Підвищення кваліфікації педпрацівників з питань надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу
На виконання Постанови Верховної Ради України щодо внесення змін до статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» у розрізі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а саме надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, заступницею директора з виховної роботи Наталією МОШЕНСЬКОЮ та методистом виховної частини Наталією АНДРІЄВСЬКОЮ було організовано підвищення кваліфікації вихователів – проходження сертифікованого електронного курсу «Курс з психологічно-емоційної підтримки для вчителів та шкільних психологів «Розумію» (ресурс доступу: https://osvitoria.university/courses/rozumiju/).
Експертне коло курсу «Розумію» – це провідні світові професіонали та найкращі українські вчителі й психологи. Для учасників курсу передбачені практичні зустрічі з експертами, на яких можна обмінюватись досвідом, отримувати зворотній зв’язок та поглиблено обговорювати питання та кейси, що виникають під час застосування запропонованих на курсі інструментів та методик.
Мета курсу – забезпечити українське вчительство знаннями про психолого-педагогічний супровід учнівства та таким шляхом забезпечити соціально-емоційну стабільність українських дітей.
Під час курсу обговорюються питання: як навчати дітей під час війни; які підходи ефективні у комунікації педагога; як регулювати свій емоційний стан, а окремий блок присвячено основам арт-терапії.
Зміст програми складають пʼять змістовних модулів:
Модуль 1. «Як навчати дітей та зберегти власний психологічний ресурс?»:
- Діти сьогодення;
- Сучасні діти і їх когнітивні здібності;
- Стрес і когнітивні здібності дитини;
- Що робити з емоціями? Як не втратити психологічне здоровʼя?
- Вигорання вчителів під час складних ситуацій.
Модуль 2. «Наставницький підхід у роботі вчителя»:
- Мотивація: міцний горішок;
- Мотивація: місія здійсненна;
- Навчити вчитися: дієві інструменти;
- Як ставити цілі, планувати та святкувати досягнення;
- Види рефлексії та зворотного зв’язку.
Модуль 3. «Методи арт-терапії в роботі вчителя»:
- Знайомство. Основні поняття в арт-терапії;
- Практики саморегуляції для зниження негативних емоційних проявів через ігрову методику;
- Стресостійкість в учнівському та педагогічному колективі;
- Арт-терапія в роботі з мріями та планами на майбутнє;
- Методи творчого зцілення у кризових станах. Техніки самодопомоги.
Модуль 4. «Ефективна комунікація»;
- Соціальна перцепція.
- Ефективність у конфліктних ситуаціях.
- Як відстоювати себе, поважаючи інших?
- Принципи спілкування з батьками.
- Майстерність педагогічного спілкування.
Модуль 5. «Саморегуляція педагога»:
- На гойдалці між відчаєм і надією: як підтримувати себе у темні часи?
- Самодіагностика педагога: як розпізнати свій стан?
- Перша допсихологічна самодопомога в кризовій ситуації;
- Співрегуляція з учнями в кризовому стані;
- Внутрішні опори педагога.