Міжрегіональний науково-практичний семінар «Розвиток науково-методичної компетентності педагогічних працівників на засадах цифрової дидактики»
23 березня 2023 р. заступник директора з виховної роботи ХФКС Наталія МОШЕНСЬКА взяла участь у міжрегіональному науково-практичному семінарі «Розвиток науково-методичної компетентності педагогічних працівників на засадах цифрової дидактики», який проходив з використанням комунікаційної технології «Zoom». Організаторами заходу виступили кафедра методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО УМО НАПН України, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області та Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Донецькій області.
Актуальність теми заходу зумовлена тим, що 9 грудня 2022 р. Міністр освіти і науки України під час засідання Уряду презентував програму великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», яка була підготовлена командою МОН на основних засадах та принципах Плану відновлення України, відповідно до якої заклади освіти мають стати активними учасниками реформи. Відповідно до програми МОН України у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України передбачає реалізацію провідного напряму трансформації – «Цифрова трансформація освіти і науки».
Цифрова реальність зумовлює визначення педагогічних пріоритетів у трансформації сутнісних позицій педагогічної науки, перегляду форм, методів, засобів і технологій навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти.
Мета семінару: розширення освітнього і дослідницького простору цифрової освіти; пошук сучасних практик урізноманітнення форм і методів навчання, спрямованих як на потреби здобувачів освіти, так і на врахування вимог й запитів ринку праці та цифрового суспільства; привернення уваги до концепції навчання упродовж життя (Life Long Learning) в умовах глобальної цифровізації.
Ключовими напрямами для обговорення були:
- сучасні кейси реалізації цифрової стратегії розвитку ЗП(ПТ)О та шляхи формування цифрової компетентності наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників;
- модель викладача/педагогічного працівника в цифровій освіті, зміст його професійної підготовки та діяльності;
- визначення структурних компонентів змісту освіти і принципів його структурування для цифрового освітнього процесу;
- дослідження трансформації сутності і змісту дидактичних і педагогічних принципів організації освітнього процесу в умовах цифровізації навчання;
- методи і засоби цифрового навчання;
- форми організації та сучасні технології цифрового навчання;
- вимірювання навчальних досягнень здобувачів освіти засобами цифрових технологій;
- змішана форма навчання та організація цифрового освітнього процесу;
- формування цифрової культури в закладах освіти, моніторинг цифровізації освітнього процесу (SELFIE як інструмент для здійснення самоаналізу на рівні закладу освіти).