МЕТОДОЛОГІЧНИЙ СЕМІНАР «РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ, ПОВОЄННОГО ВІДНОВЛЕННЯ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ»
21 листопада 2024 року відбувся методологічний семінар Національної академії педагогічних наук України на тему: «Розвиток національної професійної освіти в умовах війни, повоєнного відновлення та євроінтеграції України», від Харківського фахового коледжу спорту до заходу долучилися: методистка навчальної частини Галина ДУСЬ та викладач суспільних дисциплін Олександр КОСМІНСЬКИЙ.
Мета проведення методологічного семінару – обґрунтування методологічних, теоретичних, концептуальних засад і визначення перспектив розвитку національної професійної освіти в умовах повоєнного відновлення та євроінтеграції України.
Напрями роботи секцій:
Методологічні й теоретичні засади модернізації професійної освіти для повоєнного відновлення України.
Законодавче забезпечення реформування професійної освіти в умовах глобалізаційних процесів.
Концептуальні засади професійної орієнтації й консультування з кар’єрного розвитку майбутніх фахівців.
Вітчизняний і зарубіжний досвід державно-приватного партнерства у розвитку професійної освіти.
Професійний розвиток педагогічних працівників в умовах цифрової трансформації суспільства.
Євроінтеграційні перспективи розвитку професійної освіти.
Захід відбувся у змішаному (Blended Live) форматі.
З вітальним словом виступив Василь КРЕМЕНЬ, доктор філософських наук, професор, академік НАН України і НАПН України, президент НАПН України, президент Товариства «Знання» України.
З центральною доповіддю методологічного семінару виступила директор Інституту професійної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України Валентина РАДКЕВИЧ. Доповідь містила багато аналітичних матеріалів, узагальнення по інноваційних напрямах розвитку професійної освіти, а також прогностичні ідеї щодо розвитку педагогічки професійної освіти у заломленні до проблематики сьогодення.
Актуальними були виступи гостей методологічного семінару – відомих в Україні вчених і управлінців, які виступили з доповідями, що містили аналіз і презентацію практичних напрацювань.
Після пленарного засідання проводились секційні засідання. На засіданні секції 5. «Професійний розвиток педагогічних працівників в умовах цифрової трансформації суспільства» виступили:
Оксана СУБІНА, провідний науковий співробітник лабораторії дистанційного професійного навчання Інституту професійної освіти НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент з питанням на тему: «Забезпечення якості підготовки фахівців в умовах цифровізації професійної освіти», яка говорила про компетентності викладачів з питання користування електронними ресурсами, технікою, рівень підготовленості викладачів і здобувачів, рівень успішності освіти, доброчесність, про моніторинг освітньої діяльності, помилки оцінювання.
Василь ШУСТЬ науковий співробітник лабораторії дистанційного професійного навчання Інституту професійної освіти НАПН України, кандидат педагогічних наук з питанням «Основні види діяльності викладача у системі дистанційного навчання», де говорилось про комунікацію зі студентами, основні моделі змішаного навчання: «ротація», «лабораторія», «перевернутий клас», розповідалось про досвід моделей змішаного навчання у країнах Світу.
Олександр РАДКЕВИЧ головний науковий співробітник відділу моніторингу і оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор з презентацією на тему: «Використання штучного інтелекту для персоналізованого оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників», у якій мова йшла про конфіденційність, міжнародний досвід щодо питання штучного інтелекту у освіті.