Тренінг за темою «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
На виконання заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 №145 практичним психологом ХФКС для вихователів та методистів спортивних відділень у рамках циклу навчальних семінарів і тренінгів за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності був проведений тренінг на тему «КОНФЛІКТ чи КОМФОРТ – це норма життя».
Метою тренінгу було:
- формування адекватного ставлення до «Я-образу», створення об’єктивної самооцінки;
- напрацювання адекватного, «розуміючого» ставлення до інших (досягнення можливості доброзичливого ставлення до інших, можливості сприймати помилки іншої людини, як специфіки поведінки);
- тренування та розвиток самоконтролю, а також розуміння конфліктної ситуації як норми людського життя.
Під керівництвом практичного психолога педагоги вирішували наступні завдання:
- навчання розумінню себе;
- виховання інтересу до інших людей, формування терпимості до точки зору іншої людини (співкомунікатора);
- підвищення рівня самоконтролю і моральної саморегуляції щодо свого емоційного стану під час спілкування.
Провідну роль у попереджені відіграє поведінка учасників конфліктної ситуації. Щоб управляти конфліктною ситуацією, необхідно добре розуміти психологічні механізми ескалації та перебігу конфліктів, знати динаміку їх прояву, передбачати можливі дії опонентів.
У процесі тренінгового заняття велика увага приділялася формуванню особистісних якостей педагогів, їх емоцій, умінню аналізувати свою поведінку. Так, виконувалася вправа «Мій девіз у житті», проводилося тестування «Чи конфліктна я людина?», застосовувалася проєктивна методика «Я у своїх очах» (автор І. Дуброніна), проводилася бесіда-обговорення «Три різновиди свого образу Я», анкетування «Самооцінка». Родзинкою заходу стала метафорична релаксація «Подорож у дитинство» та психомалюнок «Я – для інших; Я – для себе».