КОМУНІКАЦІЯ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ: ЯК ПОТРІБНО СЕБЕ ВЕСТИ З «ПРОБЛЕМНИМИ» КОЛЕГАМИ
На робочому місці можуть існувати різні типи взаємозв’язків. Наприклад, зв’язок з певною концепцією або проєктом, коли член команди бере на себе відповідальність за її розвиток – «хворіє душею» за цей проєкт. Інший член команди може емоційно злитися з цінностями або метою усієї організації і вийти на новий рівень розуміння значущості своєї ролі в команді, який раніше для нього не існував. Взаємозв’язок може бути і простим: наприклад, міцні дружні стосунки на робочому місці між колегами.
Іноді ці типи зв’язку залишаються непоміченими в організаціях. Звичайно, можна визнати їх позитивними аспектами, але на перший погляд вони здаються незначними порівняно з повсякденною роботою, яку ми виконуємо. І втрачаються в рутині, адже лідери рідко говорять про них. Може здатися дивним, незручним оголосити вашій команді, що такі-то відчуття пов’язані з проєктом X. Але подібні типи зв’язків – це те, що зближує команду і сприяє формуванню більш здорової корпоративної культури.
Робота в колективі завжди супроводжується певними психологічними труднощами. Викликано це тим, що співробітники, як правило, підбираються, в першу чергу виходячи з їх професійних якостей. А питання психологічної та емоційної сумісності, залишаються на другому плані. При цьому, на жаль, «токсичність» людини не завжди можна розпізнати з першого погляду при проведенні співбесід.
Але працювати треба. Тому наступні поради допоможуть вам справитися з труднощами роботи в колективі з «проблемними колегами».
1. Тримайте дистанцію.
Якщо ви виявите, що якийсь співробітник завжди погано відгукується про колег, бреше і має схильність до офісного політиканства, намагайтеся дистанціюватися від цієї людини.
Якщо вам «пощастило» розділити офіс з пліткарем, намагайтеся говорити з ним тільки про теми, повʼязані з роботою, припиняючи негативні обговорення інших людей в колективі.
2. Зберігайте позитивний настрій.
Ніхто не хоче бути поруч з людиною, яка постійно перебуває в поганому гуморі. Так, якщо якісь ваші колеги намагаються вивести вас з душевної рівноваги, постарайтеся в цей момент думати про позитивні моменти у вашій нинішній роботі та щосили демонструвати позитивний настрій.
3. Ігноруйте негативні випади.
Не приймайте близько до серця необґрунтовані негативні випади колег. Ні в якому разі не вдавайтеся в сварки і суперечки. Практика показує, що спокійне ігнорування, зберігає ваші нерви і здоровʼя. Необхідно чітко усвідомлювати, що ваша основна задача на робочому місці – якісне виконання ваших професійних функцій. Тому необхідно абстрагуватися від негативних випадів і зосереджуватися на завданнях, які повинні бути виконані. Але якщо слова або дії колеги починають отруювати вам життя, то необхідно або розібратися в можливих причинах такої поведінки співробітника, або скоротити спілкування з ним до мінімуму.
4. Будьте ввічливими.
Ви повинні розуміти, що не дивлячись на всі ваші спроби, вам навряд чи вдасться стати кращими друзями з усіма колегами. Ви можете виявити, що ви працюєте з кимось, кому ви не сподобалися і це нормально. Проте, необхідно прийти до усвідомлення того, що вам потрібно ставитися до всіх колег з повагою і ввічливістю.
Не давайте приводу своїм недоброзичливцям звинуватити вас у грубій і некоректній поведінці та зарахувати вас в розряд «токсичних» співробітників, з усіма наслідками, що випливають з цього.