ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА ВИХОВНОЇ ЧАСТИНИ ХФКС: ПОЧАТОК НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
31 серпня 2023 р. в online-форматі з використанням комунікаційної технології «Zoom» відбулася інструктивно-методична нарада виховної частини ХФКС.
Під час наради були обговорені наступні питання:
-
Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового навчального року 2023-2024.
-
Організація виховної роботи у закладі освіти у 2023-2024 н.р. в умовах воєнного стану.
-
Обговорення форм і методів роботи щодо реалізації плану виховної роботи ХФКС на 2023-2024 н.р..
-
Методичні рекомендації до проведення 01.09.2023 першого уроку.
-
Ознайомлення з методичними рекомендаціями «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації», розробленими Державною установою «Український інститут розвитку освіти».
-
Різне.
Заступник директора з виховної роботи Наталія МОШЕНСЬКА ознайомила присутніх зі змістом методичних рекомендацій «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації». Підкреслила, що важливо, щоб у дитини було тверде переконання, що вона не сама на жодному з етапів, як у звичайному житті, так і під час надзвичайної ситуації, що поруч є надійний дорослий, який підкаже та допоможе. Не завжди потрібна допомога чи підтримка на кожному кроці, але дитина має знати що вона безперечно їх отримає, якщо їй це буде необхідно. Таким чином рівень тривоги може суттєво знизитись, а рівень саморегуляції підвищиться, що відобразиться на поведінці дитини. А також нагадала присутнім зміст оновленої Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України, зазначила про необхідність врахування її у роботі.
Методист виховної частини Наталія АНДРІЄВСЬКА додала, що особливої уваги потребують учні, які нещодавно прийшли на навчання в заклад освіти. У них виникають складнощі природнього характеру, які пов’язані з процесом адаптації. Якщо ж це дитина із сімей ВПО, то крім адаптації, може проявитись ретравматизація, пов’язана з попереднім досвідом. Тому цій категорії дітей потрібна додаткова підтримка та увага на всіх етапах її навчання. Зауважила, що дуже важливо переконатися, що кожен учень зрозумів повідомлення про негайні дії, адже під час надзвичайної ситуації від цього розуміння може залежати життя та здоров’я дитини. Доцільним буде відпрацювання різних сценаріїв на тренуваннях, в ігровій або рольовій формах.