"Марафон програм НУШ"
5 грудня 2023 року вчитель фізики Юлія Карпенко взяла участь у «Марафоні програм НУШ. Фізика 7-9 класи ЗЗСО», які запроваджуватимуться в освітній процес у 2024-2025н.р. Метою створення програми було створення курсу, який спонукає учнів думати, прагнути до розуміння, усвідомлення фізичного змісту закономірностей природи та їх практичного застосування. Авторське бачення модельних навчальних програм запропонував колектив у складі: Кремінського Б.Г., Гельфгата І.М., Божинової Ф.Я., Ненашева І.Ю., Кірюхіної О.О. При розробці програми автори використали три засадничі «не» в її основі: не забути потрібне, важливе, суттєве; не нав’язувати зайве, недоречне, надмірне, передчасне; не звужувати, не обмежувати ініціативу та творчість учителя.
Авторський колектив запропонував основні шляхи реалізації модельної навчальної програми «Фізика»:
Максимальне використання діяльнісних форм і методів навчання (дослідження, проєктування, експериментування, командна робота);
Розвиток умінь самостійного пошуку інформації та роботи з інформацією (аналізувати, інтерпретувати, оцінювати, синтезувати);
Заохочення здобувачів освіти до висловлення гіпотез, генерування ідей та пропонування шляхів їх втілення;
Надання можливості розподілу годин за темами під час укладання конкретних навчальних програм;
Можливість зміни порядку вивчення розділів тем.
Було зазначено, що програма забезпечує права вчителя: автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методів компетентісного навчання.
Наприкінці, вчителька київської пілотної школи Надія Торбін поділилася своїми враженнями від роботи за новою програмою НУШ з фізики у 7 класі. Зазначила, що основними підходами в навчанні є особистісно-зорієнтований, діяльнісний та компетентісний. Уся інша робота – це творчість вчителя.