Засідання методичного об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики від 5.01.2024
Тема засідання: «Форум педагогічних ідей»
5 січня 2024 року у Харківському фаховому коледжі спорту відбулось засідання методичного об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики ХФКС під керівництвом голови методичного об’єднання – вчителя фізики та астрономії Юлії КАРПЕНКО.
Засідання було проведено в онлайн форматі з використанням відеоконференції ZOOM.
Усі присутні взяли активну участь в обговоренні питань тематичного методичного засідання «Форум педагогічних ідей», яке було проведено відповідно до порядку денного:
Порядок денний
Трансформація підходів до викладання навчального предмета інформатика в умовах впровадження реформи НУШ та створення відповідного навчального простору. (Доповідач Наталія МОШЕНСЬКА)
Інтеграція реформи НУШ в середній школі та впровадження в освітній процес з фізики для 7-9 класів. (Доповідач Юлія КАРПЕНКО)
Нова українська школа в дії.(Доповідач Валентина ВОЛКОВА)
Креативне використання дошки Jamboard на уроках інформатики. (Доповідач Марія МАСЛОВА)
Цифрові інструменти до вивчення тем на уроках математики.(Доповідач Вероніка КАРПЕНКО)
Роль чат-ботів зі штучним інтелектом у процесі навчання природничих наук під час дистанційного навчання. (Доповідач Олександр ШТИХ)
В рамках засідання вчителі дійшли висновку, що організація роботи в школі раніше ґрунтувалася на її зручності для вчителя.
Наразі фокус зміщується до потреб дитини та спонукання її до навчальної діяльності. Зокрема й, це стосується і взаємин між учнями та з вчителем. Педагог лишається дорослим, але не вдається до авторитарності (я дорослий, ти маєш мене слухатись), а управляє класом та підтримує дитину на шляху здобуття знань і умінь.
НУШ акцентує на тому, що Педагог – це друг. Провідним напрямом роботи стає – педагогіка партнерства. Слід зазначити, що заняття в новій українській школі являють собою практичні кейси, а акцент з «зубріння» переноситься на вміння критично мислити.
Вчителі відзначили, що останнім часом багато розмов йде про штучний інтелект. Штучний інтелект — це область інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних комп’ютерних систем, інтелектуальних комп’ютерних програм, які імітують роботу людського розуму. Штучний інтелект може використовуватися для виявлення плагіату та обману при виконанні домашніх завдань та тестів. Це сприяє підтримці академічної доброчесності та об’єктивного оцінювання досягнень учнів.
Таким чином, вчителям необхідно змінювати прийоми та методи навчання, використовувати засоби змішаного та інтерактивного навчання для покращення якості освітнього процесу.