науки України для практичних психологів і педагогічних працівників закладів освіти для підвищення їх резильєнтності та розширення компетенцій у надані психосоціальної підтримки здобувачам освіти та їхнім родинам.

Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти

Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти
У межах Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки під керівництвом першої леді України, за впровадженням Міністерства освіти і науки України та за підтримки ЮНЕСКО та Уряду Японії, 25 жовтня 2023 р. Практичний психолог Харківського фахового коледжу спорту Людмила ШЕВЧЕНКО взяла участь у навчальному курсі “Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти”, який має на меті посилити потенціал практичних психологів, які працюють у системі освіти України, з питань психічного здоров’я та психосоціальної підтримки в умовах збройного конфлікту, надати змогу практичним психологам закладів освіти опановувати нові навички, ділитися досвідом, використовувати у своїй роботі інструменти та матеріали, передбачені міжнародними стандартами та здобула відповідний сертифікат підвищення кваліфікації.

День психічного здоров’я або ментального здоров’я 2023

День психічного здоров’я або ментального здоров’я 2023

День психічного здоров’я або ментального здоров’я у світі та в Україні відзначається щороку 10 жовтня. Свято покликане звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини та підтримки людей з подібними захворюваннями.

За ініціативи першої леді  Олени Зеленської в Україні реалізується Національна програма з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, в якій вагомого значення набуває забезпечення якісного освітнього процесу та створення психологічно комфортного освітнього простору.

З метою підвищення рівня обізнаності щодо проблем ментального здоров’я та задля забезпечення психологічної стійкості здобувачів освіти 10 жовтня 2023р у ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО було проведено Всеукраїнський урок з ментального здоров'я “Ти як?”.

Мета уроку:

  • розповісти учням про те, що таке ментальне здоров’я, та як вони можуть піклуватися про нього;
  • навчити учнів розпізнавати свої емоції та пояснити, що робити, якщо вони не можуть впоратися з ними;
  • навчити учнів деяких вправ та практик, щоб допомогти впоратись зі страхом, тривогою, опанувати злість, заспокоїтися, почуватися впевненіше;

Результати уроку:

  • в учнів є розуміння того, що таке ментальне здоров’я, та як його можна підтримувати;
  • учні знають та користуються техніками та вправами, презентованими на уроці;
  • учні знають, до кого звернутися, якщо вони не справляються зі своїми почуттями.

Міжнародний день Ненасильства

Міжнародний день Ненасильства
02 жовтня 2023 р. з нагоди святкування Міжнародного дня Не насильства, у ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО була проведена просвітницько – виховна година «Світ проти насилля!».
Мета:
· ознайомити здобувачів освіти із Міжнародним днем не насилля, його історією та традиціями;
· сформувати уявлення про проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для дитини чи інших членів родини;
· вивчити права дітей, обговорити питання, як захиститися від будь-якого насильства;
· виховувати вміння запобігати жорстокому поводженню з людьми.

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) – це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.

Інклюзивно-ресурсні центри:

  • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
  • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

Інклюзивно-ресурсні центри є у всіх областях України, тож діти з особливими освітніми потребами та їхні батьки можуть отримати відповідні послуги за місцем проживання.

До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Комплексна  психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).

Що роблять інклюзивно-ресурсні центри:

  • Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
  • Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
  • Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
  • Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
  • Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
  • Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
  • Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
  • Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.

Що входить у комплексну оцінку розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі (комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами):

  • оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
  • оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
  • оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.

У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.

Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;
  • переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
  • рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

  • соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
  • розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

Всесвітній день боротьби з прокрастинацією 2023

Всесвітній день боротьби з прокрастинацією 2023
Сьогодні, 6 вересня, відзначається Всесвітній день боротьби з прокрастинацією. З цього приводу, у ХФКС практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО було організовано просвітницький захід “Скажімо Прокрастинації ні !”.
На заході були розглянуті поняття:
Що таке “Прокрастинація?”
Причини виникнення цього явища.
Методи боротьби з Прокрастинацією.
Як це явище виглядає на практиці?
Прокрастинація – це схильність до постійного відкладання навіть важливих і термінових справ, що призводить до життєвих проблем і болючих психологічних ефектів. Прокрастинатори — люди, схильні відтерміновувати виконання завдань, перекладати відповідальність на інших, працювати хаотично, без плану, або лише під натхненням. Тому вони є неефективними членами у команді.

Освітня година "Медіаграмотность та інформаційна гігієна"

Освітня година "Медіаграмотность та інформаційна гігієна"
13 травня у ХФКС практичний психолог Людмила ШЕВЧЕНКО провела для здобувачів освіти годину психолога з теми: "Медіаграмотность та інформаційна гігієна"
Головна мета заходу – познайомити учасників з такими поняттями як: інформаційна гігієна, пропаганда та фейки.
Допомогти зрозуміти їм, як ЗМІ, за допомогою неправдивої інформації, здійснюють вплив на кожного з нас.
Звернути увагу на соціальні мережі, які за останні роки перетворилися на потужний канал інформації та інструмент впливу.

Міжнародний день протидії булінгу

Міжнародний день протидії булінгу
ООН визнала залякування та цькування, які буквально охопили школи в усьому світі, епідемією, та у 2012 році оголосила 4 травня Міжнародним днем протидії булінгу.
За даними ЮНІСЕФ, близько 70% дітей у всьому світі страждають від цькування з боку однолітків. Водночас Україна посідає 4 місце серед європейських країн із найвищим рівнем булінгу. 19 січня 2019 року в Україні набув чинності закон №2657-VIII щодо протидії булінгу, який передбачає запровадження штрафів та притягнення винних до адміністративної відповідальності.
04.05.2023р. У Харківському фаховому коледжі спорту практичним психологом закладу Людмилою ШЕВЧЕНКО було проведено годину психолога з нагоди цього дня.
Мета:
Ознайомитись з поняттям “Булінг” та причинами його виникнення.
Навчитись відрізняти булінг від сварки.
Вивчити алгоритм дій, якщо ти став жертвою булінгу.

Профілактичний захід «Номофобія: вплив мобільного телефону на психіку»

Профілактичний захід «Номофобія: вплив мобільного телефону на психіку»
03.05.2023р. у ХФКС під керівництвом практичного психолога закладу Людмили ШЕВЧЕНКО відбувся просвітницько – профілактичний захід «Номофобія: вплив мобільного телефону на психіку».
Мета:
· Сформувати уявлення про користь і шкоду надмірного захоплення мобільними телефонами;
· Розвити уміння правильно користуватися даним приладом;
· Виховати у здобувачів освіти почуття відповідальності за своє здоров'я.

Онлайн-курс «Знати як допомогти»

Онлайн-курс «Знати як допомогти»
20.04.2023р. практичний психолог ХФКС Людмила ШЕВЧЕНКО взяла участь у Програмі підвищення кваліфікації допомогою онлайн-курсу «Знати як допомогти» та здобула відповідний сертифікат.
Курс розроблено проєкт психологічної підтримки «Орден Фенікса» на базі ГО Small Heart with Art, ГО Mental Balance Space та студією онлайн-освіти EdEra. За підтримки БО OneUkraine, «Право на освіту», в партнерстві з МОЗ та в межах ініціативи першої леді зі створення Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки.
Мета: Навчитись психологічній допомозі дітям та дорослим, які пережили травматичні події внаслідок війни.
Зміст онлайн-курсу:
1. Психотравма. Розуміння, етіологія та нейрофізіологія.
2. Війна і ПТСР: що потрібно знати
3. Комплексний ПТСР. Дитяча травма. Травма прив'язаності.
4. Особливості роботи з дітьми. Ускладнені реакції та кризові стани дітей: що
робити
5. Діти в лікарні: психологічна підтримка в умовах стаціонару
6. Перша психологічна допомога: що це та які її правила. Особливості у дітей.
7. Кризова телефонна консультація: коли немає іншого варіанту
8. Самодопомога у кризовій ситуації: що і як робити
9. Підтримка близьких людей: як розпізнати стан та правильно комунікувати.
10. Травмотерапія: науково - обґрунтовані психотерапевтичні методи допомоги.

«Better Learning Programme: підходи та інструменти освітян для підтримки дітей, які постраждали від психологічного стресу»

«Better Learning Programme: підходи та інструменти освітян для підтримки дітей, які постраждали від психологічного стресу»
На виконання розпорядження Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації та Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» в межах Екосистеми психологічної допомоги у сфері освіти з метою реалізації Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки за ініціативи першої леді України Олени Зеленської, 20.04.2023р. Практичний психолог ХФКС Людмила ШЕВЧЕНКО взяла участь у вебінарі за участю провідних психологів Норвезької ради у справах біженців «Better Learning Programme: підходи та інструменти освітян для підтримки дітей, які постраждали від психологічного стресу» з професором Джоном-Гекон Шульцем, Камілою Лоді та Крістіаном де Лука.
На вебінарі були розглянуті такі питання:
1. Поняття «травматичний досвід».
2. Як розпізнати психологічну проблему?
3. Вплив війни на психічне здоров’я дітей.
4. Спілкування з дітьми, які проживають травматичний досвід.
5. Як допомогти дітям, які проживають травматичний досвід?
6. Рекомендації психологам і педагогічним працівникам.
7. Як підтримати дитину та надати ресурс під час війни.

“Токсична особистість: хто вона та що з нею робити?”

“Токсична особистість: хто вона та що з нею робити?”
19.04.2023р. У ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО для здобувачів освіти закладу було проведено годину психолога на тему: “Токсична особистість: хто вона та що з нею робити?”
Мета заходу:
Ознайомити здобувачів освіти з поняттям “Токсична людина”.
Вміти виявляти ознаки токсичних соціальних відносин.
Навчитись “Зберігати себе в контакті” з такою людиною.
Основні тези заходу:
Токсичні особистості - це категорія людей, які живуть в негативі та створюють відповідну атмосферу навколо себе.

Вебінар «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психотерапевта»

Вебінар «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психотерапевта»
17/04/2023 практичний психолог Харківського фахового коледжу спорту Людмила ШЕВЧЕНКО взяла участь у вебінарі «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психотерапевта»! із забезпеченням трансляції на відеохостингу Youtube. Організаторами заходу виступили наукові діячі та співробітники кафедри клінічної психології Факультету наук про здоров’я «Українського Католицького Університету», м.Львів.
Мета заходу:
познайомитись з кількома науковими підходами до понять травм та травматичного досвіду;
визначити перелік поведінкових реакцій, фізичних та когнітивних змін, стійких реакцій, що асоціюються з травматичним досвідом;
дізнатися про нейробіологічні механізми, пов’язані з травмами;
отримати теоретичні знання щодо діагностики та диференційної діагностики психологічних розладів, пов'язаних з травмами;
розширити теоретичні знання щодо наукової доказовості поширених моделей та напрямків роботи з травматичним досвідом у психологічній та психотерапевтичній практиці;
сформувати перелік психологічних інструментів, що застосовуються при роботі з особами, які пережили травматичний досвід;
дізнатися про їх особливості та обмеження, практику застосування.

Румінація

Румінація
04.04.2023р. у ХФКС під керівництвом практичного психолога закладу ШЕВЧЕНКО Людмили, для здобувачів освіти було проведено тематичне заняття години психолога на тему: РУМІНАЦІЯ
Мета заходу: ознайомити здобувачів освіти з новим терміном у психології особистості, визначити патологічні думки та висловлювання, навчити зупиняти руйнівні механізми мислення.

Просвітницько – профілактична година профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків «Життя людини – найвища цінність!»

Просвітницько – профілактична година профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків «Життя людини – найвища цінність!»

20.03.2023р. у Харківському фаховому коледжі спорту під керівництвом практичного психолога ШЕВЧЕНКО Людмили серед здобувачів освіти закладу була проведена просвітницько – профілактична година психолога на тему профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків «Життя людини – найвища цінність!».

Мета заходу: переконати здобувачів освіти в тому, що життя має найбільшу цінність. Спонукати підлітків до обміну думками про вибори рішень, впевнити в тому, що кожна ситуація має вихід. Виховати толерантність, почуття співпереживання та взаємодопомоги до інших.

Якщо ви помітили, що ваші близькі або знайомі відчувають надмірну тривожність, депресію, зневіру, відчувають за щось провину, неодмінно поговоріть із ними.

В Україні працюють локальні гарячі лінії допомоги, які допомагають людям справлятися з емоційними проблемами. Список опубліковано на сайті українського МОЗ.

Телефон екстреної психологічної допомоги при кризових центрах медико-психологічної допомоги: +38 0687703770, +38 0996321818, +38 0936093003;

“Лінія допомоги”: (067) 975 76 76, (066) 975 76 76, (093) 975 76 76;

“Ла Страда-Україна”: 0 800 500335 або 386 (з мобільного);

Лінія психологічної допомоги для учасників АТО та членів їхніх сімей: 0 800 505 085.

22 лютого – Міжнародний день підтримки жертв злочинів

22 лютого – Міжнародний день підтримки жертв злочинів
9 листопада 1985 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Декларацію, вперше розробивши універсальні принципи підтримки та захисту жертв злочинів та зловживання владою. Вказана Декларація серед основних напрямів сприяння жертвам злочинів передбачає впровадження міжнародних стандартів доступу потерпілих до системи правосуддя та державної підтримки, кримінально-правову реституцію, надання необхідної матеріальної, медичної, психологічної та соціальної допомоги потерпілим з урядових, добровільних, громадських та місцевих каналів тощо.

Семінар «Удосконалення діяльності фахівців психологічної служби»

Семінар «Удосконалення діяльності фахівців психологічної служби»
На виконання розпорядження Департаменту (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, з метою реалізації Національної програми психічного здоров’я, психосоціальної підтримки та за ініціативи першої леді України Олени Зеленської в межах Екосистеми психологічної допомоги у сфері освіти Міністерство освіти і науки України та Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 21.02.2023 р. практичний психолог ХФКС Людмила ШЕВЧЕНКО, взяла участь у семінарі «Удосконалення діяльності фахівців психологічної служби».
Порядок денний:
1. Принципи організації психосоціальної підтримки та психологічної допомоги у сфері освіти України.
2. Актуальні проблеми функціонування психологічної служби у сфері освіти та шляхи їх вирішення.
3. Підсумкова частина.

День спонтанного прояву доброти

День спонтанного прояву доброти
Щороку 17 лютого у всьому світові відзначають День спонтанного прояву доброти. Метою цього дня є заохочення людей до прояву доброти до інших та світу загалом. Спонтанний прояв доброти означає робити щось для іншої людини від щирого серця, без очікувань та особистої вигоди. Цьогоріч педагогічний колектив та здобувачі освіти ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО долучилися до святкування. Здобувачам освіти було запропоновано власноруч створити листівку-побажання та подарувати другові або близькій людині, або пересічному перехожому для створення гарного настрою, спрямування думок у позитивне русло. Психологи пов’язують ці емоції з певними хімічними реакціями у мозку, що відповідають за викид гормону окситоцину. Зазвичай його називають «гормоном любові». Окситоцин надає людині почуття благоговіння, щирої радості та безмежної вдячності. Під час години психолога «Добро починається з тебе!», здобувачі освіти дізналися, що доброю справою можна вважати будь-який прояв любові, турботи, милосердя та розуміння, а доброта – це якість, яка повинна бути притаманна кожній людині. Тому виявляти добрі наміри у всіх своїх діях повинен кожен. День спонтанного прояву доброти дав змогу зрозуміти, наскільки наші елементарні дії, вчинки важливі для інших людей: дякувати, посміхатись, подавати руку, говорити приємні слова, просити вибачення і таким чином зробити звичайний день – ДНЕМ ЛАНЦЮГОВОГО ПРОЯВУ ДОБРОТИ.

“Разом для найкращого Інтернету”

“Разом для найкращого Інтернету”

7 лютого 2023 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю.

З нагоди цієї дати в ХФКС практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО, 07.02.2023р. для здобувачів закладу,  дистанційно проведено тематичну годину спілкування «Безпечний інтернет: як уникнути неприємностей у мережі».

Година спілкування на тему: «Гендерна рівність».

Година спілкування на тему: «Гендерна рівність».
02.02.2023р. у ХФКС під керівництвом практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО для здобувачів освіти закладу було проведено Годину спілкування на тему: «Гендерна рівність».
Мета заходу: сприяти активізації інтересу до гендерної тематики, формуванню правильного розуміння сутності моральних норм та настанов у сфері взаємин статей та потреби керуватися ними в усіх видах діяльності.
Привернути увагу здобувачів освіти до того, що як до чоловіка, так і до жінки потрібно ставитися з однаковою повагою, а розподіл обов’язків між ними щодо праці та виховання дітей та іншого є умовними та рівними.

Наша адреса

61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3
e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua    

Подзвонити нам

(057) 763-21-51
ХФСПК © 2014-2021
Сайт создан "G-Studio"