V ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ОСОБИСТІСТЬ НА ШЛЯХУ ДО ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ: ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА, НАБУТИЙ ДОСВІД»
25 січня 2023 р. заступник директора з виховної роботи ХФКС Наталія МОШЕНСЬКА та колектив виховної частини коледжу взяли участь у роботі V ювілейній Всеукраїнської науково-практичної конференції «Особистість на шляху до духовних цінностей: педагогічна практика, набутий досвід», яка проходила з використанням сервісу відеотелефонного звʼязку «Google Meet» на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та експериментальних закладів загальної середньої освіти – учасників експерименту Хмельницької області. Естафету проведення конференції Хмельницьким закладам загальної середньої освіти передали освітяни Рівненщини.
Мета конференції: теоретико-методологічне осмислення духовного розвитку особистості та науково-методичне обґрунтування доцільної послідовності виховних впливів духовних цінностей на зростаючу особистість в умовах реалізації Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей».
Напрями роботи конференції:
- Духовні цінності особистості у діяльнісних пріоритетах і процесуальному визначенні ролі виховання в умовах реалізації аксіологічного підходу в освіті.
- Особистість у вимірі концептуальних моделей та практичних побудов виховання й духовного розвитку особистості.
- Зростаюча особистість учня Нової української школи у світлі духовних і національних цінностей.
Наукова тематика конференції охоплювала важливі проблеми педагогіки та психології духовного зростання молодих громадян і наповнення сучасним змістом виховання дітей та учнівської молоді в методиці, практиці, проєктах, експериментах і актуальних інтерв’ю, дописах.
Програма конференції передбачала: пленарне засідання та дискусійна платформа за напрямами роботи конференції, презентація досвіду упровадження Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей» учасників експерименту всеукраїнського рівня. У роботі конференції брали участь провідні науковці України, учасники експериментальних закладів всеукраїнського рівня.
На важливість виховання, наповнення його моральними і культурними цінностями української нації акцентували у своїх виступах Басюк Д.І. – директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Хмельницької обласної адміністрації, Кривак М.М. – заступник міського голови м. Хмельницький, Бех І.Д. – директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Завалевський Ю.І. – перший заступник директора Державної наукової установи «Інституту модернізації змісту освіти» Очеретянко В.І. – ректор Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України 8 областей, у т.ч. і Хмельницька, експериментально впроваджували Програму виховання «Нова українська школа у поступі до цінностей» (керівник програми: Бех І.Д. – дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України).
Основна мета експериментального впровадження – підвищення уваги до виховного потенціалу освітнього середовища та допомоги закладу загальної середньої освіти в організації виховного процесу на основі виховних зусиль суспільства, громади, а також виховання базових загальнолюдських цінностей, соціальних цінностей суспільства, готовності особистості до вияву відповідальної громадянської позиції і патріотизму.
У процесі реалізації програми експериментально апробовано освітні й методичні матеріали (посібники, методичні рекомендації, розробки виховних заходів, мотиваційні матеріали) та забезпечено психолого-педагогічний супровід з реалізації Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей»).
Ефективним виявився регіональний підхід до науково-методичного забезпечення наскрізного виховання на цінностях в умовах нової школи у кожному експериментальному закладі.
Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України рекомендують продовжити роботу з реалізації Програми виховання смисложиттєвих цінностей підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України, що є логічним продовженням Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей».