тел./ факс (057) 763-21-51     |    61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3     |  e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua
Харківський фаховий коледж спорту
Харківський фаховий коледж спорту

7-11 класи

7-11 класи методична робота

НМТ-2024 перелік предметів та строки сесій

Курси підвищення кваліфікації «М’який перехід від інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» до вивчення природничої науки фізики у 7 класі НУШ» та «Фізика за стандартами НУШ» на платформі «РУХ ОСВІТА» загальною кількістю 4 години.

Курси підвищення кваліфікації «М’який перехід від інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» до вивчення природничої науки фізики у 7 класі НУШ» та «Фізика за стандартами НУШ» на платформі «РУХ ОСВІТА» загальною кількістю 4 години.
20 -21 січня 2024 року вчитель фізики ХФКС Карпенко Юлія пройшла курси підвищення кваліфікації дистанційно на тему: «М’який перехід від інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» до вивчення природничої науки фізики у 7 класі НУШ» та «Фізика за стандартами НУШ» на платформі «РУХ ОСВІТА» загальною кількістю 4 години.
Онлайн-курс створений на допомогу вчителям зрозуміти нові виклики у викладанні предметів в Новій українській школі. Вчителі пілотних шкіл поділилися своїм досвідом та надали ряд необхідних рекомендацій для роботи в НУШ у 7-9 класах. Було зазначено, що перевагу в оцінюванні учнів має формувальне оцінювання, особистісно-орієнтований підхід до кожної дитини. Перш за все, освітнє середовище має бути безпечним, цікавим, корисним.

«Золота грамота»

«Золота грамота»
Дуже приємна подія! Вчитель фізики ХФКС Карпенко Юлія Борисівна 22 січня 2024 року отримала «Золоту грамоту» від платформи «Всеосвіта» за публікацію 100 методичних матеріалів. Грамота видається за вагомий особистий внесок у розбудову освіти і науки України, популяризацію та системне використання інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічній діяльності та визначні досягнення, спрямовані на розвиток освітнього проєкту «Всеосвіта».

Відкритий урок інформатики на тему «Масовий технічний збій у роботі мобільного оператора «КИЇВСТАР» 12 грудня 2023 року: аналізуємо, робимо висновки, повторюємо правила цифрової безпеки (захисту особистих даних у мережі)».

Відкритий урок інформатики на тему «Масовий технічний збій у роботі мобільного оператора «КИЇВСТАР» 12 грудня 2023 року: аналізуємо, робимо висновки, повторюємо правила цифрової безпеки (захисту особистих даних у мережі)».

Одним із принципів дидактики шкільної освіти є звʼязок навчання з практичною діяльністю, реаліями життя. Навчання лише тоді є успішним, коли особистість відчуває корисність і потрібність засвоюваних знань. Даний принцип витікає із закономірного звʼязку навчання із вимогами суспільного життя. Він вимагає розуміння учнями значення теоретичних положень для розвʼязання практичних завдань, розкриття їх виявів у навколишньому житті, у різносторонніх практичних ситуаціях.

Так, враховуючи бурхливе і насичене не завжди безпечними подіями сьогодення, з метою формування навичок грамотної цифрової поведінки, логічного мислення у надзвичайних ситуаціях та розвитку здібностей комунікації на різних рівнях, а також для актуалізації і узагальнення раніше здобутих знань учнів з інформатики, розширення та збагачення знань з питань цифрової безпеки, захисту особистих даних учителями інформатики Наталією МОШЕНСЬКОЮ, Ольгою ГОРБЕНКО та Марією МАСЛОВОЮ для вихованців 7-х і 8-х класів коледжу був проведений відкритий урок-презентація з інформатики на тему «Масовий технічний збій у роботі мобільного оператора «КИЇВСТАР» 12 грудня 2023 року: аналізуємо, робимо висновки, повторюємо правила цифрової безпеки (захисту особистих даних у мережі)».

Під час уроку учні разом з педагогами у режимі живого діалогу обговорили можливі причини та наслідки хакерської атаки на компанію «КИЇВСТАР». Увагу присутніх було зосереджено на зʼясуванні та обговоренні технічних моментів наслідків зламу, а також ймовірності викрадення особистих даних абонентів оператора. Було розглянуто можливості реалізації послуги мобільних операторів України «Національний роумінг» та визначені шляхи екстреної комунікації за умов відсутності доступу до мобільного звʼязку та інтернету.

Зворотній звʼязок з аудиторією було організовано за допомогою онлайн-сервісу миттєвих опитувань у режимі реального часу Mentimeter, в якому всі присутні мали можливість долучитися до створення тематичної хмари слів.

Додатково опрацювали алгоритм дій за умов якщо SIM-картка мобільного оператора не реєструється у мережі, а також пригадали основні правила як можна захистити особисті дані у мережі.

Окремо обговорили маркери (ознаки) зламу або встановлення на телефон підозрілого застосунку і разом визначили порядок дій у разі підозри або встановлення факту зламу.

Ну і, звісно, напередодні зимових канікул і різдвяно-новорічних свят не обійшлося без розважальної «хвилинки» – інтерактивних передбачень-побажань.

Памʼятаймо разом – наші знання – це наша захищеність!

Про освітню платформу ІТ-студій

Про освітню платформу ІТ-студій

Міністерство освіти і науки листом №1/18569-23 від 23.11.2023 інформує про оновлення освітніх ресурсів на платформі «Оновлена інформатика – IT-студії» для 2-11 класів закладів загальної середньої освіти України, що створені за ініціативи Міністерства цифрової трансформації та МОН й за підтримки програми EU4DigitalUA, який фінансується Європейським союзом, на допомогу учням і вчителям інформатики ЗЗСО.

Звертаємо Вашу увагу, що:

1) освітні ресурси містять структурований виклад теоретичного матеріалу, який підкріплюється інтерактивними вправами та оціночними тестами;

2) реєстрація вчителів та учнів на платформі вже не потребує залучення директора закладу освіти;

3) учителі інформатики можуть самостійно створювати класи, для яких система автоматично генерує унікальні коди;

4) завдяки цій платформі вчитель має можливість підвищити якість проведення уроків інформатики в 2-11 класах в дистанційному або змішаному форматі за різними модельними або навчальними програмами.

Ресурси повністю відповідають вимогам Державного стандарту початкової освіти, Державного стандарту базової середньої освіти та концептуальним засадам реформи Нової української школи, що дозволяє використовувати їх під час вивчення інформатики за різними модельними або навчальними програмами під керівництвом учителя в очному, дистанційному та змішаному форматі.

Матеріали ІТ-Студій розміщено у вільному доступі на електронній платформі https://it-osvita.diia.gov.ua, можливості якої дозволяють гнучко формувати навчальну траєкторію з модулів різних змістових ліній для різних циклів освіти відповідно до обраної модельної або навчальної програми.

Відтепер зареєструватися на платформі «Оновлена інформатика – ІТ-студії» можливо без реєстрації директора закладу освіти. Увесь освітній процес можуть організувати вчителі, не потребуючи залучення директора.

Учителі інформатики можуть створювати класи, для яких система автоматично генерує унікальні коди.

Батьки або опікуни реєструють дітей, використовуючи унікальний код класу, який надає вчитель.

Про причини неможливості підключення закладу освіти просимо повідомити через форму: https://forms.gle/mQa78wKqgVtiFLT17.

Корисні посилання:

■ Методичні рекомендації для вчителів інформатики по впровадженню «Оновленої інформатики – ІТ-студій» розміщено за посиланням: https://vse.ee/byyd.

■ Детальна інформація щодо реєстрації користувачів доступна в розділі «Як користуватися платформою»: https://it-osvita.diia.gov.ua.

■ Відео-запис публічної презентації проєкту: https://www.youtube.com/watch?v=rGmW8z4TrcQ.

■ Із політикою обробки та захисту персональних даних на сайті Дія. Освіта, де розміщено ІТ-студії, можна ознайомитись за посиланням: https://osvita.diia.gov.ua/policy.

■ Технічна підтримка: е-мейл osvita@thedigital.gov.ua, телефон гарячої лінії 1549 (з 8:00 до 20:00).


Батьківські збори 09.12.2023

Батьківські збори 09.12.2023
09.12.2023 на базі спортивно-гуманітарного центру "Акварена" відбулися батьківські збори учнів 8-Б класу відділення футболу ХФКС.
Порядок денний:
1. Стан успішності за перший семестр навчального року
Класний керівник: Васюкова Т Г.
2. Аналіз спортивних досягнень за перший семестр
Тренер: Черняєв А.А.
3. Формування мотивації, щодо підвищення рівня навчально-тренувальної діяльності сучасного футболіста
Старший тренер відділення футбол: Птачик О.І.
4. Заходи виховної роботи та заохочення батьків і дітей в їх організації та проведення в умовах воєнного часу.
Вихователька: Трач Л.В.
Була проведена бесіда з техніки безпеки: Мінна безпека в період воєнного часу. Також був проведений інструктаж: пам'ятка на зимові канікули та новорічні-різдвяні свята.

ВІДКРИТИЙ УРОК ІНФОРМАТИКИ ДО ДНЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ 2023

ВІДКРИТИЙ УРОК ІНФОРМАТИКИ ДО ДНЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ 2023
Відповідно Закону України «Про загальну середню освіту», навчально-виховний процес має забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку та саморозвитку учнів, виховання громадянина-патріота на українознавчих цінностях. Отож, сьогодні освіта – це простір розвитку особистості, разом з наукою і культурою, а також перспективна інвестиція у духовне становлення громадян України.
Серед основних завдань середньої освіти, поміж інших, виділяють розвиток творчої особистості здобувачами освіти, а також формування цілісного наукового світогляду учнів, що ефективно реалізується за умови інтеграції змісту навчальних предметів. У сучасній системі наук чітко відслідковується процес взаємного проникнення і звʼязку між науками. Таким чином, розвиваючись, кожна наука не лише поглиблює свої знання, але й розширює межі своїх досліджень. Реалізація міжпредметних зв’язків в освітньому процесі поєднана з виховним компонентом успішно впливає на його якість і ефективність.
6 грудня у нашій державі відзначається День Збройних Сил України. Тому педагоги ХФКС цього дня звернули увагу учнів до питань патріотизму, національної самосвідомості та самоідентифікації, історичної спадщини під час навчальних занять.
Так, з метою актуалізації та узагальнення раніше здобутих знань учнів з інформатики, розширення та збагачення знань за темами «Опрацювання документів на хмарному диску», «Поняття мультимедіа», «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедіа», а також виховування у здобувачів освіти цікавості до пізнання історичної спадщини Української держави учителями інформатики Марією МАСЛОВОЮ, Наталією МОШЕНСЬКОЮ та Ольгою ГОРБЕНКО для вихованців 8-х класів коледжу був проведений відкритий урок інформатики із застосуванням ігрових технологій «Сторінками історії українського козацтва».
Під час уроку учні мали можливість перевірити свою обізнаність з історією українського козацтва, розвʼязуючи тематичний кросворд. Кросворди мають дидактичну цінність не тільки як засіб розвитку пізнавального інтересу учнів, але й як засіб узагальнення, повторення та систематизації знань. Розв’язування кросвордів це – своєрідна «гімнастика розуму». Виконуючи завдання, учні розвивають і тренують пам’ять, здатність логічно мислити, аналізувати, порівнювати.
Після розвʼязування кросворду увагу присутніх було зосереджено на зʼясуванні та обговоренні технічних моментів його створення програмними засобами інформаційних технологій. Було розглянуто переваги та недоліки різних способів створення обʼєктів мультимедіа залежно від мети і наявного інструментарію.

Урок з академічної доброчесності

Урок з академічної доброчесності
5 грудня 2023 р. ХФКС вчителем «Мистецтва» Жук Олесей та вихователями 8-х класів Трач Ларисою, Школьною Ганною, Колеснік Іриною за допомогою сервісу зв’язку Google Meet була проведена просвітницька онлайн - зустріч «Академічна доброчесність». Урок №1 «Що таке доброчесність?».
Даний виховний захід сформував в учнів уявлення про доброчесність, ознайомив учнів з основними принципами доброчесності, із видами та суттю порушень академічної доброчесності та навчив їх розрізняти.
Під час онлайн – зустрічі також розглянули, що таке плагіат та інші види порушень, обговорили декілька кейсів.
Кожен учасник освітнього процесу несе відповідальність за дотримання принципів академічної доброчесності, моральних правил, етичних і корпоративних норм у навчальній, науковій, дослідницькій, управлінській та інших видах діяльності.
Дотримання академічної доброчесності-твоя запорука якісного навчання і професійного розвитку.

Презентація уроку з академічної доброчесності

"Марафон програм НУШ"

"Марафон програм НУШ"
5 грудня 2023 року вчитель фізики Юлія Карпенко взяла участь у «Марафоні програм НУШ. Фізика 7-9 класи ЗЗСО», які запроваджуватимуться в освітній процес у 2024-2025н.р. Метою створення програми було створення курсу, який спонукає учнів думати, прагнути до розуміння, усвідомлення фізичного змісту закономірностей природи та їх практичного застосування. Авторське бачення модельних навчальних програм запропонував колектив у складі: Кремінського Б.Г., Гельфгата І.М., Божинової Ф.Я., Ненашева І.Ю., Кірюхіної О.О. При розробці програми автори використали три засадничі «не» в її основі: не забути потрібне, важливе, суттєве; не нав’язувати зайве, недоречне, надмірне, передчасне; не звужувати, не обмежувати ініціативу та творчість учителя.
Авторський колектив запропонував основні шляхи реалізації модельної навчальної програми «Фізика»:
Максимальне використання діяльнісних форм і методів навчання (дослідження, проєктування, експериментування, командна робота);
Розвиток умінь самостійного пошуку інформації та роботи з інформацією (аналізувати, інтерпретувати, оцінювати, синтезувати);
Заохочення здобувачів освіти до висловлення гіпотез, генерування ідей та пропонування шляхів їх втілення;
Надання можливості розподілу годин за темами під час укладання конкретних навчальних програм;
Можливість зміни порядку вивчення розділів тем.
Було зазначено, що програма забезпечує права вчителя: автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методів компетентісного навчання.
Наприкінці, вчителька київської пілотної школи Надія Торбін поділилася своїми враженнями від роботи за новою програмою НУШ з фізики у 7 класі. Зазначила, що основними підходами в навчанні є особистісно-зорієнтований, діяльнісний та компетентісний. Уся інша робота – це творчість вчителя.

Міністерство освіти і науки України: «Про освітній ступінь педагогічних працівників»

Міністерство освіти і науки України: «Про освітній ступінь педагогічних працівників»
Із набранням чинності наказу Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2022 р. за №1649/38985, пунктом 9 розділу І Положення було оновлено умови присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам.
Міністерство освіти і науки України, стосовно відповідності освіти, здобутої до 1991 року, повідомляє:
Відповідно до законодавства у сфері освіти, яке діяло до 1991 р., середня спеціальна освіта здобувалася в технікумах, училищах та інших закладах освіти, віднесених у встановленому порядку до середніх спеціальних навчальних закладів, головним завданням яких була підготовка кваліфікованих фахівців із середньою спеціальною та загальною середньою освітою, які мають необхідні теоретичні знання і практичні навички за спеціальністю.

Онлайн навчання з підвищення кваліфікації на платформі ЕдЕра «Школа стійкості» за напрямом «Психосоціальна підтримка педагогів та дітей»

Онлайн навчання з підвищення кваліфікації на платформі ЕдЕра «Школа стійкості» за напрямом «Психосоціальна підтримка педагогів та дітей»
Навчання триває! Як говорять, навчання впродовж життя. Кожного дня, кожної миті ми дізнаємось чогось нового, цікавого і не перестаємо цьому дивуватись. Так і педагог, навчаючи усе життя інших – навчається і сам. Наприкінці листопада 2023 року заступник директора з навчальної роботи Сергій Сухарев та вчитель фізики Карпенко Юлія закінчили онлайн навчання з підвищення кваліфікації на платформі ЕдЕра «Школа стійкості» за напрямом «Психосоціальна підтримка педагогів та дітей».
Весь курс складався з чотирьох модулів:
1.Формуємо безпечне середовище. В першому модулі розкрито поняття що таке безпечне освітнє середовище, так як для кожного з нас поняття безпеки різне: фізична безпека, психологічний комфорт. В умовах кризи майже всі ми перебуваємо в стресі. В матеріалах до навчання запропоновані рекомендації, які допоможуть побудувати безпечне середовище у школі, розрізнити стрес у своїх учнів. Дуже корисною порадою є те, як вчителю давати раду емоціям своїх учнів. Будь-які емоції у дітей – це нормальне явище, яке свідчить про певну потребу.
2.Створюємо спільноти в школі. Одним з елементів формування спільноти в школі є цінності. В цьому модулі розглянуто питання якими вони можуть бути в освітньому просторі та як їх формувати. Чому право вибору важливе не лише для формування дитини як особистості, а й для успішного навчального процесу також розкривається в цьому модулі.
3.Будуємо освітній процес. Клас об’єднує десятки індивідуальностей, які можуть по-різному реагувати на стрес. Як впоратися з реакціями на стрес своїх учнів - навчають в цьому модулі. Онлайн чи змішане навчання несуть у собі як виклики, так і переваги. Розглянуто також питання планування, інтерактивні методики викладання, класний менеджмент у режимі онлайн.
4.Підтримуємо професійний розвиток. В Україні діють професійні стандарти для педагогів. В матеріалах модуля надано рекомендації як розібратися у них та застосовувати у своїй діяльності. Важливу роль у розбудові безпечного середовища відіграють саме вчителі, тому у матеріалах надається інформація як педагогам змоделювати безпечний простір у школі. Один із способів професійного розвитку педагога – це участь у спільноті зі своїми колегами. Що таке професійна спільнота та її переваги також розкрито в цьому модулі.
Кожний модуль має відео-лекції та методичні матеріали для самостійного опрацювання.
Після закінчення навчання Сергій Сухарев та Юлія Карпенко отримали сертифікати про підвищення кваліфікації загальним обсягом 30 ак. год /1 кред. ECTS.

Курси підвищення кваліфікації «Школа стійкості»

Курси підвищення кваліфікації «Школа стійкості»
В листопаді 2023 року заступник директора з навчальної роботи Сергій Сухарев і вчитель фізики Карпенко Юлія пройшли курси підвищення кваліфікації «Школа стійкості» на платформі ЕдЕра. Онлайн-курс створений на допомогу вчителям організувати інклюзивне освітнє середовище.
Слухачі отримали відповіді на такі питання:
як створити й підтримувати інклюзивне освітнє середовище;
які інструменти, методи та підходи допоможуть вчителям успішно навчати та працювати в багатоманітних класах;
як будувати взаємодію з колегами та батьками;
як планувати урок в умовах інклюзивного навчання, щоб всі учні досягали навчальних результатів.

Щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану

Щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану
Міністерство освіти і науки України наголошує, що в умовах воєнного стану одним із пріоритетних завдань держави є збереження життя та здоров’я її громадян, особливо дітей, та забезпечення їх доступу до освіти і повинен бути орієнтований, перш за все, на створення безпечних умов навчання.
Відповідно до статті 571 Закону України «Про освіту» державні гарантії в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період), були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників.

Всеосвіта дарує приємні подарунки!

Всеосвіта дарує приємні подарунки!
Цієї осені вчитель фізики Харківського фахового коледжу спорту Карпенко Юлія Борисівна брала участь у марафоні від онлайн-платформи “Всеосвіта” «Забезпечення доброчесного освітнього середовища для професійного зростання» та отримала відзнаку «Зразковий матеріал» за створення вебквесту для 9 класу «Закони збереження».
За умовами конкурсу переможці отримали брендові подарунки не тільки для себе, а й для всього педагогічного колективу Харківського фахового коледжу спорту.
Колектив коледжу висловлює подяку платформі “Всеосвіта” за креативні подарунки, за творчу підтримку, за можливість навчатися та розвиватися, створювати власні методичні розробки (тести, уроки, вебквести, презентації).
Бажаємо усім миру та творчого натхнення в роботі!

Про застосування державної мови у сфері освіти

Про застосування державної мови у сфері освіти
Міністерство освіти і науки України звертає увагу на те, що відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 7), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 5), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (стаття 21) мовою освітнього процесу є державна мова.
У рішенні Конституційного Суду України від 16 липня 2019 р. №10-p/2019 про визнання Закону України «Про освіту» таким, що повністю відповідає Конституції України, чітко зазначено, що «українська мова як державна є обовʼязковою на всій території України у державній сфері, а також у публічних сферах суспільного життя, у тому числі у сфері освіти». Рішення Конституційного Суду України є обовʼязковим до виконання, остаточним та не може бути оскаржене.
Згідно зі статтею 9 цього самого Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обовʼязків зобовʼязані, зокрема, керівники закладів освіти всіх форм власності, педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники, крім іноземців чи осіб без громадянства, які запрошені до закладів освіти та/або наукових установ та працюють на тимчасовій основі як наукові, педагогічні, науково-педагогічні працівники або викладачі іноземної мови.
Державна мова має використовуватися У рамках освітнього процесу, під час проведення навчальних занять (крім занять з навчальних предметів, які згідно з освітньою програмою закладу освіти викладаються іноземними мовами або мовами корінних народів і національних меншин), у спілкуванні вчителів, викладачів, іншого персоналу закладів освіти як зі здобувачами освіти (вихованцями), так і між собою.
Під час організації освітнього процесу незалежно від його форми (урок, лекція, практичне, семінарське заняття, гурткова робота тощо) необхідно використовувати навчальні матеріали, виготовлені державною мовою (крім занять з навчальних предметів, які згідно з освітньою програмою закладу освіти викладаються іноземними мовами або мовами корінних народів і національних меншин).
Представникам корінних народів і національних меншин України гарантовано право навчатися рідною мовою поряд із державною мовою в класах (групах), створених відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про освіту» та частини першої статті 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Згідно зі статтею 54 Закону України «Про освіту» педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані: виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України тощо.

Радіодиктант національної єдності 2023

Радіодиктант національної єдності 2023
У День української писемності та мови, який цьогоріч відзначається 27 жовтня, колектив Харківського фахового коледжу спорту вже традиційно долучився до написання Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності. До акції приєднувалися і дорослі, і діти, цілими родинами. Писали на робочому місці, вдома і, навіть, у дорозі та під час перерв на тренуванні.
Всеукраїнський радіодиктант був започаткований ще у 2000 р. командою Українського Радіо і з того часу став найбільшим україномовним флешмобом.
Головна мета події, і це суттєво, – не перевірити грамотність учасників, а обʼєднати українців і знавців української мови по всьому світу.
Цьогорічний текст називається «Дороги України». Його авторкою стала поетеса, перекладачка, авторка прозових творів, лауреатка Шевченківської премії Катерина КАЛИТКО. Читає текст актор, театральний режисер і виконавець ролі у фільмі «Довбуш» – Олексій ГНАТКОВСЬКИЙ.
Диктант звучав об 11:00 в етері «Українського радіо», Радіо Культура та телеканалу Суспільне Культура. Трансляції також доступні на ютуб-каналі «Українського радіо» і на фейсбук-сторінках Суспільного.
Адреса, на яку можна надіслати свій текст на перевірку, поштою або на е-mail:
  • Україна 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 26 (️важливо, щоб гриф дати був не пізніше 29.10);
  • rd@suspilne.media (відсканована або фотокопія приймається до 11.00 30.11.2023);
Текст диктанту для перевірки «Суспільне» оприлюднить у понеділок 30 жовтня об 11:00 – на сайті Українського радіо та Суспільного Культура.
Українська – для українців!
Слава Україні!
Дякуємо ЗСУ!

Навчання з мінної безпеки у Харківському фаховому коледжі спорту

Навчання з мінної безпеки у Харківському фаховому коледжі спорту
26 жовтня 2023 р. колектив Харківського фахового коледжу спорту долучився до сесії з мінної безпеки, яка була організована за сприяння Європейського Союзу Міжнародною організацією з інформування населення по мінній безпеці DRC EORE (DANISH REFUGEE COUNCIL) та проходила в online-форматі з використанням комунікаційної технології «Zoom».
Основними змістовними модулями навчання були:
  • міни;
  • вибухонебезпечні залишки війни;
  • запали та підривники;
  • саморобні вибухові пристрої та міні-пастки;
  • типи травмування при вибухах;
  • типові локації, де можуть бути вибухонебезпечні предмети;
  • алгоритм безпечної поведінки;
  • правила поводження при виявленні мін або боєприпасів.
Також присутніх було ознайомлено зі Стопміна (https://stopmina.dk) – освітнім проєктом, створеним Датською Радою зі справ біженців, спрямованим на підвищення обізнаності дітей і дорослих на сході України о ризиках вибухонебезпечних предметів.

УРОК ІНФОРМАТИКИ У ХФКС ДО ДНЯ ЗАХИСНИКІВ І ЗАХИСНИЦЬ УКРАЇНИ 2023

УРОК ІНФОРМАТИКИ У ХФКС ДО ДНЯ ЗАХИСНИКІВ І ЗАХИСНИЦЬ УКРАЇНИ 2023
Згідно з Концепцією НУШ, виховання у закладах освіти має здійснюватися під час навчання, а не тільки під час окремих виховних годин. Зокрема, у формулі НУШ закладений наскрізний процес виховання, який формує цінності. Освітній процес сукупно і системно охоплює навчання, виховання і розвиток здобувачів освіти. Отже, виховний процес є невіддільним складником усього освітнього процесу й орієнтується на загальнолюдські цінності.
Нещодавно у нашій державі відзначався День Захисників і Захисниць України. Тому педагоги ХФКС звернули увагу дітей до питань патріотизму, національної самосвідомості та самоідентифікації під час навчальних занять.
Так, з метою актуалізації та узагальнення раніше здобутих знань учнів з інформатики, розширення та збагачення знань за темами «Опрацювання мультимедійних об’єктів», «Формати аудіо- та відеофайлів», «Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа», «Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду», «Розв’язування компетентнісних задач», а також виховування в учнів цікавості до пізнання творчих здобутків сучасного українського мистецтва, формування в учнів почуття гордості за свою Батьківщину Україну учителями інформатики Марією МАСЛОВОЮ, Наталією МОШЕНСЬКОЮ та Ольгою ГОРБЕНКО вже традиційно для вихованців 8-х класів коледжу був проведений інтеграційний урок інформатики у формі гри-змагання «Пісенна душа українська».
В ігровому форматі учні мали можливість перевірити свою обізнаність із сучасним українським музичним мистецтвом, позмагатися, на практиці ознайомитися із технічними деталями опрацювання мультимедійних об’єктів.
У ХФКС навчаємо і виховуємо майбутнє покоління патріотів – гідних громадян України!

Навчання триває: використання ігрових технологій на уроці інформатики у ХФКС

Навчання триває: використання ігрових технологій на уроці інформатики у ХФКС
Вимогливе і швидкозмінне сьогодення детермінує вплив рівня освіти на особистісний розвиток дитини. І важливим чинником впливу на результативність навчання є запровадження педагогічних технологій, які ґрунтуються на нових сучасних методологічних засадах, розвивають практичні компетентності здобувачів освіти.
Процес інформатизації суспільства стає все більш динамічним. Дистанційний формат навчання потребує використання адаптованих цікавих підходів до організації освітньої діяльності.
Ігрові технології є складовою частиною педагогічних технологій, яка дозволяє зробити цікавою і захоплюючою не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але і буденні кроки по вивченню навчальних предметів. Зацікавленість і доступність подачі матеріалу значно підвищують можливість учня у вивченні дисциплін. Щоб зрозуміти «як це зроблено», він готовий опрацювати не тільки ігровий матеріал, але й значно складніші та серйозніші розділи теорії.
Так, у Харківському фаховому коледжі спорту вчителем інформатики Наталією МОШЕНСЬКОЮ для учнів 8-х класів було організовано навчання з використанням ігрових елементів. Завдання на розвиток логічного мислення стануть у нагоді для розуміння сутності інформаційних процесів під час вивчення інформатики.
Сучасний навчальний формат занять допоможе краще запам’ятати навчальний матеріал та перевірити засвоєння здобутих знань на практиці.

Зустріч батьків 7-А класу з педагогічним колективом ХФКС

Зустріч батьків 7-А класу з педагогічним колективом ХФКС
6 вересня 2023 р. в online-форматі з використанням комунікаційної технології «Zoom» відбулася ознайомчо-інформативна зустріч батьківської спільноти наймолодших вихованців коледжу, наших 7-класників, із педагогічним колективом закладу, організована класним керівником Тетяною МИРОШНИЧЕНКО за участі заступниці директора з виховної роботи Наталії МОШЕНСЬКОЇ.
У дружній обстановці класний керівник познайомила присутніх із вчителями, які забезпечують навчальний процес у класі.
Наталія Валеріївна розповіла батькам про організаційні особливості провадження дистанційного навчання у закладі, систему роботи інформаційно-комунікаційної автоматизованої системи, призначеної для закладів освіти, учнів та їх батьків, а також для органів управління освіти «Єдина школа», окреслила вимоги до учнів стосовно навчального предмета інформатика. Також зосередила увагу на важливості формування у підростаючого покоління цифрової грамотності.
Учителька історії, кандидат історичних наук, доцент, завідувачка кафедри соціально-гуманітарної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» Тетяна КИТИЧЕНКО розповіла про особливості викладання курсів «Історія України» та «Всесвітня історія», зазначила вимоги щодо тривалості навчальних занять, зосередила увагу батьків на правилах поведінки дітей під час онлайн-уроків.
Учителька зарубіжної літератури Тамара ВАСЮКОВА надала рекомендації батькам щодо роботи дітей над художніми творами, які вивчатимуться, порадила, як можна опановувати великий за обсягом матеріал для читання.
Учителька фізики Юлія КАРПЕНКО надала інформацію щодо вимог для опанування навчальним предметом фізика.
Також на зустрічі була присутня вихователька класу Маргарита НОНКА, яка розповіла про особливості реалізації виховної роботи у закладі під час дистанційного навчання.
Педагоги коледжу спільно зауважили, що вони завжди відкриті для зворотного звʼязку із батьками, до спілкування, діалогу з метою максимально оптимізувати освітній процес для наших вихованців.

Перший урок 10-А класу ХФКС «Ми українці: честь і слава незламним»

Перший урок 10-А класу ХФКС «Ми українці: честь і слава незламним»
1 вересня 2023 року у ХФКС засобами інформаційно-комунікативних технологій ZOOM вчитель Юлія КАРПЕНКО та вихователь Ліна ЧЕГЛОКОВА провели зустріч з дітьми та перший урок «Ми українці: честь і слава незламним»
В рамках зустрічі класний керівник 10-А познайомила дітей з формами та напрямами роботи навчального закладу протягом 2023-2024н.р., надала розклад онлайн занять, , запропонувала корисні посилання на електронні версії підручників для 10 класу.
Зазначила, що багато років Україна виборювала свою незалежність, а з 2014 року кров’ю. Нажаль, про Україну в світі знали мало. Лише з 24.02.2022 року, після повномасштабного в вторгнення російських окупантів, про Україну заговорив весь світ. Українці наполегливо та вперто захищають свою рідну землю і нам допомагають усі небайдужі. Зараз Україну знає весь Світ і славлять її українці – сини й дочки, батьки й прадіди!

Організація безпечного освітнього процесу з використанням онлайн платформ.

Організація безпечного освітнього процесу з використанням онлайн платформ.
Інструкція з безпечної реєстрації та використання найбільш поширених онлайн-платформ
Враховуючи досвід попередніх років, отриманий, зокрема, під час пандемії коронавірусу Covid-19, а також в умовах воєнного стану, із метою створення безпечного освітнього середовища, велика кількість закладів освіти України організовує навчальний процес дистанційно за допомогою онлайн платформ, зокрема Zoom, Google Meet, Mіcrosoft Teams та інших.
Недотримання типових правил безпечного використання онлайн-платформ може призводити до несанкціонованого втручання в освітній процес як зловмисників, так і членів підконтрольних країні-агресору хакерських угрупувань, що в свою чергу унеможливлює отримання якісних знань учнями, студентами та слухачами закладів освіти, зриває процес навчання та унеможливлює використання онлайн-платформ на повну потужність.
З метою якісної та безпечної організації освітнього процесу в дистанційній формі фахівцями Департаменту кіберполіції Національної поліції України 6 вересня 2023 р. о 14.00 буде проведено вебінар для освітян із безпечного використання онлайн-платформ в освітньому процесі. Трансляція відбудеться на Facebook-сторінці Міністерства освіти і науки України  https://www.facebook.com/UAMON
Фахівці Департаменту кіберполіції готові реагувати на інциденти, пов’язані з несанкціонованим втручанням у інформаційно-комунікаційні системи та мережі закладів освіти. Для цього необхідно звернутися за телефоном «гарячої лінії» 0 800 505 170, або заповнити електронну форму на офіційному вебсайті Департаменту: https://cyberpolice.gov.ua за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua
 

Веб-квест «БЕЗПЕЧНА ДОРОГА ДОДОМУ» (Тиждень безпеки дорожнього руху 2023)

Веб-квест «БЕЗПЕЧНА ДОРОГА ДОДОМУ» (Тиждень безпеки дорожнього руху 2023)

У період з 15 по 21 травня 2023 р. у Харківському фаховому коледжі проходив Тиждень безпеки дорожнього руху із загальною темою «Безпека на дорогах в умовах воєнного стану».

Так, у рамках Тижня, вчительками інформатики Наталією МОШЕНСЬКОЮ та Ольгою ГОРБЕНКО для учнів 8-х класів був проведений інтерактивний тематичний захід – веб-квест «Безпечна дорого додому».

У цікавій ігровій формі педагоги разом з вихованцями ще раз пригадали такі нескладні, але такі важливі правила щоденної безпеки під час дорожнього руху. Також під час заходу були обговорені питання безпечного поводження за кермом, безпечного руху організованими групами.

Ще раз наголошуємо: життя людини – то дуже велика цінність!

НАВЧАЮЧИСЬ, ГРАЄМО – ЗАДЛЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЯ!

НАВЧАЮЧИСЬ, ГРАЄМО – ЗАДЛЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЯ!

Реалії жахливого воєнного сьогодення вносять свої корективи й в освітній процес. Питання безпеки, захисту і збереження життя та здоровʼя всіх учасників освітнього процесу виходять на перший план і є край актуальними. Отже, навчання основам безпечної поведінки сьогодні – задача кожного педагога, незалежно від того, який предмет викладається.

Так, у Харківському фаховому коледжі спорту вчителем інформатики Наталією МОШЕНСЬКОЮ для учнів 7-8-х класів було організовано навчання основам мінної безпеки. За методичними матеріалами «Освіторії» – неприбуткової громадської спілки, яка допомагає реформувати та розвивати освіту в Україні (є засновником та організатором національної премії для вчителів-новаторів Global Teacher Prize Ukraine та онлайн медіа про освіту та виховання «Освіторія-медіа») для вихованців коледжу було проведено цікавий інтерактив – гру у форматі онлайн-квесту за мотивами сюжетів суперкоманди Інфорсів проти мін.

Команда Інфорсів – супергерої з найближчого майбутнього, які запобігають трагедії від мінної небезпеки. Їхня задача – навчити людей правил безпечної поведінки, щоб врятувати їм життя. Гравцям необхідно було виконувати завдання від команди та позначати правильні відповіді на екрані. Під час проходження квесту учні мали можливість у цікавій ігровій формі дізнатися про відповідні небезпечні локації та вибухонебезпечні предмети. Сучасний навчальний формат заняття допоможе краще запам’ятати правила поводження із вибухонебезпечними предметами та їх зовнішній вигляд.

Освітяни всієї України стоять сьогодні на варті життя кожної нашої дитини!

Тільки разом – до ПЕРЕМОГИ!

ОЛІМПІАДА «КІБЕРДОСЛІДНИК» З КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЛІМПІАДА «КІБЕРДОСЛІДНИК» З КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

03-14 березня 2023 року факультет №6 Харківського національного університету внутрішніх справ в онлайн-режимі проводив олімпіаду «Кібердослідник» серед учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста Харкова та Харківської області, а також здобувачів І та ІІ курсів закладів фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.

Метою заходу було сприяти підвищенню обізнаності в сфері інформаційних технологій та кібербезпеки учнівської молоді України.

У заході взяли участь 147 учнів із різних областей України. У складних змаганнях, що включали як теоретичні, так і практичні завдання, також взяв участь і вихованець відділення водного поло Харківського фахового коледжу спорту Данііл ЧУМАК (учитель інформатики: Наталія МОШЕНСЬКА).

Не дивлячись на те, що Данііл навчається тільки у 7-ому класі, він гідно представив наш коледж на олімпіаді, продемонструвавши свої знання з інформаційних технологій, основ кібербезпеки, основ криптології, та достав сертифікат-відзнаку.

Вітаємо Данііла! Впевнені, що досвід участі у цій олімпіаді багато чому навчив.

Спортивна родина ХФКС закликає: ніколи не зупиняйтеся на досягнутому – вчіться, дізнавайтеся нового, розвивайтеся як у спорті, так і у навчанні! Успіхів вам, натхнення, творчості і позитиву кожного дня!

Тож, бажаємо також браво, хвацько і красиво діяти і перемагати у будь-якому життєвому бою, також старанно і гідно йти до вершин своїх успіхів, до своїх мрій!

Online-консультація з питань НМТ 2023

Online-консультація з питань НМТ 2023

5 квітня 2023 р. заступником директора з виховної роботи Наталією МОШЕНСЬКОЮ, учителем зі спорту відділення футболу Андрієм ОГІЄНКО, класним керівником 11-Б класу Тамарою ВАСЮКОВОЮ та вихователем 11-Б класу Ларисою ТРАЧ з використанням комунікаційної технології «Zoom» була проведена online-консультація з організаційних питань національного мультипредметного тесту (НМТ) 2023 для вихованців коледжу, які зараз перебувають у місті Живець (південна Польща, Сілезьке воєводство) у Народному спортивному клубі «Лучник – Живець».

ПРЕВЕНТИВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАХІД «АЛГОРИТМУ ДІЙ У РАЗІ ОГОЛОШЕННЯ СИГНАЛІВ «УВАГА ВСІМ», «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

ПРЕВЕНТИВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАХІД «АЛГОРИТМУ ДІЙ У РАЗІ ОГОЛОШЕННЯ СИГНАЛІВ «УВАГА ВСІМ», «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»
На виконання вказівок щодо підготовки населення Xapкiвcькoї області до дій у надзвичайних ситуаціях на 2023 рік Управління у справах молоді та спорту XОВА, з метою подальшої реалізації вимог Кодексу цивільного захисту України вчитель предмета «Захист України» ХФКС Микола СЄДИХ 31 березня 2023 р. разом з представниками ДСНС України та за матеріалами ДСНС України в online-форматі з використанням комунікаційної технології «Zoom» провів превентивний навчальний захід для вихованців коледжу з безпекової інформації та алгоритму дій населення за сигналами оповіщення цивільного захисту «Увага всім», «Повітряна тривога». Під час заходу також була висвітлена змістовна інформація щодо мінної безпеки. У процесі діалогу учні проявили зацікавленість та брали активну участь в обговоренні нагальних питань безпеки.
Памʼятайте: увага, обережність, передбачуваність, інформованість – запорука особистої та колективної безпеки!

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА ГРОМАДЯН УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА ГРОМАДЯН УКРАЇНИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»
На виконання вказівок щодо підготовки населення Xapкiвcькoї області до дій у надзвичайних ситуаціях на 2023 рік Управління у справах молоді та спорту XОВА, з метою подальшої реалізації вимог Кодексу цивільного захисту України вчитель предмета «Захист України» ХФКС Микола СЄДИХ 8 лютого 2023 р. узяв участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Військово-фізична підготовка громадян України в умовах воєнного стану», який проходив в online-форматі з використанням комунікаційної технології «Zoom».
Організаторами семінару є Міністерство освіти і науки України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Комітет з фізичного виховання та спорту МОН України, Всеукраїнський центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх», ДНЗ «Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою», ГО «Ukraine Active».

НАВЧАННЯ У МІЖРЕГІОНАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ГУМАНІТАРНОГО РОЗМІНУВАННЯ ТА ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДСНС УКРАЇНИ

НАВЧАННЯ У МІЖРЕГІОНАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ГУМАНІТАРНОГО РОЗМІНУВАННЯ ТА ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДСНС УКРАЇНИ

На виконання вказівок щодо підготовки населення Xapкiвcькoї області до дій у надзвичайних ситуаціях на 2023 рік Управління у справах молоді та спорту XОВА, з метою подальшої реалізації вимог Кодексу цивільного захисту України вчитель предмета «Захист України» ХФКС Микола СЄДИХ 3 лютого 2023 р. пройшов практичне навчання у Міжрегіональному центрі гуманітарного розмінування та швидкого реагування ДСНС України за тематично-навчальною програмою «Центр практик безпеки «ТехноПарк», а також узяв участь у тренінгу за темою «Основи мінної безпеки, дії під час надзвичайних ситуацій». Під час заходу відбулося практичне відпрацьовування дій при виявленні вибухонебезпечних та підозрілих предметів (основи мінної безпеки); з пожежної безпеки; першої домедичної допомоги; захисту від хімічного та біологічного ураження.

Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022 -2024 роки з її реалізації (розпорядження КМУ від 20.12.2022 №1163-р, м. Київ)

Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022 -2024 роки з її реалізації (розпорядження КМУ від 20.12.2022 №1163-р, м. Київ)

Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року визначає базові принципи, цільові групи, стратегічні цілі та завдання щодо реалізації державної політики щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти.

Реалізація Стратегії спрямована насамперед на такі цільові групи: здобувачки і здобувачі освіти – вихованки/вихованці, учениці/учні, студентки/студенти, курсантки/курсанти, слухачки/слухачі, стажистки/стажисти, аспірантки/аспіранти (адʼюнктки/ад’юнкти) та інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою її здобуття; управлінський, педагогічний та науково-педагогічний персонал у сфері освіти, який забезпечує ефективність та якість її функціонування, від чиїх уявлень, поглядів, ідеалів, оцінок та переконань значною мірою залежить світогляд майбутніх поколінь; батьки та законні представники здобувачок і здобувачів освіти, які здійснюють виховання дітей та молоді, формують їх уявлення про світ та є взірцем поведінки; персонал органів управління освітою, який приймає управлінські та кадрові рішення, визначає умови для роботи закладів освіти, зокрема реалізує державну політику щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти.

Наша адреса

61070, м. Харків, вул. Фронтова, 3
e-mail: hdvufk1@vnzkh.org.ua    

Подзвонити нам

(057) 763-21-51
ХФСПК © 2014-2021
Сайт создан "G-Studio"