«ЖІНКА І ЧОЛОВІК – ДВІ ПОЛОВИНКИ ЛЮДСТВА: У КОЛІ ҐЕНДЕРНИХ РОЛЕЙ. МАНІФЕСТ РІВНОСТІ» (позакласний виховний захід – урок правового виховання)
Ми живемо у час, коли міфи та стереотипи розвіяно наукою, але в той самий час ними спекулюють консервативні, радикальні сили. Підтримка маршів рівності, активізація феміністичних рухів, проведення заходів на підтримку дискримінованих груп стали звичаєвою практикою. Разом з тим у суспільстві все ще переважає побутова ненависть до людей з інакшою природою та життєвими досвідами. Саме вони найчастіше стають обʼєктами дискримінації. Прийняття та толерантність – ось шлях демократичного розвитку. Велика частина українців хоче бути частиною ЄС, але для того, щоби бути відповідальними та жити за європейськими цінностями не готові та не мають відповідних знань.
Важливим компонентом гендерної соціалізації особистості є гендерна освіта та гендерне виховання. Гендерна освіта включає в себе пропаганду й розповсюдження гендерних знань. Гендерне виховання – процес, спрямований на формування якостей, рис, властивостей, що визначають необхідне суспільству ставлення людини до іншої статі. Сучасні особистісно-орієнтовані позиції психології та педагогіки щодо ставлення особистості не можуть вважатися досконалими та ефективними, якщо в них не враховано специфіку статі. У ХФКС питання толерантності, гендерної рівності є важливими ланками освітнього та виховного процесу. Так, учителем права, громадянської освіти Беденко С.М. та вихователем Трач Л.В. для учнів 9-х класів був проведений позакласний виховний захід – урок правового виховання на тему «Гендерна нерівність: чи існує вона в Україні? Маніфест рівності». Метою заходу було: провести інформаційну та просвітницьку роботу з основ культури гендерної рівності, дослідити питання забезпечення рівних прав та можливостей для жінок і чоловіків у коледжі, ознайомити учнів із державною політикою з утвердження гендерної рівності в Україні, сприяти формуванню гендерної культури та подоланню усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок та чоловіків у суспільстві, виховувати соціально-компетентну, толерантну особистість. Під час уроку цікавою формою активності було колективне ігрове спілкування – турнір знавців між командами дівчат і хлопців, під час якої вихованці змагалися у знаннях щодо гендерних питань у різних сферах наук. По закінченню заходу всі учасники отримали солодкий подарунок – святковий пиріг, спільне частування яким символізувало перемогу дружби, толерантність та гендерну рівність у ХФКС.
Рівноправність – сьогодні є великою цінністю, вона загальновизнана та закріплена юридично. Світове співтовариство виробило певні стандарти у цьому питанні. Та зупинятися на цьому не варто, тому що багато проблем потребують опрацювання.
Давайте памʼятати і усвідомлювати разом: всі ми народилися рівними!