Круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база» (антологія за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності)
Свобода від насильства – одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Насильство завдає тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для подальшого психосоціального благополуччя людини.
На виконання заходів Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 №145 у ХФКС за участю практичного психолога зі співробітниками виховної частини у рамках циклу навчальних семінарів і тренінгів за напрямом комунікаційної та емоційно-етичної компетентності був проведений круглий стіл за темою «Домашнє насильство: форми, прояви, причини і наслідки, законодавча база». Мета заходу: підвищення рівня поінформованості про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та насильства за ознакою статі, його природу.
Під час роботи за круглим столом були розв’язані наступні завдання:
- підготувати педагогічні кадри закладу системи освіти до запобігання та протидії проявам насильства;
- систематизувати та поглибити професійно-фахові знання освітян про шляхи й методи запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
- ознайомити педагогів з основними напрямами реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії насильству та соціально-правового захисту дітей в Україні;
- поглибити знання щодо причин, різних форм і проявів насильства, його наслідків;
- підвищити рівень обізнаності педагогічних працівників щодо непропорційного впливу насильства на дівчат та хлопців;
- формувати розуміння понять «насильство», «жорстоке поводження», «ґендерно зумовлене насильство», «дискримінація», «ґендерна рівність», «домашнє насильство», «дитина-кривдник(-ця)», «дитина-постраждала від насильства», «булінг»;
- сформувати навички протидії дискримінації за будь-якими ознаками;
- розвивати навички ідентифікації ситуацій жорстокого поводження, насильства, ґендерно зумовленого насильства, домашнього насильства, булінгу;
- розвивати навички ідентифікації дитини-кривдника(-ці), постраждалої дитини;
- сприяти розвитку нетерпимого ставлення до проявів насильницької поведінки та почуття небайдужості до постраждалих осіб;
- опрацювати алгоритм виявлення, реагування на випадки насильства та перенаправлення постраждалих;
- сформувати навички застосування алгоритму реагування, виявлення потреб та перенаправлення дітей, що постраждали від жорстокого поводження, насильства, ґендерно зумовленого насильства, домашнього насильства, булінгу;
- удосконалити вміння ефективної комунікації з дітьми, які постраждали від насильства;
- сформувати вміння/розвивати навички щодо визначення структури та змісту системної профілактичної роботи із запобігання та протидії насильству для кожної цільової групи учасників освітнього процесу.