Методологічний семінар з теми: «РОЗВИТОК ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ: СВІТОВИЙ ТА ВІТЧИЗНЯНИЙ КОНТЕКСТИ»
18-20 листопада 2021 р. заступник директора з виховної роботи Мошенська Н.В., методист виховної частини Андрієвська Н.Г. взяли участь у методологічному семінарі з теми: «Розвиток обдарованої особистості: світовий та вітчизняний контексти», що проводився відповідно до плану роботи Національної академії педагогічних наук України в дистанційному онлайн-режимі на платформі Zoom.
Напрями роботи семінару:
-
Методологічні, теоретичні та прикладні проблеми дослідження феномена обдарованості.
-
Ідентифікація обдарованості дітей та молоді на різних рівнях освіти.
-
Розвиток, підтримка і супровід обдарованих дітей та молоді у сім’ях і закладах освіти.
-
Освітні та інформаційно-цифрові технології в роботі з обдарованими дітьми та молоддю.
-
Психолого-педагогічна підготовка педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми та молоддю.
У заході брали участь науковці Національної академії наук України та галузевих академій, викладачі закладів вищої освіти, керівники та представники обласних і районних управлінь освіти, інститутів післядипломної освіти, представники адміністрації, учителі, класні керівники, психологи, соціальні педагоги, керівники гуртків закладів загальної середньої освіти та позашкільних освітніх закладів як державної, так і недержавної форм власності, працівники дошкільних закладів освіти і центрів раннього розвитку дитини, студенти та аспіранти ЗВО.
Мета семінару:
-
визначення наукових основ і практичних способів розв’язання проблем;
-
виявлення, діагностики, розвитку, підтримки та супроводу обдарованої особистості в освітньому середовищі та соціумі;
-
обмін досвідом практичної роботи з обдарованими дітьми та молоддю.
Наукова тематика семінару:
🖉 Сучасні наукові тенденції дослідження проблем обдарованості.
🖉 Діагностика, прогнозування, проєктування та підтримка розвитку обдарованої особистості.
🖉 Психолого-педагогічний супровід самовизначення та самореалізації обдарованих учнів
🖉 Наукова освіта: теорія, практика, інновації.
🖉 Філософія для дітей як засіб формування освітніх компетенцій.
🖉 Технології розвитку здібностей та обдарованості дітей дошкільного віку.
🖉 Підготовка фахівців до роботи з обдарованими дітьми та молоддю.
З мотиваційними промовами та вітальними словами виступили: Кремень Василь Григорович, доктор філософських наук, професор, академік НАН України, академік НАПН України, президент Національної академії педагогічних наук України, Рогова Віра Борисівна, заступник Міністра освіти і науки України, Довгий Станіслав Олексійович, доктор фізико-математичних наук, професор, академік НАН України, академік НАПН України, президент Національного центру «Мала академія наук України», Чижевський Борис Григорович, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
На засіданнях розглядалися теоретико-методологічні та прикладні засади розвитку обдарованої особистості, проблеми обдарованості у загальнодержавному контексті, сучасні тенденції розвитку освіти обдарованих учнів у зарубіжних країнах, розвиток наукового таланту нобелівських лауреатів під час їх дитинства і підліткового віку та ін..
Цікаві теми було розкрито студентами, які ділилися особливостями власного шляху до успіху, шляху від ідеї наукового проєкту до її практичного втілення, від обдарованої особистості до наукової еліти.