тел./ факс (057) 763-21-51     |    61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3     |  e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua
Харківський фаховий коледж спорту
Харківський фаховий коледж спорту

Новини

ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА З ОСНОВАМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»

ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА З ОСНОВАМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»
Згідно з «Планом проведення відкритих занять викладачами Харківського фахового коледжу спорту протягом 2023-2024 навчального року» у п’ятницю, 24 листопада 2023 року для здобувачів освіти 2-го курсу проведено відкрите лекційне заняття з навчальної дисципліни «Педагогіка з основами педагогічної майстерності» на тему: «Педагогічна техніка у структурі педагогічного спілкування вчителя», заняття проводила викладач вищої кваліфікаційної категорії, кандидат педагогічних наук із спеціальності теорія і методика професійної освіти, Тетяна ГУЦАН.
На викладання цієї дисципліни згідно з Навчальним планом відведено 120 годин, з них 60 годин аудиторних, з яких 30 годин – це лекційні заняття, 30 годин – семінарські заняття, 60 годин – самостійне вивчення матеріалу студентами, вивчення курсу закінчується екзаменом. На занятті були присутні: заступниця директора з навчально-методичної частини Олена ФЕДУНОВА, методист навчальної частини Галина ДУСЬ, голова циклової комісії гуманітарної, соціально-економічної та природничо-наукової підготовки Олена БИКОВА.
Форма роботи обрана – комбінована лекція. Викладач Тетяна ГУЦАН підготувала змістовну презентацію. Спочатку розглядались чотири складові педагогічної техніки у структурі педагогічного спілкування вчителя, це: техніка і культура мовлення, зовнішній вигляд педагога, культура і техніка рухів педагога, психотехніка. Розглянуто поняття і структура педагогічної майстерності, а саме – що таке професійна компетентність, особисті якості, педагогічна техніка, педагогічний такт, педагогічна творчість, гуманістична спрямованість, культурне мовлення, педагогічні здібності. Виділено десять кроків зростання педагогічної майстерності:
Пошук – включає в себе вміння добувати інформацію, вміння обробляти інформацію та вміння застосовувати інформацію.
Самоосвіта – джерело досконалості.
Компетентність – основа професійної діяльності (фахові здібності, інформаційні, соціальні, полікультурні, комунікативні).
Духовність – основа гуманності.
Комунікабельність – ключ до співпраці (професійні уміння комунікабельного вчителя: чіткість, лаконічність, доступність).
Творчість – особливий дар.
Інноваційність – вимога сучасності.
Досвід – скарбниця педагогічної мудрості.
Конкурентноспроможність – запорука самоутвердження.
Майстерність – мірило професіанолізму.
Викладач навчає бути особистістю із багатогранними інтересами, здатною постійно вчитися, розвиватися і отримувати задоволення від власної діяльності.
Розглядаючи питання про техніку і культуру мовлення зроблено акцент на помилки у педагогічній техніці: невміння розмовляти зі здобувачем; невміння стримати, або навпаки, виявити гнів; невміння подолати невпевненість; невміння обирати відповідну позу, необхідний жест; недоліки мовлення. Над помилками необхідно працювати, їх треба подолати, для цього розроблені методи формування педагогічної техніки, це – система тренувальних вправ з формування певних вмінь і навичок (психофізіологічний тренінг), система певних правил і вимог до майбутньої професійної діяльності, педагогічний рольовий тренінг (входження в ситуації, що моделюють професійну діяльність) та удосконалення професійних якостей і особливостей, що забезпечують підвищення рівня педагогічної техніки. Багато уваги на лекції приділялось вимогам до мовлення вчителя: правильність, точність, чіткість, простота, доступність, стислість, логічність, чистота, виразність, багатство і різноманітність з лексико-словарного складу, доцільність виразів, мовна і мовленнєва стилістика.
Далі викладач провела практикум, був залучений до виконання завдання один із студентів. Обговорювалась мовленнєва техніка – фонаційне дихання, мовленнєвий голос, дикція.
Протягом всього заняття викладач показувала презентацію і відеоролики («Вправи мовного дихання», «Дикція» та інші) і знову проведений практикум – читання скоромовок.
Друге питання за планом лекції підготувала студентка Кристина КУРАХ, вона підготувала презентацію на тему: «Зовнішній вигляд педагога», у якій акцентувала увагу на імідж викладача – стереотипізований образ конкретного об’єкта, який існує в масовому пізнанні. У презентації висвітлено питання про структуру іміджу професіонала, виділено категорії – зовнішній вигляд, процесуальний, внутрішній компоненти, розкрито метод «НЕ», де йшла мова переважно про гардероб вчителя, яким повинний бути зовнішній вигляд вчителя, і звичайно ж основа увага приділялась внутрішній складовій вчителя – внутрішній світ людини, уявлення про його духовний та інтелектуальний розвиток, про інтереси, цінності, його особистість в цілому. Далі Кристина представила таблицю, де відображено думки дітей про справжнього педагога, це і зовнішній вигляд, і манера спілкування, і хобі педагога, його особисті та професійні якості. Наприкінці показу презентації Кристина зробила висновок.
Третє питання було про культуру і техніку рухів педагога (жести, міміка, пантоміміка, механічні, описові та психологічні).

Викладачу Тетяні ГУЦАН вдалось досягнути поставленої мети і завдання, зацікавити аудиторію, надати масу інформації, провести практикум, навести приклади, пояснити кожне визначення. Заняття проведено на високому науково-методичному рівні.

Наша адреса

61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3
e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua    

Подзвонити нам

(057) 763-21-51
ХФСПК © 2014-2021
Сайт создан "G-Studio"