«АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ: ВСЯК РОЗУМНИЙ ПО-СВОЄМУ: ОДИН СПЕРШУ, А ДРУГИЙ ПОТІМ»
Набрання чинності рамкового Закону України «Про освіту» дало новий поштовх процесам трансформації та реформування освіти. Одним із них стало запровадження принципів академічної доброчесності в науковому житті та освітньому процесі всіх рівнів освіти. Важливим агентом змін, долученим до розробки й імплементації положень про академічну доброчесність, став Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project). Першочергово долучений до трансформаційних процесів у вищій освіті, Проєкт, поширює свою діяльність також на рівень середньої освіти (як Проєкт формування академічної доброчесності в школі (Seeding Academic Integrity in Secondary School).
Укорінення академічної доброчесності в сучасній Україні відбувається в контексті впровадження сучасних стандартів в освіті. Спорт – специфічна царина людського буття, де поняття «чесно» / «нечесно» унаочнюються особливо виразно. Саме тому виховання на принципах доброчесності у ХФКС – це можливість продемонструвати учням на практиці залежність між дотриманням певних правил і кінцевим результатом.
Так, вихователями Амеліною З.І. та Клипою О.М. для вихованців 8-10-х класів була проведена виховна година – відверта розмова «Академічні доброчесність починається з тебе». Захід мав на меті за допомогою життєвих ситуацій ознайомити учнів із поняттями «доброчесність», «інтелектуальна власність», «крадіжка інтелектуальної власності»; пояснити, що вважається недоброчесною поведінкою у школі, обговорити наслідки (не)доброчесної поведінки; звернути увагу на можливі наслідки дотримання чи не дотримання принципів доброчесності, розробити правила чесної поведінки учнів класу. Діти разом з педагогами обговорювали принципи чесної гри, засади олімпізму, ознайомлювалися з фактами, коли спортсменів позбавляли звань і нагород через виявлені випадки недоброчесної поведінки.
Всі ми живемо у висококонкурентному суспільстві, де успішним може бути тільки найсильніший. А сильними нас роблять саме здобуті знання, навички, вміння, креативне мислення, а також… рівність можливостей.
Тож, давайте розуміти і поважати один одного і починати впроваджувати академічну доброчесність із себе!