Курси підвищення кваліфікації «Школа стійкості»
В листопаді 2023 року заступник директора з навчальної роботи Сергій Сухарев і вчитель фізики Карпенко Юлія пройшли курси підвищення кваліфікації «Школа стійкості» на платформі ЕдЕра. Онлайн-курс створений на допомогу вчителям організувати інклюзивне освітнє середовище.
Слухачі отримали відповіді на такі питання:
як створити й підтримувати інклюзивне освітнє середовище;
які інструменти, методи та підходи допоможуть вчителям успішно навчати та працювати в багатоманітних класах;
як будувати взаємодію з колегами та батьками;
як планувати урок в умовах інклюзивного навчання, щоб всі учні досягали навчальних результатів.
Навчання проходило за такими модулями:
1.Школа для всіх. Розглянуто основне питання, що таке інклюзія в навчанні. Також у модулі розкрита суть фінського інклюзивного навчання та причини, чому ми маємо йому наслідувати (концепції, освітня програма, законодавство, практики).
2.Інклюзія та права дитини в Україні. Основа будь-якого інклюзивного середовища – це законодавство, яке визначає та підтримує існування такого середовища. У другому модулі розглянуто механізми забезпечення інклюзивної освіти у законодавстві та міжнародних документах.
3.Інклюзивне освітнє середовище – який має вигляд. Якісна освіта – це синонім інклюзивної освіти. Коли всі діти беруть участь в освітньому процесі й для цього створено відповідні можливості. Розглянуто поняття інклюзивного освітнього середовища та як його створити і підтримувати (особливості організації фізичного середовища, яке має відповідати принципам універсального дизайну).
4.Інструменти для інклюзивного освітнього середовища. Розглянуто стратегії кооперативного навчання, як організувати та керувати роботою в групах, розкрито секрети ефективного співучителювання, запропоновано як забезпечити ефективну співпрацю між школою та батьками.
5.Ефективне управління класом. Вивчення матеріалу зосереджено на тому, як підтримувати дисципліну в класі. У сфері навчання постійно з’являються нові підходи та інструменти, які можна впроваджувати у навчання. Але вміння встановити дисципліну залишається базовою навичкою для кожного вчителя.
6.Стратегії та методи для підтримки учнів. У цьому модулі розглянуто стратегії та методи роботи з агресивною поведінкою учнів, основні причини прояву дитячої агресивності, прийоми та методики підтримки учнів з агресивною поведінкою.
7.Навички з підтримки психічного здоров’я учнів. Надано рекомендації та поради для вчителів в батьків як підтримувати психічне здоров’я учнів.
8.Диференційовані підходи до навчання. Щороку учнівські колективи стають більш розмаїтими. Виразніше видно особливості когнітивного, емоційного, фізичного і комунікативного розвитку школярів та їхні освітні потреби. Розкрито, що таке диференційоване навчання, чим воно відрізняється від традиційного, як його планувати та впроваджувати в освітній процес, та як слід це робити.
9.Шкільна культура в підтримці учнів – школа для всіх. Розглянуто питання учнівського самоврядування та шкільної культури в поведінці учнів (концепція «безпечної школи» та правила поведінки школярів), як розпізнати та протидіяти булінгу. Надано рекомендації батькам для спілкування з дитиною щодо профілактики потрапляння або скоєння ситуації насильства.
До кожного модуля додаються методичні матеріали для самостійного опрацювання.
Після закінчення навчання Сергій Сухарев та Юлія Карпенко отримали сертифікати про підвищення кваліфікації загальним обсягом 30 ак. год /1 кред. ECTS.