ІНДИВІДУАЛЬНЕ МЕТОДИЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ЩОДО ПИТАНЬ АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Наталія Валеріївна нагадала присутнім порядок атестації педагогічних працівників, який врегульований Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом МОН України. Зазначила, що до цього питання також дотичні: Закон України «Про освіту», Постанови КМУ «Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників» та «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» тощо.
Під час консультування вихователі отримали рекомендації та розʼяснення з наступних питань:
1. Нормативно-правові документи щодо атестацію педагогічних працівників.
2. Портфоліо (е-портфоліо) вихователя як презентація фахового досвіду за міжатестаційний період: вимоги, контент, поради щодо оформлення.
3. Методичні рекомендації до проведення відкритих заходів в online- та offline-форматі.
4. Самоосвіта педагога та підвищення кваліфікації у міжатестаційний період: рекомендації, вимоги, звітність.
Методист виховної частини Наталія АНДРІЄВСЬКА зазначила, що початок атестації педагогічних працівників, як і атестація загалом – справа дуже відповідальна, адже від її повноти, об’єктивності та правильності вчинених дій атестаційною комісією залежить не лише зростання професійності педагогічних працівників, а й можливість уникнути порушення прав та законних інтересів педагогічних працівників, що, зокрема, може погіршити умови оплати їхньої праці.
Нагадала, що з огляду на відсутність установлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, МОН рекомендує атестаційним комісіям установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а саме: 90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік; 150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки. Додала, що щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою.