Методична робота
ОНЛАЙН-НАРАДА З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ, ВЕРБУВАННЯ ТА ТЕРОРИЗМУ СЕРЕД ДІТЕЙ І МОЛОДІ
23 квітня 2025 р. заступниця директора з виховної роботи ХФКС Наталія МОШЕНСЬКА, практичний психолог Людмила ШЕВЧЕНКО та соціальний педагог коледжу Лілія ТРЕТЬЯК взяли участь в онлайн-нараді з питань запобігання булінгу, вербування та тероризму серед дітей і молоді, організованому Східним міжрегіональним управлінням Державної служби якості освіти спільно з Національною поліцією та Службою безпеки України.
В умовах повномасштабного вторгнення війни та суспільної нестабільності питання безпеки учнівської молоді є край актуальним. Зростання рівня тривожності, доступ до неконтрольованого інформаційного простору, психологічний тиск і травматичний досвід підвищують ризики впливу булінгу (кібербулінгу), вербування, а також залучення до терористичних дій. Тому сьогодні важливо розуміти: профілактика та виховання безпечної поведінки підростаючого покоління – це не тільки обов’язок закладу освіти, поліції чи соціальних громади та держави.
Під час наради було розглянуто низку питань: онлайн-безпека, запобігання ризикам та ефективні профілактичні заняття; приклади й схеми вербування дітей, психологічні техніки маніпуляцій, до яких вдаються зловмисники; алгоритм дій у випадку спроби вербування та ознаки, що вказують на залучення дитини до протиправної діяльності служб; відповідальність батьківства.
Також було зактуалізовано алгоритм дій закладу освіти під час виявлення фактів булінгу (кібербулінгу).
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ: КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ
-
дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
-
до трьох років у дитини не з՚явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
-
з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
-
дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам՚ятовує вірші;
-
у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
-
Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі;
-
у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;
-
педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;
-
дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу;
-
дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ПРОВОДИТЬСЯ ФАХІВЦЯМИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ІНДИВІДУАЛЬНО ЗА ТАКИМИ НАПРЯМАМИ:
-
оцінка фізичного розвитку дитини / визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Таку оцінку проводить вчитель-реабілітолог;
-
оцінка мовленнєвого розвитку дитини / визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Таку оцінку проводить вчитель-логопед;
-
оцінка когнітивної сфери дитини / визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Таку оцінку проводить практичний психолог;
-
оцінка емоційно-вольової сфери дитини / виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Таку оцінку проводить практичний психолог;
-
оцінка освітньої діяльності дитини / визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог.
ЯКА Ж ОСНОВНА УМОВА УСПІШНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В СІМ՚Ї:
-
поважати свою дитину;
-
сприймати її такою, як вона є;
-
дозволяти їй бути собою;
-
хвалити і заохочувати до пізнання нового;
-
стимулювати до дії через гру;
-
розмовляти з дитиною, слухати її, спостерігати за нею;
-
підкреслювати її сильні сторони;
-
впливати на дитину проханням – це найефективніший спосіб давати їй інструкції.







