тел./ факс (057) 763-21-51     |    61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3     |  e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua
Харківський фаховий коледж спорту
Харківський фаховий коледж спорту

Методична робота

Тренінг «Хейт у школі – як протистояти словесному насильству» (szkolenie dotyczące zjawiska hejtu w szkole «Hejt w szkole – jak przeciwdziałać przemocy werbalnej»)

Тренінг «Хейт у школі – як протистояти словесному насильству» (szkolenie dotyczące zjawiska hejtu w szkole «Hejt w szkole – jak przeciwdziałać przemocy werbalnej»)

Всі ми в якийсь момент свого життя стикалися з критикою. Вона – одна із тих речей, що переслідує нас ще з дитинства. Критика буває різною: конструктивною, тобто такою, що має мету виправити щось або ж такою, що ніяк не допомагає. Іноді це навіть не критика, а хейт. Хейтять зазвичай без жодних вагомих підстав, просто намагаючись самоствердитися, відчути себе важливими.

У критики є певні характеристики, за якими її впізнають:

  • по-перше, вона має бути корисна і актуальна. Так, з критики можна дістати багато корисного, адже це ніби подивитися на ситуацію з іншого боку;
  • по-друге, критика має дбати про інтереси.

Для того, аби навчитися справлятися з критикою, варто розуміти наступне: чому критикують, чи це справді критика, а не хейт, чи дає вона зворотний звʼязок, коли хочуть допомогти, запропонувавши варіант вирішення конкретної проблема, як відрізнити критику від хейту чи самоствердження та правильно реагувати.


Серйозною проблемою критика та хейт є у закладі освіти, бо вони можуть провокувати наступні насильство та булінг (цькування).

Так, з метою здобуття європейського досвіду з питань формування безпечного освітнього середовища, протидії усім видам насильства у закладі освіти заступниця директора з виховної роботи Наталія МОШЕНСЬКА взяла участь у тренінгу «Хейт у школі – як протистояти словесному насильству» (szkolenie dotyczące zjawiska hejtu w szkole «Hejt w szkole – jak przeciwdziałać przemocy werbalnej»), організованому на Educado (https://educado.pl) – польській платформі онлайн-навчання для професіоналів, що очолюється фаховими експертами, практиками та інструкторами у галузі.

Експертом-спікером заходу виступила Малгожата Фліс (Małgorzata Flis, dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Manasterzu, nauczycielka historii, doradca zawodowy, trenerka, coach i tutor.) – директор основної школи ім. Кардинала Стефана Вишинського у Манастежу, вчителька історії, кар’єрний радник, тренер, коуч і наставник у сфері менеджменту освіти, менеджменту професійного розвитку, лідерства для навчання та індивідуального розвитку.

Тренінг піднімає тему ненависті, яка є величезною проблемою в публічному просторі. Наслідки ненависті для дітей і шкільної молоді можуть бути дуже серйозними. Тому варто говорити про це так, щоб з раннього дитинства розвивати соціальну емпатію, ставлення поваги та співчуття до інших. А для того, щоб діяти ефективно, потрібно добре знати саме явище та його умови. Необхідно враховувати роль дорослих (вчителів, батьків, оточення) у зміцненні дитини та формуванні у неї почуття подолання складних ситуацій з боку однолітків.

Під час тренінгу було розглянуто широке коло питань, серед яких:

  • що таке хейт у школі;
  • специфіка феномену хейту та його детермінанти;
  • хейт у класі – як його розпізнати та як діяти;
  • яка різниця між хейтом та критикою;
  • кібербулінг – статистика явища;
  • причини хейта серед однолітків в Інтернеті та у повсякденному житті;
  • як захистити дитину від хейта;
  • які можуть бути наслідки хейта;
  • що має робити вчитель у разі хейта, які дії має вжити вихователь;
  • як боротися з кібербулінгом, способів подолання;
  • роль батьків як важливого чинника кібербезпеки;
  • до кого звертатися у ситуаціях насильства, що може зробити батьківська рада, загальні процедури у школі та багато ін..


 

Наша адреса

61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3
e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua    

Подзвонити нам

(057) 763-21-51
ХФСПК © 2014-2021
Сайт создан "G-Studio"