ПІДГОТОВКА ДО АТЕСТАЦІЇ – СПРАВА ВІДПОВІДАЛЬНА! ПОРАДИ ВІД КОЛЕГ: ЯК ОФОРМИТИ ВЛАСНЕ ПОРТФОЛІО
Поки наші діти відпочивають на осінніх канікулах для освітян триває гаряча пора. Восени у закладах освіти розпочинається масштабна та відповідальна робота – проведення комплексного оцінювання професійної діяльності педагогів, підготовка до атестації.
Вигідно представити свій педагогічний досвід, неординарно розповісти про нього, налаштуватися на професійне зростання можна шляхом самопрезентації, а саме: правильно сформованого портфоліо – добірки методичних матеріалів, документів та інших свідчень досягнень і прогресу у професійній діяльності педагогічного працівника.
Головне призначення портфоліо – продемонструвати найбільш значимі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетентності. У ньому педагог зможе відобразити усі свої професійні досягнення, показати знання і навики, рівень володіння методиками, свою креативність тощо. Наявність власного портфоліо є свідченням професіоналізму й результатів педагогічної діяльності.
Портфоліо стане у нагоді для: атестації, працевлаштування, презентації на батьківських зборах, саморозвитку, самоосвіти і підвищення самооцінки.
Слід зазначити, що якогось типового зразка портфоліо або вичерпного переліку матеріалів, що входять до нього, не існує і не може існувати. Портфоліо повинно відображати позицію автора як професіонала, що виражається в умінні вирішувати професійні завдання, використовуючи професійні знання і уміння, різні освоєні способи діяльності. При цьому способи вирішення професійних завдань, тактика і стратегія професійної поведінки педагогів можуть істотно відрізнятися.
Сьогодні перелік нових форм портфоліо складається з таких:
● електронне портфоліо;
● веб-портфоліо;
● паспорт компетенцій і кваліфікації.
Загальними вимогами до формування й оформлення портфоліо, яке буде презентуватися під час атестації, служать:
– наповнення матеріалами, які відображають роботу педагогічного працівника, його досягнення, опановані вміння та навички за весь міжатестаційний період (а не тільки за останній рік перед процедурою атестації);
– структуризація матеріалів портфоліо;
– доцільність і логічність викладу;
– лаконічність усіх письмових пояснень;
– актуальність та естетичність оформлення;
– наочність представленої інформації.
Так, вихователька ХФКС Ольга ГОРБЕНКО творчо підійшла до процесу створення власного портфоліо і готує не тільки його електронний варіант, а й візуалізацію, виконану у техніці лепбука – саморобної інтерактивної папки, в яку збираються і яскраво оформлюються різноманітні матеріали з певної тематики. Основна перевага такого подання у тому, що він створюється власноруч і оформлюється за власним смаком автора, дозволяючи продемонструвати його творчі здібності.
Пропонуємо ознайомитися та, за бажанням, взяти ідею на замітку.