Тренінг за темою «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Для будь-якої соціальної інституції: закладу освіти, установи, організації, родини тощо характерні різноманітні конфлікти, що неминуче виникають у процесі їх функціонування. Сфера родинного виховання не є виключенням. Саме конфлікти часто є рушійною силою насильства. Освітня діяльність являє собою сукупність всіх видів цілеспрямованого формування зростаючої особистості, а її суть – передача та засвоєння соціального досвіду підростаючого поколінню. Тому навчання молоді оптимальному поводженню у конфліктних ситуаціях різних видів і проявів є однією з умов забезпечення сприятливої протидії домашньому насильству.
На виконання заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 №145 практичним психологом ХФКС для вихователів та методистів спортивних відділень у рамках циклу навчальних семінарів і тренінгів за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності був проведений тренінг на тему «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя».
Метою тренінгу було:
- формування адекватного ставлення до «Я-образу», створення об’єктивної самооцінки;
- напрацювання адекватного, «розуміючого» ставлення до інших (досягнення можливості доброзичливого ставлення до інших, можливості сприймати помилки іншої людини, як специфіки поведінки);
- тренування та розвиток самоконтролю, а також розуміння конфліктної ситуації як норми людського життя.
Під керівництвом практичного психолога педагоги вирішували наступні завдання:
- навчання розумінню себе;
- виховання інтересу до інших людей, формування терпимості до точки зору іншої людини (співкомунікатора);
- підвищення рівня самоконтролю і моральної саморегуляції щодо свого емоційного стану під час спілкування.
Провідну роль у попереджені відіграє поведінка учасників конфліктної ситуації. Щоб управляти конфліктною ситуацією, необхідно добре розуміти психологічні механізми ескалації та перебігу конфліктів, знати динаміку їх прояву, передбачати можливі дії опонентів.
У процесі тренінгового заняття велика увага приділялася формуванню особистісних якостей педагогів, їх емоцій, умінню аналізувати свою поведінку. Так, виконувалася вправа «Мій девіз у житті», проводилося тестування «Чи конфліктна я людина?», застосовувалася проєктивна методика «Я у своїх очах» (автор І. Дуброніна), проводилася бесіда-обговорення «Три різновиди свого образу Я», анкетування «Самооцінка». Родзинкою заходу стала метафорична релаксація «Подорож у дитинство» та психомалюнок «Я – для інших; Я – для себе».