Методична робота
Міжнародний день волонтерів
Кожного року, 5 грудня, волонтери в усьому світі відзначають Міжнародний день волонтерів, заснований Генеральною Асамблеєю Організації Об`єднаних Націй в 1985 році.
В 2011 році відзначається десята річниця Міжнародного року волонтерів 2001 року. 5 грудня 2011 року в сотні країн на чотирьох континентах був представлений перший звіт про розвиток волонтерства у світі.
Міжнародний день волонтерів на сьогодні відзначається в усьому світі з тисячами волонтерів, які беруть участь в широкому колі волонтерських ініціатив.
3 грудня – Міжнародний день людей з інвалідністю 2022
Щороку 3 грудня разом із світовою спільнотою Україна відзначає день людей з інвалідністю. Разом з нами живуть люди, фізичні можливості яких обмежені. Це ті, хто з певних причин не може повноцінно забезпечувати себе, доглядати за собою. Інвалідність може бути вродженою і набутою в результаті травм, інфекцій, тощо.
Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя, акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті. Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю.
Просвітницький захід «Людина - не товар»
2 грудня 2022 року, в рамках Міжнародного дня боротьби за скасування рабства, у ХФФКС практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО було проведено просвітницький захід «Людина - не товар».
Захід проведений з метою:
- формування уявлень про торгівлю людьми;
- розвитку навичок безпечної поведінки;
- для підвищення правових знань здобувачів освіти.
- профілактики небезпечних ілюзій розбагатіти на заробітках за кордоном;
- попередження про особливу небезпеку, що чекає на дівчат і жінок, які виїжджають за кордон на роботу чи за шлюбним оголошенням;
- для підвищення рівня правових знань здобувачів освіти.
1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом 2022
Щорічно 1 грудня відповідно до рішення Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) та Генеральної Асамблеї ООН, прийнятого у 1988 році, відзначається Всесвітній день боротьби зі СНІДом.
Мета проведення цього Дня – закликати об’єднати зусилля людей з усього світу для підвищення інформованості про проблему ВІЛ/СНІДу та демонстрація міжнародної солідарності перед пандемією, а також як день пам’яті жертв цього захворювання. Тема Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом 2021 року: «Ліквідувати нерівність. Покінчити зі СНІДом. Припинити пандемію». ВООЗ і партнери роблять особливий наголос на тому, щоб ніхто не залишився поза увагою, вказуючи на посилення дисбалансу щодо доступу до основних послуг з ВІЛ. ВООЗ закликає світових лідерів та громадян 1 грудня 2021 р. закликати до боротьби з нерівністю та охоплення основними послугами з ВІЛ тих, хто їх не отримує.
«16 днів проти насильства»
Щорічно з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться міжнародна акція «16 днів проти насильства», яка має на меті підвищити проінформованість суспільства, масово мобілізувати людей до змін, залучити активістів, представників урядів, парламентів, громадських організацій та партнерів ООН та висвітлити питання, пов’язані з проблемами подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства.
В рамках акції, 25 листопада 2022 року у ХФКС практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО була проведена конференція за участі педагогічних працівників «Взаємодія суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству у закладі освіти».Метою заходу було:
-
ознайомлення з нормативно – правовою базою (закони, постанови, листи, накази), які стосуються виявлення та протидії насильства стосовно дитини;
-
визначення видів насильства, їх ознаки;
-
обговорення повноважень органів управління освітою, навчальних закладів та установ системи освіти у сфері запобігання та протидії насильству;
-
вивчення спеціальних заходів щодо протидії насильству, порядку взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії насильству щодо дітей.
Старт Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»
З 1991 р. у більш ніж 100 країнах світу проходить Всесвітня кампанія «16 днів проти насильства», що була ініційована Всесвітнім інститутом жіночого лідерства. Україна приєдналася до всесвітньої акції у 2000 р. Відтоді кожного року по всіх містах України проходять різноманітні заходи, під час яких лунає «СТОП НАСИЛЬСТВУ!».
За традицією 25 листопада у ХФКС відбувся старт Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».
Мета акції – привернення уваги учнів, вчителів, батьків до проблеми насильства у суспільстві та попередження негативних явищ, що можуть призвести до насилля або спровокувати його вчинення.
Практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО було проведено виховний захід, присвячений Міжнародному дню боротьби з насильством щодо жінок.
Освітній курс “Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе”
Відповідно до рекомендацій Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України щодо міжнародної акції «16 днів проти насильства», на виконання статті 26 Закону України «Про освіту», та з метою підвищення кваліфікації практичних психологів з питань прав та свобод, формувань у здобувачів освіти життєвих навичок та моделей конструктивної поведінки, практичний психолог ХФКС Людмила Шевченко, прийняла участь в Освітньому курсі “Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе”, програмі факультативу “Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе” та програмі гуртка “Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації” (Комплект освітніх програм “Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації, та здобула Сертифікат, який підтверджує проходження курсу.
Конференція присвячена Європейському дню захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильств
Сексуальне насильство є болючою темою й у мирний час, проте під час війни проблема загострюється. З кожною звісткою про звільнені території, на жаль, стає відомо про нові випадки сексуального насильства російських окупантів над українками та українцями. Під час війни поширені різні форми сексуального насильства, кожна з яких є воєнним злочином: зґвалтування, погрози зґвалтування, каліцтво статевих органів, примусова проституція, примус дивитися на сексуальну наругу, сексуальне рабство, примусова вагітність, примусовий аборт, примусове оголення тощо.
Ускладнює проблему й те, що в українському суспільстві тема сексуального насильства була і лишається табуйованою. Навіть в мирні часи постраждалі рідко повідомляють про випадки сексуального насильства і рідко звертаються за допомогою. Стигматизація, осуд, недовіра, страх, відсутність підтримки – часто стримують від повідомлення про злочин.
Захід присвячений Європейському дню захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства
Міжнародний День толерантності
У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності, та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей в Харківському фаховому коледжі спорту 16 листопада пройшов просвітницько – виховний захід «Толерантність врятує світ».
Метою заходубуло формування в учнів поваги до інших людей, їхніх думок, підвищення настрою учасників навчально-виховного процесу, створення ситуації успіху для невпевнених учнів та розкриття творчого потенціалу обдарованих дітей.
Практичним психологом Людмилою ШЕВЧЕНКО було проведено заняття «Вчимося бути толерантним», мета якого сформувати в підлітків чітке уявлення про толерантність, стимулювати уяву учнів у пошуках власного розуміння толерантності, розвивати навички спілкування з іншими людьми, взаємодії з ними на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості.
Цінуй своє життя, воно прекрасне!
Привітання для учнів
Привітання для студентів
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ВПЛИВУ УЧИТЕЛІВ ЗІ СПОРТУ НА СПОРТСМЕНІВ» (на виконання Плану заходів з реалізації національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у НУШ)
14 лютого 2022 р. соціальний педагог ХФКС Дарія КРАВЧЕНКО за участі практичного психолога Людмили ШЕВЧЕНКО провели для вчителів зі спорту та методистів спортивних відділень семінар-практикум на тему «Індивідуалізація педагогічного впливу учителів зі спорту на спортсменів». Метою заходу було вироблення практичних рекомендацій щодо створення безпечного навчально-тренувального процесу, впровадження комплексного підходу у сфері попередження та протидії проявам булінгу (цькування). Під час семінару-практикуму обговорювалися питання узагальнення педагогічного досвіду викладацького складу, розуміння місця і можливостей учителя зі спорту в системі протидії всім видам насильницької поведінки, аспекти психологічного впливу педагога на спортсменів, конструктивні форми комунікації між ними.
За результатами роботи семінару-практикуму соціально-психологічною службою коледжу були розроблені та надані рекомендації учителям зі спорту «Типові недоліки діяльності спортсмена – шляхи психолого-педагогічного впливу».
НАВЧАЛЬНИЙ СЕМІНАР ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗА НАПРЯМОМ КОМУНІКАЦІЙНОЇ, ЕМОЦІЙНО-ЕТИЧНОЇКОМПЕТЕНТНОСТІ «НЕНАСИЛЬНИЦЬКА ПОВЕДІНКА, НЕНАСИЛЬНИЦЬКЕ РОЗВʼЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ» (на виконання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року)
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «ПРОТИДІЯ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ» (на виконання комплексної регіональної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку та протидії злочинності на території Харківської області на 2020-2022 роки)
Семінар-практикум для педагогів-психологів на тему: «Робота практичного психолога ЗФПО в умовах дистанційної освіти: виклики сьогодення»
25 листопада 2021р. практичний психолог ХФКС Людмила Шевченко взяла участь в семінарі-практикумі для педагогів-психологів на тему «Робота практичного психолога ЗФПО в умовах дистанційної освіти: виклики сьогодення», який проводився Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» на відеохостингу YouTube. Під час заходу надавалися теоретичні консультації та проводилися практичні заняття з практичними психологами під час роботи в умовах адаптивного карантину.
МОЛОДЬ ТА НАРКОТИКИ: СОЦІОЛОГІЧНЕ ОПИТУВАННЯ
Шановні здобувачі освіти м. Харкова! Просимо Вас взяти участь в дослідженні розповсюдження вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та інших форм залежної поведінки серед молоді. Опитування повністю анонімне! Дані будуть використані тільки після комп’ютерної обробки в узагальненому виді. Окрім запитань про залежну поведінку до складу опитувальника включено психодиагностичні методики, спрямовані на вивчення особистості, скринінг проявів найпоширеніших серед молоді психологічних проблем, таких як депресія, тривожність, травматичний досвід, булінг тощо. Ви матимете можливість роздрукувати свої відповіді після заповнення опитувальника аби самостійно проаналізувати їх або, за потреби, звернутись до психолога або іншого фахівця.
Пройти опитування можна на комп’ютері, планшеті або смартфоні за посиланням:
https://survey.univd.edu.ua/index.php/875963
Ви можете також пройти опитування натиснувши на цей банер або через наведений QR код.
РОЗБУДОВА БЕЗБАР’ЄРНОЇ УКРАЇНИ: ЗАПРОВАДЖЕННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ПРОЄКТУ «ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ»
У 2021 р. в Україні започатковано проєкт «Без бар’єрів», у межах якого 14 квітня була прийнята Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору, що розрахована до 2030 року і передбачає усунення бар’єрів у шести основних напрямках: фізичному, суспільному і громадянському, економічному, освітньому, цифровому та інформаційному.
Педагогічний діалог «Домашнє насильство. Булінг (цькування): інтеграція ресурсів, відновлювальний підхід» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Згідно з концепцією Нової української школи, ключовими компетентностями, які мають бути сформовані в школі, є соціальні й громадянські. Йдеться про всі форми поведінки, потрібні для ефективної й конструктивної участі в громадському житті, в сім’ї, на роботі; про вміння працювати з іншими на результат, попереджати й вирішувати конфлікти, досягати компромісів. Формування саме цих компетентностей, а також поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі й гідності, фізичного або психічного насильства, до дискримінації за будь-якими ознаками визначено як одну із засад державної політики у сфері освіти відповідно до Закону України «Про освіту».
Круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Свобода від насильства – одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Насильство завдає тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для подальшого психосоціального благополуччя людини.
На виконання заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 №145 у ХФКС за участю практичного психолога зі співробітниками виховної частини у рамках циклу навчальних семінарів і тренінгів за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності був проведений круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база». Мета заходу: підвищення рівня поінформованості про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та насильства за ознакою статі, його природу.
Тренінг за темою «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Тренінг за темою «Ненасильницька поведінка, ненасильницьке розвʼязання конфліктів у сімейних і міжособистісних відносинах»
Зростання напруженості у сучасному суспільстві обумовлює збільшення різноманітних конфліктів та необхідність їх всебічного вивчення з метою нівелювання негативних наслідків та якнайповнішого використання закладених у них позитивних можливостей для розвитку особистості. Знання чинників, які обумовлюють виникнення міжособистісних конфліктів, дозволяє розробити комплекс методів, спрямованих на їх профілактику та формування навичок успішного вирішення. Така робота дозволяє не лише допомогти особистості одержати знання про ефективні способи розв’язання конфліктів, але і надає їй інформацію про основні психологічні особливості, які зумовлюють виникнення міжособистісних конфліктів, про можливості саморегуляції у складних життєвих ситуаціях, здійснює цілеспрямований вплив на особистість з метою гармонізації її психічного та соціального життя.