ВЕБІНАР «ПРАКТИКА ПРОФІЛАКТИКИ ТА ПОДОЛАННЯ БУЛІНГУ: ІЗРАЇЛЬСЬКИЙ ДОСВІД» (на виконання комплексної регіональної Програми забезпечення публічної безпеки і порядку та протидії злочинності на території Харківської області на 2020-2022 роки)
«Академія інноваційного розвитку освіти» («АІРо») – це спільнота однодумців, які вважають, що запровадження змін в освіті значною мірою залежить від професійної підготовки освітян (керівного складу особливо), усвідомленості батьків щодо їхньої ролі в освітньому процесі, а також формуванні та розвитку ключових компетентностей учнів у сучасній школі. Це проєкт з розробки та експериментальної перевірки нової моделі підготовки учасників освітнього процесу до роботи за інноваційними освітніми технологіями (наказ МОН України від 22.05.2014 №632 «Про проведення науково-педагогічного проекту «Підготовка керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів до роботи за інноваційними освітніми технологіями «Академія інноваційного розвитку освіти»). «АІРо» є частиною першого в Україні інноваційного освітнього кластеру, основна мета якого – підвищити внутрішню та міжнародну конкурентоздатність учасників освітнього процесу в Україні за рахунок комерційного та некомерційного співробітництва, навчання, реалізації інноваційних проєктів тощо.
Відповідно наказу МОН України від 20.12.2021 №1395 «Про завершення науково-педагогічного проєкту «Підготовка керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів до роботи за інноваційними освітніми технологіями «Академія інноваційного розвитку» заходи освітньої інновації рекомендовані до запровадження у систему освіти України на всеукраїнському рівні.
Спікером вебінару виступила Оксана ТРУХАН – кандидат психологічних наук, директор «Центру підвищення кваліфікації та консалтингу «Хедлайнер», соціальний технолог, психолог-консультант, Голова «Громадської організації «Центр допомоги та розвитку «Простір»», Голова Черкаського осередку Асоціації політичних психологів України, сертифікований гіпнолог за програмою підготовки «The fundamentals of clinical hypnosis».
Метою заходу було:
– актуалізувати педагогічні знання щодо феномену булінгу та доповнити їх соціально-психологічною теорією;
– мотивувати до соціально відповідальної професійної педагогічної діяльності;
– розвинути навички профілактики, упередження та подолання булінгу в освітньому середовищі.
Під час вебінару обговорювалися проблеми здійснення свідомо вмотивованої, соціально-психологічно грамотної, емоційно самодостатньої професійної діяльності у випадках булінгу (цькування), усунення наслідків, а також впровадження заходів профілактики та подолання булінгу, аналізувався ізраїльський підхід щодо вирішення проблеми булінгу (цькування).
За результатами роботи під час вебінару були сформовані та надані практичні інструменти профілактики та подолання булінгу (цькування) в індивідуальній та соціальній груповій роботі сучасного педагога.
В умовах оновлення сучасного освітнього середовища, впровадження концепції НУШ край важливим є формування готовності суб’єктів освітнього простору виявляти та визначати випадки насильницької поведінки, психологічно грамотно реагувати на факти булінгу (цькування), здійснювати заходи щодо профілактики та упередження асоціального явища.