«16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА. ТОЛЕРАНТНІСТЬ: ТИ І Я» - частина 3
Усі люди мають недоліки, свої особливості – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості. Толерантність … Не всім може бути знайоме це слово. Але сенс, який воно несе, дуже важливий для існування і розвитку людського суспільства.
Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латинською мовою. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сімʼї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію, то однобічну перевагу, а то й зіткнення безпосередніх інтересів. У різних людей – різні погляди на життя, працю, кохання тощо.
Адаптація людини до нових умов, як в житті, так і у професійній діяльності, можлива лише за наявності сформованих професійних і соціальних умінь, якостей особистості. Однією з таких якостей є толерантність. У житті людина спілкується з представниками різних національностей, культур, світів, конфесій, соціальних верств, тому важливо навчитися поважати культурні цінності, як свого народу, так і представників іншої культури, релігії, навчитися знаходити точки дотику. Крім того, толерантність, як якість особистості, вважається необхідним для успішної адаптації до нових несподіваних умов. Люди, які не володіють толерантністю, проявляючи категоричність, виявляються нездатними до змін, яких вимагає від нас сучасне життя.
Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших? Як треба поважати інших? Чи треба прагнути, щоб інша людина сприйняла ваші погляди? Проявляти нетерпимість чи бути толерантним? Саме ці питання та багато інших життєво важливих питань обговорювали вихованці коледжу під час виховної години з елементами тренінгу «Толерантність: ти і я», що проводили вихователі Амеліна З.І. та Чеглокова Л.І..
Метою заходу було: познайомити учнів з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку; виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій і культури різних народів, до особливостей інших людей, розвивати комунікативну культуру спілкування і взаєморозуміння, формувати терпимість до відмінностей між людьми. Під час активностей діти проходили тестування «Чи толерантна Ви людина», самостійно формували квіточку толерантності, спільно з педагогами виробили формули толерантного спілкування, які потрібно знати кожній людині, переглядали мультимедійну презентацію «Толерантність: віртуальний діалог».
Ідеї толерантності виникли не сьогодні. Проте сьогодення як ніколи вимагає актуалізацію принципів терпимості. Усі люди народжуються вільними і рівними у своїх гідності та правах, тому агресивність, конфронтація, відчуженість мають поступитися місцем толерантному ставленню людей одне до одного, взаєморозумінню й довірі.
Ваша думка мені глибоко ворожа, але за Ваше право її висловити я готовий пожертвувати своїм життям. (Вольтер, французький філософ)