тел./ факс (057) 763-21-51     |    61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3     |  e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua
Харківський фаховий коледж спорту
Харківський фаховий коледж спорту

Сторінка для учнів

Сексуальне насильство

  Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства

Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства

Сьогодні, 18 листопада - Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства ".

Діти, які не бояться говорити про це вголос, з меншою ймовірністю стануть жертвами насильства", каже Джон Браун, голова програми протидії сексуальному насильству британського Національного товариства попередження жорстокого ставлення до дітей.

Тому ви повинні знати та використовувати основні правила в цьому питанні: правило трусиків, або:

  • - "Тут мене не торкайся!"
  • - "Особисте - це те, що належить лише тобі!"
  • - "Твоє тіло належить лише тобі!"
  • - "Ні!"- означає тільки "ні!"
  • - "Розповідай дорослим секрети, які тебе засмучують"
  • - "Не мовчи!- хтось може тобі допомогти!"

Булінг. Поради.

Корисні посилання

Кібербулінг

Топ-10 запитань про кібербулінг

Топ-10 запитань про кібербулінг
  1. Чи зазнаю я булінгу в Інтернеті? У чому різниця між жартом та булінгом?
  2. До яких наслідків призводить кібербулінг?
  3. З ким я маю поговорити, якщо хтось цькує мене в Інтернеті? Чому так важливо про це розповідати?
  4. Я зазнаю кібербулінгу, але боюся говорити про це з батьками. Якими словами я можу розповісти їм про це?
  5. Як я можу допомогти своїм друзям повідомляти про випадки кібербулінгу, особливо якщо вони не хочуть цього робити?
  6. Користування Інтернетом дає мені доступ до великої кількості інформації; але це також означає, що я відкритий/а до цькування. Як можна зупинити кібербулінг, не відмовляючись від доступу до Інтернету?
  7. Як я можу запобігти тому, щоб моя особиста інформація використовувалася для маніпуляцій або приниження мене в соціальних мережах?
  8. Чи передбачено покарання за кібербулінг?
  9. Як здається, Інтернет-провайдери, не переймаються проблемою кібербулінгу та онлайн-домагань? Чи несуть вони відповідальність?
  10. Чи є в Інтернеті будь-які інструменти для боротьби з булінгом, якими можуть скористатися діти та молодь?

Безпека дітей в інтернеті

Безпека дітей в інтернеті

ОЗНАКИ КІБЕРБУЛІНГУ

  • обов'язково активні дії
  • може бути персоніфікованим та анонімним (коли жертва не знає, хто є кривдником)
  • здійснюється з використанням електронних технологій
  • швидко розповсюджується у віртуальному світі, від нього неможливо сховатися (на відміну від реального булінгу)
  • спрямований на завдання психологічної шкоди людині
  • може включати в себе деякі види фізичних знущань, наприклад, бійки і цькування, з метою подальшого поширення відео та фото в мережу Інтернет.

Поради щодо безпеки в інтернеті

Інформація для здобувачів освіти

Вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини

Вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини

РОЗБУДОВА БЕЗБАР’ЄРНОЇ УКРАЇНИ: ЗАПРОВАДЖЕННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ПРОЄКТУ «ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ»

РОЗБУДОВА БЕЗБАР’ЄРНОЇ УКРАЇНИ: ЗАПРОВАДЖЕННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ПРОЄКТУ «ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ»
У 2021 р. в Україні започатковано проєкт «Без бар’єрів», у межах якого 14 квітня була прийнята Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору, що розрахована до 2030 року і передбачає усунення бар’єрів у шести основних напрямках: фізичному, суспільному і громадянському, економічному, освітньому, цифровому та інформаційному.

КОНТАКТИ СПЕЦІАЛЬНИХ УСТАНОВ І ЗАКЛАДІВ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЛЯ МОЖЛИВОСТІ СВОЄЧАСНОГО ОСОБИСТОГО ЗВЕРНЕННЯ ДИТИНИ ПРО НАДАННЯ ДОПОМОГИ

КОНТАКТИ СПЕЦІАЛЬНИХ УСТАНОВ І ЗАКЛАДІВ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЛЯ МОЖЛИВОСТІ СВОЄЧАСНОГО ОСОБИСТОГО ЗВЕРНЕННЯ ДИТИНИ ПРО НАДАННЯ ДОПОМОГИ

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації надає для можливості своєчасного особистого звернення дитини про надання допомоги, покращення обізнаності дітей, куди їм можна звертатися по допомогу першочергово, контакти служб у справах дітей сільських, селищних, міських територіальних громад Харківської області.

Повний перелік спеціальних установ та закладів соціального захисту з контактними даними по районах Харківської області, міських ОТГ та м. Харкову наданий нижче.


ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИПУСКНИКАМ ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ ЗНО

 

ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИПУСКНИКАМ ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ ЗНО

Зовнішнє незалежне оцінювання – це іспит із навчального предмета в тестовій формі. А тестування – це процес багатокомпонентний, складний, у якому кожна зі складових успіху є незамінною. Тому психологічна готовність під час проходження тестування так само важлива, як і знання навчального матеріалу з предмету.

До Вашої уваги деякі психологічні поради щодо ефективності процесу проходження найголовнішого іспиту в цьому році.

РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ ЗНО

9 ЗАПОВІДЕЙ ЩОДО ВИХОВАННЯ БАТЬКІВ

  1. Виявляй увагу. Цікався, як почуваються батьки, як справи на роботі і т.ін. Чим ти доросліший, тим більше батьки переживають твоє уявне та явне віддалення від сім’ї. Вони бояться стати непотрібними. Тож іноді їхні навязливі питання і «приставання» - всього лише засіб звернути на себе увагу. Приділяй бесідам з батьками хочаб півгодини на день.

  2. Розпитуй «предків» про їх минуле. Люди люблять подорожувати в минуле. Вони будуть вдячні тобі за приємні відчуття (якщо це приємні спогади). Крім того, ти можеш дізнатися багато несподіваного і відкриєш, що у твоїх батьків були дуже схожі проблеми. Можливо їхній досвід стане тобі у пригоді.

  3. Створюй атмосферу довіри. Розповідай про себе. Зовсім не обов’язково викладати все, як на ісповіді. Але якщо ти будеш мовчати, як партизан, батьки можуть уявити, що ти великий грішник. І спробують обмежити твою свободу. А ти ж цього не хочеш?

  4. Руйнуй їхні страхи. Батьки вухом-оком знають про жахи із сучасною молоддю. У них асоціації прості: «пляшка», «наркотики», «розпуста». Познайом домашніх з друзями або з інтересами, яким приділяєш свій вільний час. А якщо ви не можете посвятити їх у щось, подумайте добре: може, це і справді недостойне заняття?

  5. Допомагайте батькам формувати їхній батьківський образ як образ реального вихователя, якому можна довіряти. Для цього підкладайте їм зразки сучасної літератури про підлітків. Там дуже добре пишеться про особливості вашого віку, а також про взаємостосунки батьків та дітей.

  6. Доводьте, що ви «не один такий». Хай мама і тато переглядають з вами молодіжні передачі, читають музикальні дайджести, молодіжні журнали, слухають музику.

  7. Метод дістанційної консультації допоможе розв’язати вашу проблему або прийняти рішення. Під час вечері ненав’язливо розкажіть про свого друга чи подругу, які потрапили у скрутне становище. Попросіть поради. Скоригуйте свою поведінку згідно з почутим. Майте на увазі, що батьки легше поставляться до проблеми ваших друзів, ніж ваших і в той же час вони будуть горді довірою молоді.

  8. Якщо ви хочете попросити про щось важливе для вас, не треба зненацька обрушувати цунамі чи кидати цеглину на голову з даху! Готуйте все заздалегідь, потихеньку, краплинками. За місяць-два почніть знайомити батьків із тонкощами вашого захоплення. Доведіть, що це все «по-серйозному».

  9. Не вимагайте самостійності – виявляйте її. Доведіть справами, що ви доросла людина. Тримайте своє слово. Домовтесь: «Буду о 9.00», прийдіть за дві хвилини до дев’ятої, - мама буде щаслива. Візьміть на себе частину домашніх справ добровільно. А вмієте ви самі приготувати яку-небудь страву? Спробуйте підробити, щоб придбати щось самому, а не вимогати від батьків.

Якщо людина поводиться як доросла, до неї і ставляться відповідно.

ВІДВЕРТІ РОЗМОВИ

ЧОМУ ПІДЛІТКОВИЙ ВІК НАЗИВАЮТЬ ПЕРЕХІДНИМ, ПЕРЕЛАМНИМ, ВАЖКИМ?

(Як влаштована психіка підлітка?)

Специфіка підліткового віку полягає в тому, що це – період неймовірних досягнень і значних труднощів.

Досягнення пов’язані зі стрімким збільшенням обсягу знань, умінь, становленням моральних цінностей, відкриттям власних нахилів, здібностей, оволодінням новою соціальною позицією – позицією дорослої людини. Активно розвиваються вищі психічні функції: мислення, пам’ять, уява, почуття, воля.

Типовими особливостями особистості сучасного підлітка психологи називають:

  • прагнення перебувати в колі однолітків, авторитету в них;

  • зростання незалежності, автономності («емансипації») від дорослих;

  • зміну ставлення до навчання, що стає не самоціллю, а приводом для зустрічі із друзями;

  • підвищений інтерес до самоаналізу й аналізу особистостей інших людей;

  • появу прямолінійних оцінок і критичних думок;

  • високу чутливість до думок оточення, особливо тих, які висловлюються при значущих однолітках;

  • здатність приймати самостійні рішення щодо свого життя, ставити важливі цілі та досягати їх;

  • активний розвиток естетичних, етичних почуттів;

  • появу потреби розібратися у своєму внутрішньому світі, пошук сенсу життя.

Цей вік називають «перехідним» - бо відбувається перехід від дитинства до дорослості. Цей процес нелегкий, але цілком нормальний і природний. Підліток прагне мати свої права, рівні з іншими дорослими. Активно засвоює цінності, установки, норми, властиві дорослому оточенню, наряду з цим може почати курити, вживати алкоголь, лаятися.

Також називають «переламним» - бо відбувається переламна перебудова всього організму, що може призвести до нервових зривів, підвищеної дратівливості, високої стомлюваності, безпричинного занепокоєння, страхів, тривожного ставлення до життя, неуважності й забудькуватості.

«Критичний» вік тому, бо загострюються й поглиблюються кризи. Висока активність часто призводить до раптової втоми, неймовірна радість обертається незрозумілим смутком, упевненість переходить у зніяковілість, егоїзм чергується з альтруїзмом і самопожертвою, бажання спілкуватися міняється на замкненість...

«Важким» вік вважається тому, що всі ці зміни, доведення своєї дорослості й самостійності спричиняють ускладнення у стосунках із дорослими, підштовхують на боротьбу з ними. Дитина перестає бути слухняною, бореться за свої права, більше тягнеться до спілкування із друзями.

Утім, усе не так безнадійно! Якщо розуміти, що бути дорослим – це не тільки курити, пити пиво, а в першу чергу – бути відповідальним за своє майбутнє, самостійним і цілеспрямованим – то й дорослі побачать і оцінять твої здобутки. Треба усвідомити, що твій вік не так важкий, як прекрасний тому, що завдяки проходженню усіх труднощів людина стає ОСОБИСТІСТЮ!

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ УСПІШНОГО СПІЛКУВАННЯ

  1. Вирішальними для формування враження про людину стають перші чотири хвилини спілкування з нею. У цей проміжок часу активно працюють усі наші органи чуття, за допомогою яких ми складаємо цілісне уявлення про співрозмовника. Отже, у перші чотири хвилини комунікації необхідно повністю підпорядкувати свою поведінку вашій меті.

  2. Починати бесіду слід лише з дружнього тону, постійно підтримуючи позитивну установку.

  3. Не варто забувати про те, що своєрідним мімічним знаком хорошого ставлення є усмішка. Від неї залежить настрій і працездатність.

  4. Добрі результати дає використання методу ствердних відповідей. Краще не починати розмову з обговорення тих питань, в яких ви зі співрозмовником розходитеся. Спочатку слід ставити запитання, на які партнер по спілкуванню відповість ствердно, а далі стежити, щоб розмова йшла шляхом «накопичення згоди».

  5. При спілкуванні важливо бути хорошим слухачем. Здатність слухати можна розвинути: концентрувати увагу на суті, звертати увагу не лише на слова, але й на тембр голосу, міміку, жести, позу, не висловлювати оцінок, не давати порад (під час слухання).

  6. Критика колег та інших людей – не найкращий стиль поведінки. Не люблять і тих, хто постійно скаржиться.

  7. Уникайте зайвих суперечок, особливо у присутності великої кількості людей. Сперечання не дає позитивного результату, але його можна досягти через розумний компроміс. Якщо помилилися, прямо визнайте це.

  8. Вас оцінять, якщо ви виявляєте непідробну цікавість. Будьте уважні до чужого «Я». Висловлювайте повагу до інтересів інших.

  9. Перш ніж переконувати людину в чомусь, треба зрозуміти її позицію. При цьому дуже важлива перша фраза.

  10. Щоб домогтися чогось від людини, треба збудити в ній бажання зробити це. Не соромтеся апелювати до почуттів: «Я буду вам вдячний, якщо ви...»

  11. Дуже важливо запамятовувати і не плутати імен.

  12. Одне з головних завдань – допомогти людям відчувати свою значущість. Ті, хто допускає у спілкуванні грубість, іронічний тон, неввічливі зауваження, погрози, несправедливі докори, принижують особу, не лише дискредитують себе, але й скоюють велику психологічну помилку. Треба пом’ятати, що гідність є у кожного, і треба щиро цінувати чесноти людей.

  13. Завжди давайте змогу зберегти свою репутацію.

  14. Треба поважати думку інших. Спілкуванню сприяють фрази: «Я уважно вас слухаю», «Це зрозуміло» тощо.

  15. Головні вороги спілкування – дратівливість і нетактовність. Вони ускладнюють комунікацію. Слід розряджувати роздратування. Дратівливість ослаблює захисні сили організму (знижується імунітет). Варто уважніше придивитеся до ситуації та переконатися, що вона не варта такої реакції.

СКЛАСТИ ІСПИТ - ЦЕ ДУЖЕ ПРОСТО!

Ці поради ви можете використати під час підготовки як до зовнішнього незалежного оцінювання, так і до державної підсумкової атестації

  1. Почати слід, у першу чергу, з розпорядку дня. Харчуватися треба 3-4 рази на день. Мед, горіхи, риба, м’ясо, овочі та фрукти, молочні продукти забеспечать баланс калорій в організмі та відновлять енергетичні витрати.

  2. Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не забувайте і про те, що не всі люди однакові: «сову» важко примусити працювати о 6-8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде засиджуватися до 2-3 години ночі. Але у більшості людей рівень біологічної активності знижений у період із 17 до 18 години.

  3. Як же правильно розпланувати вивчення матеріалу? Практика свідчить, що спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 120 питань за чотири дні, то в перші два краще вивчити 75%, третього – решту, а четвертого – просто повторювати («на таке запитання я відповім отак...»). При цьому складні теми варто чергувати з простішими – необов’язково вчити всі питання подряд.

  4. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту. Середина, зазвичай, швидко «вилітає з голови». Тому під час запам’ятовування чи повторення приділіть особливу увагу середині.

  5. Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Треба прочитати текст, повторити його двічі, за 20 хвилин – тричі, за 8-10 годин – чотири рази, а за добу – 1 раз. Тільки після цього можно бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.

  6. Яким чином можна найкраще все запам’ятати? Що для вас є найближчим: текст, малюнок, логічна схема, звукове відтворення? Вирішуйте самі, в якій системі вам ліпше працювати. Спробуйте знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі. Адже цікаве запам’ятовується набагато легше.

  7. Нервується завжди ті, хто пагано знає матеріал. Щоб подолати свій страх, розповідайте самому собі вивчений матеріал, начебто ви робите це на іспиті.

  8. Передовсім ви маєте виглядати впевненим у собі. Ідіть на тестування, іспит охайні, у випрасуваному одязі, бажано в костюмі. Говоріть неголосно, але чітко, ясно й упевнено, усміхайтеся, не шепотіть, не бурмочіть – це може дратувати екзаменатора. Зосередьтеся не на собі, а на змісті відповіді. Відстороніться від усього непотрібного. Покажіть себе на іспиті якнайкраще.

ЩАСТИ ВАМ!

ЯК ПОВОДИТИСЬ ПІД ЧАС ЗНО

Пам’ятка випускникові!

  1. Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте – хвилювання, невпевненість.

  2. Не слід лякатися та засмучуватися у першу ж хвилину іспиту, що нічого не знаєш. Такого просто не може бути! Почніть із того запитання, на яке можете правильно відповісти. Поступово пригадаєте й інші відповіді.

  3. Якщо не знаєте відповіді, то краще запитання залишити й перейти до наступного. Якщо залишиться час, можна буде потім повернутися.

  4. Пам’ятайте, що завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які застосували в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповідати далі.

  5. Більшість завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах.

  6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити явні помилки.

Не втрачай почуття впевненості у власних силах. Тримайся на позиції переможця, але не бійся поразок. Якщо ти думаєш про перемогу, то переможеш. Повір у себе, щоб виграти!

ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ ТА ЯК ЇЙ ЗАПОБІГТИ

ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ – ЦЕ ТЯЖКИЙ ЗЛОЧИН

ПАМ’ЯТАЙ! Стати жертвою торговців людьми може будь-яка людина, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального стану.

ЗНАЙ! Для того, щоб отримати «живий товар» продавці використовують різні способи: обман, шантаж, психологічний тиск, викрадення, побої, втягнення до економічної, алкогольної чи наркотичної залежності

Дуже поширена торгівля дівчатами та жінками для сексуальної експлуатації, тяжкої роботи (насильницького використання в полі чи домашньому господарстві, догляді за психічнохворими чи тяжкохворими), примусового народження дитини чи шлюбу.

Останнім часом значно зростає торгівля хлопцями та чоловіками з метою сексуальної експлуатації, тяжкої праці.

Все більшого поширення набуває торгівля дітьми.

Крім того, як хлопців, так і дівчат можуть примушувати до дій з метою використання у збройних конфліктах або злочинній діяльності.

Однією із найбільш поширених форм торгівлі людьми, після трудової експлуатації та сексуального рабства, є примусове жебракування

І хлопці, і дівчата можуть бути втягнуті в торгівлю людьми для вилучення та трансплантації органів

НЕ СТАНЬ ЖЕРТВОЮ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ!!!

Можуть вербувати через:

  • Знайомих, близьких друзів, які рекомендуватимуть із кимось познайомитись, піти на вечірку, дискотеку чи влаштуватись на роботу;

  • Знайомство, запрошення через соціальні мережі/ Інтернет;

  • ЗМІ (оголошення про працевлаштування або навчання за кордоном);

  • Різноманітні агентства (туристичні, модельні, шлюбні, фірми з працевлаштування за кордоном тощо);

  • Оформлення фіктивних шлюбів;

  • Викуп дітей в опікунів/батьків;

  • Запрошення за різними програмами (Знай, що безкоштовний сир буває тільки в мишоловці)

  • Викрадення тощо.

ПАМ’ЯТАЙ!!!

Чим більше людей буде знати, куди ти йдеш або їдеш – тим краще.

  • Передай батькам та друзям інформацію про те, куди ти йдеш, збираєшся йти або їхати;

  • Не йди з незнайомими людьми;

  • Не спокушайся на недешеві подарунки чи високі гонорари;

  • Не пиши в Інтернеті про себе багато та не залишай своїх контактів;

Не передавай оригінали своїх документів іншим людям;

ЩО РОБИТИ КОЛИ ТЕБЕ ОБРАЖАЮТЬ

ЩО РОБИТИ…

коли мене весь час ображають, насміхаються ?

Це відомо, що для багатьох підлітків немає більшої радості, як подражнити когось, насміхатися або обзивати. Причому знайти привід для цього завжди не складно – особливості зовнішності, мови, рухів, постави, одяг, наявність окулярів і т.д. і т.п. Як встояти проти цього тиску і залишитися самим собою? Що потрібно робити, щоб «мучителі» залишили тебе в спокої?
Будь впевненим в тому, що кожна людина унікальна, кожне життя – безцінне. І ти також унікальний. Ніколи не дозволяй зламати себе.
Для того щоб менше стикатись з такими неприємностями, треба знати і уникати тих місць, де тебе може підстерігати небезпека.
Слід намагатись вибирати коло товаришів, які не практикують такий стиль спілкування, не ображають, не насміхаються, можуть підтримати тебе. Не треба боятися поділитися своїми проблемами з батьками. Ніхто не буде тебе вважати боягузом чи «маминим синком». Адже іноді справді буває, що втручання батьків – це єдиний спосіб припинити знущання.
Коли людина сама собою незадоволена, не поважає себе, тоді їй здається, що можна вирости в своїх очах через приниження іншого. Саме це частіше стоїть за показною «сміливістю» тих, хто ображає.
Не забувай, що все робиться для того, щоб ти втратив внутрішню рівновагу, розсердився, страждав, плакав, нервував.
Адже той, хто ображає, чекає саме цього – подивитись, як ти страждаєш. Твої випади у відповідь, злість чи крики, сльози в очах тільки посилять посилять бажання продовжувати в тому ж стилі. Не давай їм задоволення побачити, що вони тебе «дістали». То, може, не треба робити те, чого він так добивається?
Часто найкращим способом примусити когось залишити тебе в спокої – просто не звертати на нього увагу. Невже ти такий чутливий до його думки про тебе? Наскільки все те, що ти чуєш на свою адресу, об’єктивне? Ти сам знаєш, який ти є – гідний поваги і нормального поводження з собою. Можна поставитись до ситуації з гумором. Спробуй відповісти добром на зло.
Отже, бажання насміхатися над кимсь виникає частіше у невпевнених у собі, заздрісних людей, які не дуже високо себе цінують. Чи варто тобі втрачати душевну рівновагу і самоповагу тільки через те, що цього немає у якогось хлопця чи дівчини?
Вибирай собі хороших і мудрих друзів. Хто з мудрим спілкується – мудрішає сам. Разом зі своїми друзями ви – сила, яка може вистояти і перебороти труднощі.

ЯК НАВЧИТИСЯ ВСТАНОВЛЮВАТИ КОНТАКТ

Навчитися встановлювати контакт з людьми нелегко. Насамперед потрібно подолати боязливість або нерішучість. Для цього потрібно, по-перше, цікавитися людьми, їх життям, а по-друге, використовувати кожну нагоду для спілкування. Спілкуйтеся за принципом Емерсона “Кожен, з ким я зіштовхнувся, – говорив він, – має в чомусь перевагу переді мною. Саме цього я й хочу навчитися”. Бо якщо поводитися зарозуміло і ставитися зверхньо до інших людей, вважаючи їх не вартими уваги, то встановлювати контакти надзвичайно важко. Чим частіше ви розмовлятимете з людьми, тим швидше набудете досвіду, який підказуватиме вам, як діяти в тиких тих чи інших ситуаціях. Ви переконаєтеся, що люди,їхні думки й переконання завжди чимось цікаві, і тому їх не можна недооцінювати.

Зверніть увагу на те, як люди довкола вас встановлюють контакти з іншими людьми, в тому числі і з вами, і ви переконаєтесь, що той, хто має до цього хист, застосовує аьо всі, або деякі з наведених нижче способів.

1. Насамперед він намагатиметься якомога швидше знайти спільні інтереси, викливати враження, які збігаються з його власними тощо. Наприклад, обидва народилися в одному місті, ходять в одному школу, слухать одну й туж музику.

2. Важливою прикметою людини, яка вміє налагоджувати контакти, є дружнє ставлення. Під час розмови така людина доброзичливо посміхається і тим самим запобігає винекненню у співрозмовника почуття настороженості.

3. Ініциатор знайомства говорить зі співрозмовником, як з рівним. Він ніколи не виявляє зверхності, яка б могла випливати, наприклад, з того, що він займає вищу посаду або має більш високу освіту тощо.

4. Виявляє щиру зацікавленність до другої особи і дуже уважно слухає її.При цьому він не поглядає на годинник, не роздивляється довколо, а зосереджує всю свою увагу на партнерові. Він уміє добре слухати і доречними запитаннями заохочувати співрозмовника продовжувати бесіду.

5. Знає, як забеспечити встановлення сталих і приємних стосунків.

6. Уміє пристосовуватися до поведінки людини, з якою говорить, та її термінології.

Як стати цікавим співрозмовником:

1. Увагу слухачів можна привернути насамперед поведомленням про щось нове й цікаве. Всім людям властиві допитливість, цікавість, бажання дізнатися про щось нове.

2. Увагу слухачів можна привернути, розповідаючи їм про щось незвичне, таке що викликає подив. Люди люблять слухати про незвичайні пригоди, виняткових людей, нові досягнення техніки, про цікаві випадки під час мандрівок і взагалі про все, що є відмінним від повсякденного життя й побуту.

3. Крім того, увагу слухачів можна привернути розповідями про нове, що стосується їх професій або вподобань: автомобілісту — про новий пристрій проти крадіжки автомобіля тощо.

4. Гарний стиль висловлювання теж привертає увагу слухачів. Короткі прості висловлювання, без зарозумілих слів набагато більше привертають увагу слухача.

5. Оскільки привернути увагу слухачів краще з самого початку розповіді, то починати варто з цікавого порівняння або прикладу. А ще краще, коли відразу ви почнете говорити про вирішення важливих проблем. Не затримуйте увагу слухачів довгими вступами — відразу ж переходьте до справи.

6. Той, хто має звичку багато говорити, але мало що сказати, навряд чи приверне увагу товариства, починаючи щось оповідати. Натомість, той, хто говорить лише тоді, коли хоче розповісти про щось важливе або цікаве, легко привертає до себе увагу слухачів, бо всі заздалегідь знають, що його варто послухати.

Спробуйте проаналізувати самих себе, свою поведінку, манеру говорити. Можливо, ви і не боїтеся говорити, і характер у вас не з полохливих, а все ж вас не слухають і, крім того, завжди перебивають. Причиною цього можуть бути: або в групі є, так би мовоти, агресивні люди, які постійно намагаються говорити самі і не дають можливості говорити іншим, або причина у вас самих: говорите багато і нецікаво, і тому присутні не звертають на вас уваги.

ЯК ПІДВИЩИТИ САМОПОВАГУ

  1. Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані.

  2. У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти щось хороше. Привітай себе з цим успіхом.

  3. Постійно згадуй свої успіхи – це мобілізує на нові досягнення.

  4. Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся. Визнай свою помилку й адекватно (рівноцінно) компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших – це ознака безсилля, слабкості. Так само не звинувачуй в усьому лише себе.

  5. Учись любити і поважати себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним.

  6. Шукай і приймай допомогу, підтримку й пораду, коли в цьому є потреба.

  7. Відмовся від переконання, що ти – «безнадійний випадок», «невдаха», якого «ніхто не любить». Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому інших.

  8. Учися слухати не оцінюючи і не порівнюючи, оскільки це (оцінки і порівняння) – перешкоди у взаємостосунках.

  9. Умій сказати «ні». Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, про що тебе просять, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно. Не варто тільки за для цього погоджуватися.

  10. Відмовляйся від бажання помститися, скарг, від усіх непотрібних прагнень, які підривають твою цілісність і особисту силу.

  11. Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка має право помилятися і виправляти свої помилки.

  12. Будь сам собою – і ти отримаєш задоволення від життя.

Наша адреса

61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3
e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua    

Подзвонити нам

(057) 763-21-51
ХФСПК © 2014-2021
Сайт создан "G-Studio"